Millaista arki on neljän lapsen kanssa? ev
Kommentit (6)
Riippuu tietysti lasten iästä ja ikäeroista. Minulla vanhin jo 17, nuorin 5v. Olen yksinhuoltaja, ja usein tuntuu, että en ehtisi töissä käymään. Päivät kuluisivat ihan lapsia ja kotia hoitaessa...
Käytännössä: normiauto ei riitä, " perhetarjoukset" aina pienemmälle porukalle jne...
Pienemmän kanssa olen kotona päivät, ekaluokkalaisen koulupäivät ovat suht lyhyitä. Isommat kulkevat fillarilla kouluun ja harrastuksiin.
Mutta ruokailuhetket ovat aika härdelliä.. :D
Pyykkiä tulee paljon.
Mutta elämä olis todella tylsää ilman näitä ihania lapsia!
tosiaan ja koko ajan tapahtuu. En silti tiiä eroaako paljon kolmen kans olosta. Mä tosiaan olin väsyneimmilläni ( tähän asti ) kun neljäs lapsemme oli ensimmäisellä ikävuodella. vaikkakin vauva oli kiltti. Lapset kun ovat pieniä, on kyllä koko ajan erotuomarointia, samat asiat sanottava, selitettävä ja taas sama alusta. Nyt kun pieninkään ei ole niin vauva, tuntuu että oikeastaan meillä on pieni perhe.
Kolmas ja neljäs meni tavallaan siinä jo rutiinilla. tosin kolmas lapsi oli hyvä nukkumaan, eikä ikinä herätellyt. Neljäs oli taas pikkasen vilkkaampi tapaus. Mutta nyt taas elo on mukavaa. Lapset nyt 3,5v 6 v. 7,5 ja 8,5 veet. sekin mainaa kuin terveitä ovat. Jos jatkuva flunssa tai korvatulehduskierre, varmasti raskasta. Onneksi ovat olleet kaikki aika terveitä. kolme tai neljä lasta ei oikeastaan paljoa eroa arjesta. Suurin muutos oli kun ekan jälkeen tuli toinen vauva taloon. Se oli raskasta aikaa.
Eroaako paljon arjesta kolmen muksun kanssa?