Muita bändikeikoista pitäviä?
Rupesin mielessäni laskemaan kuinka monella keikalla tai kuinka monta bändiä olen livenä nähnyt. Sekosin laskuissani jossain kolmen sadan kohdalla.. Olisipa hauskaa jos olis tajunnut kirjoitella ylös kaikki keikat missä on käynyt.
Ikää on 35v, että onhan noita 20vuotta käynyt katsomassa enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Hc-punkkia, progea, rockia, heavya, poppiakin, metallia jos minkälaista mahtuu listaan.
Eräänä päivänä vaan nauroin lapsille kun tuli Radio Aallon kesän keikkamainos telkkarista, että äiti on nähnyt livenä tuon, tuon ja tuonkin. Bon Jovi 89 Helsingissä, REM Roskildessa olisko 94 tai 95, Lenny Kravitz Lontoossa 2002.
Muita joilla oikeasti keikkoja ja artisteja on satoja ja satoja?
Kommentit (14)
lähimuistin paras elämys oli Von Hertzen Brothers Tavastialla tokan levyn levynjulkkarikeikalla pari vuotta sitten.
Ja sinä, joka kävit Kingston Wallin klubikeikoilla, ne oli nimeltään Freak Out-klubeja. Kävin niillä silloin, kun ne pidettiin vielä Radio 21:ssä Pohjoisella Rautatiekadulla. Ennen Hakaniemeä. Ihan mahtavia!
Smackin ja Ballsit nostan hyvien keikkojen listalle. Klubikeikkoja.
Yleensäottaen klubikeikat on olleet parhaimpia. Stadion/jäähalli konserteissa ei päästä ihan samaan tunnelmaan.
Nähnyt oon livenä Metallicasta Robbie Williamsiin. Nirvanasta Bob Dylaniin. Taas on keikkaliput taskussa, tällä kertaa Poets of The Falliin.
On tullut nähtyä kaikki ns. legendaariset bändit, joita olen halunnut nähdä.
Ja festareita oon kiertäny kymmenittäin. Bändien määrä en osaa yhtään edes arvioida.
Nykyään ei tuu enää niin kauheasti käytyä, kun on nää lapsenhoito-ongelmat sun muut. Mutta eipä kyllä kiinnosta pelkkä ravintolailta, täytyy olla musiikkia houkuttimena, että mut saa nykyään baariin=))
Eli parasta bändiä tai parasta keikkaa mitkä on jääneet mieleen?
Ap miettii hetken omiaan ja palaa.
Ja kakkonen, olen kade sulle!
Eli ei missään paremmuus järjestyksessä. Mutta mieleen on jääneet mm. seuraavat:
Rage Against The Machine, Roskilde olikohan 1994.
Mötley Crue, Helsingin Jäähalli olikohan 1989?
Therapy, Brixton Academy, Lontoo, 90-luvun alkupuoli
Manic Street Preachers, Astoria, Lontoo 1996 taisi olla.
Jimmy Page ja Robert Plant, Roskilde, 93 tai 95.
DAD, Nummirock 1991 taisi olla vuosi.
Neljä Ruusua, lukemattomia keikkoja 90-luvun alussa.
Guns N Roses Helsingin Jäähalli 1992 muistaakseni.
Jukka Poika Tavastia, 2007.
Tehosekoitin Tavastia 2002.
Nämä nyt tuli mieleen. Kingston Wall soitti Hakaniemessa joskus 90-luvun alussa, joka keskiviikko, en muista klubin nimeäkään enään. Huippumeininkiä.
Muita loistavia live-keikkoja on ollut Pelle Miljoona eri kokoonpanoissa, Stone, Amorphis, Kreator, Airdash yms Lepakossa, Clifters, Kelpo Pojat, Hanoi Rocks..
Ah mitä muistoja..
Ap
Vierailija:
Eli parasta bändiä tai parasta keikkaa mitkä on jääneet mieleen?
Ap miettii hetken omiaan ja palaa.
Ja kakkonen, olen kade sulle!
Bruce Springsteen Göteborgissa 1985 oli unohtumaton
Bob Dylan en nyt muista minä vuonna, mutta Jäähallissa Helsingissä
Frank Zappa niinikään Jäähallissa vuonna jotain
Rollarit Pariisissa 1990
Pink Floyd 1989 aivan mahtava
Yes joskus 1980-luvulla Tukholmassa
Tina Turner Kultsalla 1980-luvun alussa, oli tosi tiukka mimmi silloin vielä
The Who viime kesänä
Dire Straits 1990-luvun alussa
ja ehdottomasti nostalgisin muisto on Crazy Cavan joskus muinaisuudessa :-)
ja onhan noita lukuisia muitakin hyviä, mutta noi nyt tuli ekana mieleen.
Aika monta samaa kun Ap:lla ;)
Mötley Crue
Gunnarit
Quireboys, Tavastia.
Bon Jovi Jäähalli 89 tms
Dingo 80-luvulla :D
Aerosmith Roskilde öööh 94??
Lukematon määrä Neljää Ruusua, Popedaa, J Karjalaista, Kauko Röyhkää yms.
Hauska aloitus Ap!
En osaa laittaa järjestykseen näitä sen kummemmin, enkä muista kyllä vuosilukujakaan, mutta sinne päin...=)))
* Metallica, Saapasjalkarock -80-luvun loppupuoli
* Lynnyrd Skynnyrd, Järvenpään puistoblues -90-luku
* Yö, Suonenjoki, -85 tms (eka keikkani!)
* Kent, Helsinki, telttakeikka 2005?
* Grand Slam 2007, Tavastia 2007
* Guitar Slingers, useita keikkoja lähinnä jyväskyläläisissä baareissa -90-luvulla
* Punk 30 vuotta, erit. Problems?, Helsinki 2007
* Backsliders, Saarijärvi, -80-luvun loppupuoli
* Bon Jovi, Ruisrock, -95
* Ja monia monia punk-keikkoja -80-luvulta tähän päivään, en osaa valita!
Lisää ihania keikkoja putkahtelee mieleen, Levellers jossain Lontoossa, ja Huvilateltassa Helsingissä, Screaming Trees Tavastialla, Stone Temple Pilots..
Mä en kanssoa tajua näitä aloituksia, että ei nyt pitäisi enää äiti-ihmisten käydä festareilla tai klubeissa. Tietysti jokaisella on lapsenhoitoasiat, muttaei mulla innostus musiikkiin hävinnyt äitiyden myötä. Vaunulenkeissäkin ihan parasta on musiikin kuuntelu.
Muita hyviä keikkoja parilta viime vuodelta:
PMMP Tavastialla NYT-liitteen bileissä
Ramsstein Ruisrockissa pari vuotta sitten
Metallica Dublinissa 2007
Apulanta milloin vain
Don Johnson Big Band Ruisrockissa 2005?
minäkin. Sekä Lepakossa mm. Stonen keikalla. Niin se meidänkin ikäpolvi täällä vauva-palstalla pyörii ;)
Hyviä muistoja tulee mieleen. Pitääkin miettiä omaa listaa.
T.
ikää 30 v ja oikein ei lähipiiri ymmärrä mun innostusta käydä rokkaamassa.
lähinnä kiinnostaa suomirokki, mutta on sitä festareilla nähty useempikin ulkomainen esiintyjä.
mulle musiikki ja keikoilla käynti on ainakin terapiaa ja henkireikä, jaksaa taas paljon paremmin arkee, kun joskus pääsee nollaan päätään :)
Festarikeikoista mieleen tulevat Eläkeläiset Ruisrockin niemennokassa bingotelttoineen, muista AC/DC Helsingin jäähallissa, Ramones Kulttuuritalolla, Stray Cats vähän vaikka missä, Hassisen Kone Rockin SM-kisoissa Tullikamarilla, Kari Peitsamo vappuna Tampereen YO-talolla, HC Andersen Telakalla ja Kolmas Nainen ja SEHV vaikka missä...
Heti alkaa menokenkää vipattamaan, viime keikkakokemuksesta on jo turhan kauan aikaa.