Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MARRASMURUT VIIKKO 16***

14.04.2008 |

Mitkä ovat tämän viikon tunnelmat Suomen ihanilla joutsenilla?

Tähän vain pinoon kaikki tunteet, oli ne sitten mitä tahansa...

Oikein hyvää viikkoa kaikille ja Pusut Kuonoon!!

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, elikkä 3-4pvää sitten alko pun. vuoto. kirkkaan punaista.

Viime yönä alkoi saatanmoiset kivut, ja verta tuli roppakaupalla.

Aamulla muxuille lapsenvahti ja ite Kättärille.

Jonottaa sain melkeen 2,5h, mutta kannatti.

Kohdunsuu kiinni ja kiintee, kohdunkaulaa jäljellä enemmän kun 3cm.

Ja sydän pauhas täyttä vauhtia!

Elikkä siel oli salamatkustaja hengissä!!!

Sitä se lääkärikin ihmetteli..

Verta tulee mutta ei kohdusta, mistä?? Sitä ees lääkäri ei osannu sanoo..

Huomenna mummille ja ukille pidennetylle viikonlopulle!

Voimia kaikille!

t. jonzku80 rv 9+0

Vierailija
42/49 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pelästyttävää tuollainen. Onneksi vauveli oli kunnossa... Tsemppiä jatkoon!

Täältä kanssa terveiset ultrasta! Äsken kävin... Yksi pienoinen löytyi, pituutta huimat 14,7mm! Sydän löi vimmatusti... LA pysyi samana kuin itse laskettunakin, eli 28.11. Kaikenkaikkiaan kaikki oli hyvin, koko vastasi viikkoja ja pikkuinen liikuskelikin siellä kuvassa!

Uskalsin sitten tästä ilostuneena ostaa ensimmäisen vauva-tavaran, eli pienen ruskea-valkoisen, retrohenkisen apinakuvioisen bodyn. Kokoa 62cm. Oli tarjouksessa kympillä, joten sorruin...

Nyt on sellainen olo, että uskaltaa alkaa virallisesti odottamaan!

tiutiu 7+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on taas perjantai aamu ja kahvikuppi edessä. Tällä kertaa kastan kahviin lämmintä riisipiirakkaa. Hyvää...

Vanhin tytär juuri lähtenyt kouluun, 9 vuotias leikkii vielä " vauvan" (yksi vuotta) kanssa ja 5 vuotias vetää sikeitä yläkerrassa...

Olen ehtinyt siivota, viikata pyykit ja ottaa esiin kevät vaatteita penskoille. Kaikki talvivaatteet joutanee pois...hmm...ellei tule takatalvea, mutta olen jo aloittanut ulkovaatteiden pesun että saan se sitten takaisin pahvilaatikoihin puhtaina.

Pikku koirilla ei ole mitään asiaa " talon puolelle" tuolta eteisestä. Siellä pysyvät niin kauan kun on märkä keli ulkona. Meitsi on ihan siivousnarkomaani; ystävät sanovat, että parempi vähän sontaa nurkissa kuin puhdas helvetti... :-)

En vain yksinkertaisesti voi olla ilman lattioiden hankausta ja pölyn pyyhintää. Teen sen joka päivä, valehtelematta 3 kertaa...että näin...

Sit mulla pyörii kaksi konetta ylhäällä ja täällä alhaalla hepasuodattimien kanssa, jotka siis imee pölyä!! Jep. Että jos tarvitaan siivousta tyttäret, niin tänne vain ilmoitus! Minä kyllä tulen ja urakka joutuu...laitan lenkkitossut jalkaan ja vaikka juoksen. (urheiluhullu, Eppu normaali.)

Sitten siihen ultraan joka oli eilen!!

Kaikki hyvin, niinkuin pitääkin. Pieni sydän sykkii ja laskettu aivan niinkuin arvelin itse, 21.11. Mutta kuten kaikki aiemmat nilviäiset, tulee tämäkin syntymään parisen viikkoa etuajassa kaiketi...

Kuitenkin, eilinen ultra oli helpotus, kun korvan takana on " supattanut" koko ajan se viimeisin keskenmeno. Mutta eilen alkoi jo hymy nousta muorin korviin. Nyt taidan tietää miltä tuntuu lehmistä, jotka ulos pääsevät kesänkorvilla!!! :-)) Kylläpä oli iloa rinnassa ja sydän ihan vallan pakahtua tunteesta...

No, se siitä.

Nyt on aamupuuron aika pienimmäiselle.

Voikaatte hyvin siskot!

Riesa ja " lilla Enso" (ei Stora Enso)

Vierailija
44/49 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä on ollut monenmoista gallupia, vastailen nyt omalta osalta:

Sukupuolen tykkään kyllä tietää etukäteen, jos vaan paikkansa näyttää auliisti, niin mikä ettei. Ei sillä mulle nyt niin suurta merkitystä ole. Molempi parempi.

Synnytyksen kestosta: avautumisvaihe oli varmaan 8 tuntia ja ponnarin suhteen tein varmaan enkan; 1,5 tuntia. Imukuppi kehiin sitten vaan... Poika syntyi tasan laskettuna päivänä, joulukuun 2004 lopussa.

Äitiyspakkausta ei varmaan oteta, kun tuosta ekasta on paljon kamaa jäljellä. Rahallisestihan se on paljon kannattavampaa ottaa tavarana kuin rahana, mutta saapas nyt nähdä.

Tänne ei muuta kummempaa, kuin että hirmuinen nälkä jatkuu. Maha on jo oikeasti iso. Apua.

Olettejo jo nimiä pähkäilleet? Minkälaisia tekonimiä vauvoilla?

Pahoittelut joukostamme poistuneille. Tosi ikävää.

Mukavat viikonloput

Meku

8+0

Vierailija
45/49 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin.. eilen oltiin jonkun näkösessä oksennustaudissa, vissiin.. loppu lyhyeen se tauti.. neuvolaan soittelin ku oli niin huono olo niin sanoivat että laihalientä juoda lusikalla.. no sitä kun desin kaks lusikoin niin olo parani, ajatuski oksetti mutta niin se vaan autto..

Ihania ultra kuulumisia vaikka keltä:Donnea.. mulla ens to nt-ultra:)sitä odotellessa sitte mennään..

tulipas rovaniemelle lentopallon sm!!!onnea rovaniemi!!

Mutta joo..pikkusisko soittaa pitää vastata:)

hyvät päivänjatkot:)

simppu rv 11+2

Vierailija
46/49 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jo lyötiin viikonloppuna kättä päälle pojan ja tytön nimistä. Tosin eilen, kun kysyin hellulta, muistaako nimet vielä, niin tytön etunimi meni pieleen. :D Ja mistäs sitä tietää, naisillahan kuulemma saattaa mieli muuttua ¿ etenkin raskausaikana. ;)

Varsinaista työnimeä meillä ei taida olla. Nauratti, kun tuolla ensikoiden keskustelussa joku kertoi pyytävänsä miestään iltaisin sanomaan hyvät yöt myös Jorma-Annukalle (tms.). Me ollaan puhuttu tulevasta lapsesta " tyyppinä" ja omaperäisesti " vauvana" .

Koska tosiaan ensimmäinen on tulossa, äitiyspakkauksen ottamista rahana ei edes harkita. Ostobuumia (omaa ja muiden) haluaisin rajoittaa mahdollisimman paljon. Suosin mieluummin kierrätystä. Vauva kasvaa niin nopeasti, eikä varmasti itse tajua, onko potkupuku uudenuusi design vai serkun (tai jopa äidin) vanha vaate.

Ruskanodotus, rv 10+6

Vierailija
47/49 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme tänään ensimäisessä ulrassa. Olipa ihana nähdä ne pienet kädet ja jalat siellä sätkimässä - todella aktiivinen kaveri siellä näytti olevan. Teki myös loistavia poseerauksia. Rakenteetkin näkyivät jo hyvin, koko vastasi viikkoja (nyt 11+6, ultran mukaan 12+0). Nt oi 0,8mm. Laskettu aika pysyi siis samana eli 1.11. Oma vointi on parantunut muutamassa viikossa paljon. Ajoittain on huono olo, jos verensokeri pääsee laskemaan. Väsymys vaivaa edelleen ja närästys ja turvotus on kamalaa. Mutta ultrassa käynti helpotti oloa :-).

Esikoiselle (3v) kerroimme uutisen tänään. Totesi: " ai jaa. Kato tuolla on Suomen lippu" . Ei ihan mennyt vielä jakeluun, mitä tämä tarkoittaa, mutta ehtiihän tässä totutella ajatukseen. Nyt vain toivome että kaikki menee hyvin loppuun asti.

Vastauksia galluppeihin.

1. raskaus. synnytys 40+5 11h 35min ponnistusvaihe 1h 47 min! Synnytys oli lopulta todella vaikea imukuppisynnytys. Onni oli matkassa ettei kuoltu molemmat. Jälkihoito hoidettiin Tammisaaressa kuitenkin niin loistavasti, että ihan luottavaisin mielin uskalsin ajatella toista raskautta :-)

Toivomme että saamme tietää sukupuolen etukäteen. Helpottaa mahdollisia hankintoja ja valmistautumista vauvan tuloon.

Syvä pahoitteluni niille kanssasisarille, jotka ovat joutuneet jättäytymään pois tältä listalta.

Aurinkoista päivää kaikille!

Paukee rv11+6

Vierailija
48/49 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieki täältä taas pitkästä aikaa kirjotan..

simppulle eka pakko sanoo et meil on samana päivänä np-ultra ja luultavammin samas paikkaa :D ehkä nähdään sielä sitte :D

mie ainaki haluan tietää jos vaan mahollista et kumpi sielä on tulossa,

vaan vahva tunne on kyllä et tyttö tulleepi..

nimiäkin oon vähän miettiny mut ei olla mistää päästy viel yhteisymmärrykseen, onneksi tässä on aikaa vielä..

synnytyksestä, mulla merkattiin synnytyksen kestoksi pikkasen reilu 6tuntia ja ponnistus 15min.. mut vesienmenosta siihe et tyttö synty meni joku 17tuntii..

Mulla on se hirveä pahoinvonti loppunu, ja se loppu ku seinään, nyt ei oikee tunnu olevan enää mitää oireita paitsi väsyttää välil ihan hemmetisti ja mielialat vaihtelee ihan hulluna, aamusin yleensä herään hirveän ilosin mielin ja touhutan kaikkea ja sitte iskee se väsy ja elämä kaatuuki päälle :D naurattaa oikeesti välillä itselläki..

mutta nyt pukemaan, lähetää makkaran paistoo johkuu :)

IsotHalit teile jotka kärsitte pahoinvoinnista!

mie855 ja rapu 11+3

Vierailija
49/49 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän on hiljaista, vai ovatko kaikki tuolla msn-yhteisössä? Mä en ole sinne kauheasti kirjoittanut, tykkään enempi tästä palstasta.

En ole kyl itekään nyt kauhean aktiivinen ollu. Mulla on niin hirveä väsymys, että itkettää. Ku tuntuu ettei jaksa kerta kaikkiaa muuta ku maata vaan. Eikä sekään auta, sama haukottelu jatkuu lopun päivää ja iltaa, vaikka ottas mimmosia päiväunia. Kyl mä toivon että tää vaihe menis pian ohi. Esikoinenki valittaa, ku äiti ei leiki eikä tee mitään, ku makaa vaan. :I Koko koti on ihan rempallaan, mies on ollu kiitettävästi esikon kanssa, ja yrittäny siinä sivussa vähä tehdä kotitöitä, mutta kyllä seki tarvii vähä viikonloppuvapaata.

Huomenna on eka neuvola ja mä oikeastaan toivon, että mulla olis hemoglobiini jossain alakantissa, että tää väsymys johtus siitä ja joku rautakuuri vois auttaa.

Valivali... menipä valittamiseksi tänään.

Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!

Koralli & Aarre 8+2