Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidistä työttömäksi?

15.04.2008 |

Kyselen, onko kukaan toiminut näin? Miten käytännössä toimii? Tietty työkkäriin menen, kun on tämän aika, ja asiat selviää.

Mietin raha-asiaa...työssäoloehto? Olin valmistumisen jälkeen vain lyhyen ajan töissä ja opiskelemassa, joten työssäoloehto ei mielestäni täyty,jos olen ymmärtänyt oikein. Saisinko kuitenkin työttömyyspäivärahaa vai oisko se sitten sossunluukulle niin kauan kuin työssäoloehtopäivät täyttyy?

Jos joku on just painiskellut samojen asioiden kanssa niin thanks!

Tainu

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/200701124346EH?openDocument

Itse olin eka äitiyslomalla, sitten kotihoidontuella kuukauden (rahat ei riittänyt) ja tarkotus oli ainakin tammikuuhun asti olla työttömänä mutta työkkäri patisti minut kurssille lokakuussa, löysin kuitenkin mukavan työn marraskuussa.

Työttömänä ehdin olla kuukauden ennen kuin Työvoimatoimisto alkoi pommittaa päivärahojen lakkautuksella minua, jollen mene johonkin.

Vierailija
2/2 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen äitiyslomaani olin töissä määräaikaisena ja siitä jäin äitiyslomalle. Työsuhteeni siis päättyi äitiyslomaan. Äitiysloman jälkeen ilmoittauduin työvoimatoimistoon työttömäksi ja sain ansiosidonnaista liitoltani puoli vuotta, jonka jälkeen löysin työn. Olin puolivuotta määräaikaisena sairasloman sijaisena ja siitä taas työttömäksi ansiosidonnaiselle. Puolivuotta taas ehdin työttömänä olla ja nyt olen aloittamassa taas puolenvuoden määräaikaisen sairasloman sijaisuuden joka hyvällä onnella johtaa pidempäänkin työsuhteeseen. Poika on ollut nuo minun kotona oloajat luonnollisesti kanssani kotona ja työssäoloajat olemme hoitaneet isovanhempien avustuksella sekä yhteistyössä kunnan kanssa perhepäivähoidossa. Hyvin on näin mennyt, eikä työvoimatoimisto ole pahemmin hättyytellyt. Itse olen työni saanut etsiä omaan tahtiin ja hyvin on toiminut. Jos kohdallasi tällainen mahdollisuus, käytä ihmeessä. Rahallisesti hyöty on kodinhoidontukeen huomattava, ainakin kohdallani, kun sain ansiosidonnaista. Muutaman kurssin yrittivät työkkäristä tarjota ja joitakin työhönosoituksia, mutta niistäkin selvisin selityksin. Jos työssäoloehto ei kohdallasi vielä täyty, käsittääkseni saat kuitenkin peruspäivärahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla