Paljon saat veronpalautuksia? Vai joudutko maksamaan?
tuollaiset 12k€, että hyvää joulua vaan kaikille!!!
Kommentit (14)
No parempi se kuin mätkyjä.
Mies saa noin 400e.
Palautuksia peräti 30e
No parempi se kuin mätkyjä.Mies saa noin 400e.
Ettekö te tarkista koskaan veroprosenttianne vuoden aikana jos tulot muuttuvat? Itse tarkistan vuosittain veroprosentin elokuun maissa jos on esim. tullut palkankorotuksia tms. Eipä ole tullut yllätyksiä suuntaan tai toiseen kun tulee tietä mätkyistä/veronpalautuksista. Yleensä saan muutaman euron takaisin. Koskaan ei ole tullut mätkyjä.
Jos saa isot palautukset niin sehän tarkoittaa vaan että ei ole osannut arvioida tulojaan oikein aikoinaan ja on maksanut liikaa veroja. Ja ne rahat olisi voinut laittaa keräämään korkoa jo aikaisemmin. Sehän on tietenkin sitten eri juttu jos joku ajattelee ettei pysty pistämään rahaa säästöön kun sitä palkassa joka kuukausi saa vaan ottaa sitten mieluummin ison köntin veronpalautuksina.
Ettekö te tarkista koskaan veroprosenttianne vuoden aikana jos tulot muuttuvat? Itse tarkistan vuosittain veroprosentin elokuun maissa jos on esim. tullut palkankorotuksia tms. Eipä ole tullut yllätyksiä suuntaan tai toiseen kun tulee tietä mätkyistä/veronpalautuksista. Yleensä saan muutaman euron takaisin. Koskaan ei ole tullut mätkyjä.
Jos saa isot palautukset niin sehän tarkoittaa vaan että ei ole osannut arvioida tulojaan oikein aikoinaan ja on maksanut liikaa veroja. Ja ne rahat olisi voinut laittaa keräämään korkoa jo aikaisemmin. Sehän on tietenkin sitten eri juttu jos joku ajattelee ettei pysty pistämään rahaa säästöön kun sitä palkassa joka kuukausi saa vaan ottaa sitten mieluummin ison köntin veronpalautuksina.
Kun kaikki ei ole 8-16 konttorihommissa joissa palkkaa on helppo laskea. Me olemme yrittäjä perhe ja meillä on hyvinkin taitava ja kokenut kirjapitäjä, mutta kun se ei aina auta. On kuitenkin yrityksellämme yli 3milj€ liikevaihto ja sellainen kuittiralli ettei siitä ihan suoraltakädeltä voi mennä sanomaan että paljonkohan noita veroja pitäisi maksaa. Valitettavasti tänävuonna meni pahasti pieleen ja mätkyt sen mukaiset. Mutta onneksi niihin aina tietyllätavalla osaa varautua ja omaa työpanosta voi lisätä --> enemmän rahaa --> helpompi maksaa verot pois..
Ja mitä tulee noihin palautuksiin, niin myös kilometrikorvaukset voivat niitä muuttaa. Eräänä vuonna tässä oli tulossa palautuksia muutama kymppi, mutta kun teimme selvityksen työajoista niin palautuksia tulikin yli 1000e
Sehän on tietenkin sitten eri juttu jos joku ajattelee ettei pysty pistämään rahaa säästöön kun sitä palkassa joka kuukausi saa vaan ottaa sitten mieluummin ison köntin veronpalautuksina.
[/quote]
Ja itse olen vähätuloisenä käyttänyt niin paljon valtion tukia (opintotuki, asumistuki, julkinen terveydenhuolto jne jne) että korottoman minilainan antaminen valtiolle ei hirveästi harmita.
Ja kyllä, olen tarkastanut veroprosenttini ja yrittänyt laskea tuloni ettei tulisi kovin paljon plussaa tai miinusta. Se on vain ollut vähän monimutkaista. Sairaslomaa, äitiyslomaa, vanhempainvapaata ja sitten vielä vakuutusyhtiä joka sotkee asiat eikä tee päätöksiään ajoissa ja blaablaa.
No, pääasia että tuli palautuksia eikä mätkyjä.
Olin työttömänä 06 ja liitonrahat meni isolla prosentilla, joten nyt saan sitten niitä takaisin.
Kun valtio ottaa isommalla veroprosentilla pienistä tuloista veroa, niin saahan siitä palautusta sitten. Jos normi vero% on 14 ;)
mulle on aivan sama tuleeko se tälleen könttinä vai joka kuukausi, ei olla paljon perehdytty laskemaan noita prosentteja.
pääasia ettei mätkyjä tullut kuitenkaan.
tulee palautusta rapiat 700€. Mies kyllä maksaa jotain nelisen tuhatta, vähä yli, että sillee....
Mä saan takasin 810 euroa.