Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsalihasten korjausleikkauksessa käyneitä?

15.04.2008 |

Synnytyksestä on nyt vuosi, ja jännesauma on edelleen auki. En osaa sanoa onko siitä suoranaista haittaa tällä hetkellä, mutta on kyllä kipeä (olisi kyllä muutenkin) ja mahassa ylimääräinen pullotus avonaisen sauman kohdalla. Olen saanut omalta terveyskeskuslääkäriltäni lähetteen tutkimuksiin.

Leikkaus jo siintää mielessä... millaisia kokemuksia muilla on vastaavasta toimenpiteestä? Millainen leikkaus oli? Miten toipuminen sujui? Millainen haava/arpi tuli? Kiitos jos ehditte kirjoitella kokemuksistanne!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuplat nyt 3v5kk ja vasta nyt talvella vatsalihakset ovat täysin parantuneet. On ihanaa neljän vuoden tauon jälkeen, kun pääsee taas kunnolla juoksemaan ja treenaamaan. Tähän asti kipu esti " rankemman" liikunnan ja pyöräilyn kokonaan. Myöskään vatsalihasliikkeitä en pystynyt tekemään. Minulle ei missään vaiheessa edes korjausleikkausta mainittu. Sanottiin vaan, että aikaa menee toipumiseen jopa vuosia.

Vierailija
2/3 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tuplamamma!

Kertoisitko hieman yksityiskohtaisemmin oman tarinasi vatsan toipumisen kannalta, sillä asia askarruttaa minua todella paljon!

Itselläni kaksospojat ovat nyt 2 v. ja masu ei todellakaan ole entisensä ja olen ollut täysin siinä uskossa, ettei palautumista enää tapahdu. Iho on aivan arvilla ja nehän eivät siinä mihinkään häviä. Tämä asia on mulle ok tai se on pakko hyväksyä! Mutta vatsalihakseni ovat edelleen aivan " sökönä" ja tätä minun on urheilullisena tyyppinä vaikea hyväksyä. Jännesauma on edelleen hyvin selvästi " auki" eli vatsalihakset ovat erillään toisistaan. VAtsa pömpöttää todella häiritsevästi muuten hoikassa ja suht timmissä kehossa. VAtsa ei kertakaikkiaan sovi muuhun kroppaani mitenkään. Onko siis totta, että toipumista vielä tapahtuu? Voiko jännesauma vielä umpeutua? Kuinka sinulla tuon jännesauman kanssa on käynyt? Itse olen käynyt asian tiimoilta lääkärissä ja minulle on sanottu, että toipuminen on tapahtunut eikä muutoksia enää ole odotettavissa. Vatsaani ei kuulemma auta muu kuin kirurgin veitsi...eli tässä uskossa olen ollut. Olisi mahtava kuulla tarkemmin kokemuksiasi, voiko tässä tosiaan vielä odottaa muutosta parempaan?

Suurkiitos jo etukäteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle nimittäin sanottiin Naistenklinikalla, että vuoden aikana tilanne korjaantuu, jos on korjaantuakseen.

Tuosta aloitusviestistäni jäi näköjään yksi varsin oleellinen sana uupumaan: siis selkä on kipeä! Vatsalihasten tilanne varmaan vaikuttaa osaltaa asiaan, kuten myös kahden pojannassikan nostelu ja kantaminen aamusta iltaan...

Minua myös siis kiinnostaisi kuulla, miten lihakset palautuivat. Teitkö kuitenkin jotain syvien lihasten jumppaa tms. vai oletko ollut ihan harrastamatta lihaskuntoharjoittelua? Oletko ollut kotona lasten kanssa vaiko töissä? Mieluummin itsekin selviytyisin ilman leikkausta, mutta olen ollut siinä uskossa että lihakset ei omin avuin enää yhteen mene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi