Kysymys teille, joilla käy siivooja (kustannuksista)
Paljonko jää itselle maksettavaksi esim. viikkosiivous kerran tai kahdesti kuussa? Siis kun se kotitalousvähennys vähennetään. Olen menossa töihin ja suunnittelen siivoojan ottamista taloon. Mies tosin vastustaa, mutta katellaan... ;)
Kommentit (3)
Toi summa verovähennyksen jälkeen siis.
Minulla käy siivooja 2*kuussa (joka toinen vko). Laskua kahdesta käynnistä kertyy yht. 300 euroa, aikaa siivoojalla menee yht. 6 tuntia. Tuosta 300 eurosta saa siis kotitalousvähennyksen 60%. En antaisi siivoojaa pois, mutta olen huomannut että makunsa kullakin. Toiset suorastaan kauhistuvat kun kuulevat että meillä käy siivooja, mutta lasten jatkuvan sairastelukierteen takia pidän pölyttömyyttä tärkeänä enkä ole mikään siivousihminen. Nyt loppuraskaudesta mattojen nostelu ja tamppaus ei edes onnistuisi. Mies hyväksyy asian koska olemme yrittäjiä eikä vapaa-ajan ongelmia ole...
...ja verovähennysten jälkeen taitaa tuntihinnaksi jäädä n. 8-10 euroa. Aikaa palaa yhteensä n. 8 tuntia. Joten siitä sitä voi laskea, mitä maksaa. Ja täytyy sanoa, että on todella miellyttävää tulla perjantaina töistä kotiin, kun talo on puhdas ja tietää, että esim. seuraavaa päivää ei tarvitse kuluttaa siivoamiseen. Väliviikkoina ainakin meille riittää imurointi.