Miten heikkoon kuntoon pitkään jatkunut imetys voi
Kommentit (6)
Jos ei itsestään huolehdi, niin toki voi viedä heikkoon kuntoon. Mä en ainakaan ole raskausaikana huomannut lisäruoan tarvetta, mutta imetysaikana sitäkin enemmän. On pakko syödä _paljon_ proteiinipitoista ruokaa, jotta jaksaa ja maitoa riittää.
Jos sitten on masennusoireilua, niin imetyksen henkinen ja fyysinen sitovuus voi sitten viedä henkisesti huonoon kuntoon.
Vierailija:
Jotkut ottavat imetyksen äityden mitaksi ja sitten stressaavat siitä.
Itse jouduin lopettamaan imetyksen hyvin aikasin, mutta en stressannut siitä mitenkään.
Imetys oli minulle ja vauvalle hankalaa, ja olin onneni kukkuloilla, ja lapsikin oli, kun imetys loppui.
Pullon kanssa meidän ruokailuhetkistä tuli loistavia, ja se hellyys mistä puhutaan niin ei ole kiinni syöttääkö pullolla vai tissistä.
Jos ruokailu sujuu onnellisesti pullon kanssa niin se on parempi vauvallekkin että äiti on iloinen syöttäessäään, eikä vihainen.
jos lapsi on niin pahasti allerginen ettei imettävä äiti pysty syömään tarpeeksi ravitsevaa ruokaa.
Tai tosiaan jos on kehittänyt imetyksestä itselleen jonkinlaisen pakkomielteen, niin yhdistettynä muihin mielenterveyden ongelmiin saattaa pahentaa tilannetta. Yksinään tietenkään ei.
mutta hehän eivät syöneetkään hyvin. Enpä olisi nykypäivänä huolissani moisesta. Tietysti jos ei itsestään ollenkaan huolehdi menee huonoon kuntoon ilman imetystäkin.
Ensimmäisen imetyksestä painoindeksi tippui suunnilleen 17,5:n, toiselta ja kolmannelta enää 18,5:n. Mutta kunto ja vireys pysyivät hyvinä.
Jotkut ottavat imetyksen äityden mitaksi ja sitten stressaavat siitä.
Itse jouduin lopettamaan imetyksen hyvin aikasin, mutta en stressannut siitä mitenkään.
Imetys oli minulle ja vauvalle hankalaa, ja olin onneni kukkuloilla, ja lapsikin oli, kun imetys loppui.
Pullon kanssa meidän ruokailuhetkistä tuli loistavia, ja se hellyys mistä puhutaan niin ei ole kiinni syöttääkö pullolla vai tissistä.
Jos ruokailu sujuu onnellisesti pullon kanssa niin se on parempi vauvallekkin että äiti on iloinen syöttäessäään, eikä vihainen.