Mitä mieltä siitä, että 7-vuotias juo vain maitoa?
Siis ei mitään muuta, paitsi kokista pari kertaa viikossa.
Kommentit (12)
hirveä määrä maitoa, eikö vesi janojuomaksi kelpaisi? Mitä hän sitten pyytää kun on kylässä, maitoa? Harvassa paikassa sitä varmaan on edes tarjolla.
ainkin vatsan voi laittaa kovaksi joskus, ja ruoka maistuu huonommin jos juo paöjon proteiinipitoista maitpoa vain. vesi janojuomaksi olisi paikallaan.
Vettä menee vain väkisin pakottamalla. Sokerimehua kyllä joisi vaikka kuinka, mutta sitä ei kyllä anneta kuin herkkuna.
Olen ajatellut, että en jaksa joka päivä sitä vettä pakottaa...
maito on terveellistä. Tuskin kukaan on terveyttään pilannut maitoa juomalla
parempi se kuin mehu esim. Onpahan luusto kunnossa!!!
Kaikki muut juomat paitsi vesi tuhoavat hampaita ja jos sitä maitoa juodaan monta kertaa päivässä ja lisäksi vielä syömiset niin hampaat ei vain yksinkertaisesti kestä sitä.
et en oikein usko tuota hampaiden tuhoutumista maitoa juomalla. sen toki ymmärrän et lasten hampaita tuhoaa energiajuomat, kolat, ja makeat sekä makeutetut mehut. varsinkin tuttipullosta juoden. mut tota maitoa etn kyllä usko. mulla on todella hyvät hampaat, maitoa olen juonut koko ikäni paljon, ja useita kertoja päivässä.
Ei siis tuhoa yhtään enempää hampaita kuin se muukaan syöminen. Sama koskee makeita herkkuja - jos syödään muun syömisen yhteydessä, ei tuhoa hampaita kovinkaan paljon enempää kuin se pääruoka... Kaikki syöminen aiheuttaa happohyökkäyksen, oli se sitten terveellistä tai epäterveellistä.
t. 6
jotkut lapset kun täyttää vatsansa pelkällä maidolla eikä syö mitään
Meidän 7-v juo pääasiassa vain maitoa ja janoonsa välillä vettä.
Cocista ei juo ollenkaan ja muitakin limpsoja vain juhlissa.
Miksi 7-v juo cocista noin useasti ? Hampaat tuhoutuu varmasti.
lapsemme juovat joskus kuusikin lasia päivässä maitoa. Sitä kauhistellaan. Itse lastenlääkäri sekä luomumaitoyrittäjä sanoivat minulle, että maidon juonti on kyllä tärkeää mutta liika on liikaa (maito edistäisi limakalvotulehduksia tms). Enpä tiedä, mutta kyllä itsekin luulen, että olisi hyvä, jos lapsisi joisi vettäkin.
mutta hän kanssa juo about pelkästään maitoa (rasvatonta) enkä näe siinä kyllä mitään huonoa!