Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MARRASMURUT VIIKKO 16***

14.04.2008 |

Mitkä ovat tämän viikon tunnelmat Suomen ihanilla joutsenilla?

Tähän vain pinoon kaikki tunteet, oli ne sitten mitä tahansa...

Oikein hyvää viikkoa kaikille ja Pusut Kuonoon!!

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut mehujäätä? Pahoinvointiin nimittäin...vai tuleeko sekin ulos?

Itse olen ladannut pakkasen juuri niillä!

Niin ja sitten vauvan puuroa, sitä voin syödä. Kuvitelkaa tyttäret;

Lautasellinen, ihanaa, hailakan harmaata, lämmintä, Semperin riisipuuroa!!! Maistuis varmaan teillekin!!

Ps. Simppu älä oksenna!!

Vierailija
22/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on tänään ihmeen energinen, paha olo kyllä vaivaa jonkin verran, mutta lisänä ei ole sitä turruttavaa väsymystä! Hyvä hyvä! Voihan se olla että huomenna sitten väsyttää senkin edestä, joten nautitaan nyt sitten tästä energiasta niin kauan kuin sitä on ;)

Vai paistaa siellä Ruotsin puolella aurinko? Täällä sade ropisee työpaikan peltiseinään. Taitaa olla räntää :/...

Voi vitsi mikä nälkä, äsken söin jo yhden omenan pahimpaan hätään, mutta enää ei jäljellä ole kuin yksi, täytyy sitä säästellä iltapäivään. Ruokatuntiinkin on vielä reilu tunti... Taidan hakea kohta lisää kylmää vettä, senkin olen huomannut auttavan pahoinvointiin (simppu kannattaa kokeilla tätäkin!). Sillä kun täyttää vähän mahaa, niin voi olla että pahoinvointi hellittää jo siitä ja sitten maistuu vähän jokin tukevampikin sapuska. tai sitten jos tulee ylös, niin tulee sitten helpolla ;)...

maria80 rv 9+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt täälläki aarinko paistaa:D ihana ilma, mutta ei pääse vieläkää ulos ku tämä flunssa vaivaa..

Tuo mehujää on varmasti toimiva juttu, mutta ei nyt satu oleen kotona yhtään, täytyy miehelle sanoa että tuopi töistä tullessa..

Kylmä vesi auttaa vähän, nyt, aikasemmin ei, mutta paremmin auttaa jääkylmä mehu, oikein laimea sellainen..

Söin jugurtin ja ei tullu ulos joten kyllä nyt uskallan jo sanoa että pahin on takana päin..Eikä eiliset ruuat tullu ulos, huono olo tulee kyllä jos syö yhtään " liikaa" eli enemmän ku sen kaks lusikallista:D mutta kyllä nyt ollaan jo voiton puolella.. toivottavasti muillaki helpottaa oloilu..

Täytyypi tästä lähteä viemään esikko nukkumaan ja mennä itekki..yöllä kun jäi aika vähäksi tuo nukkuinen tämän yskimisen takia..

Vierailija
24/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo lumisade jo saisi riittää. Eilen tein lumitöitä kolme varttia ja sain vasta puoli pihaa siistittyä. Hellu on pari päivää työmatkalla, joten saan yksin kiroilla aura-auton jättämille valleille. Näyttää siltä, että tänäänkin on tiedossa hyötyliikuntaa.

Eilen oli ensimmäinen ultra ja lääkärintarkastus. Ensin kuunneltiin kätilön kanssa, josko ne sydänäänet siellä jo pamppailisi ja pamppailihan ne! Wau! Tai reaktio oli enemmänkin Täh?, vaikken voikaan sanoa, että olisin jotenkin yllättynyt asiasta. Ultrassa vauvan näkeminen oli enemmänkin pysäyttävä kuin liikuttava kokemus. " Me ollaan jo nyt vastuussa tuosta!"

Muistoksi saadusta kuvasta otin kuvan ja lähetin sähköpostissa tulevalle isälle. Veikkaan, että aika tarkkaan se on tutkittu. :) Kuvan saivat myös minun isäni ja äitini. Isän mielestä tyyppi näytti siltä kuin lukisi lehteä pytyllä ja äidin mielestä " tyttö siinä jo kellottaa hyppyasemissa" . Minusta se ei vielä näyttänyt sen enempää tytöltä kuin pojaltakaan.

Aiotteko te tiedustella vauvan sukupuolta etukäteen? Minulle se saa jäädä yllätykseksi.

Ruskanodotus, 10+4 (pää-perämitaltaan 33-millinen vastasi viikkoja)

Vierailija
25/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on just nyt todella rauhallista, esikoinen on päikkärissä, keskimmäinen nukkuu meidän sängyssä ja kuopus partsilla.

Oli kivaa huomata että aika moni Marrasmuruista odottaa neljättä! On aina kivaa kun kohtalokavereita löytyy..

Joku kyseli sukupoulijutskaa.. Mä haluun ehdottomasti tietää etukäteen, ko tyttö vai poika. Esikoisen kanssa tiedettiin että tulokas on poika, samoin keskimmäisen kanssa. Kuopusta ootellessa ei tiedetty, Kättärillä eivät suostuneet sanomaan mitään. Viikko ennenkun tyttö syntyi, oltiin synnytystapaarviossa. Lääkäri sano: jaahas, täällä on aivan selvä poika, ja pieni. Arvio oli , 2700g. Tyttö syntyi viikkoa myöhemmin, tyttönä, ja painon 3690g!!! Että se siitä pojasta!

G: Mites teidän edelliset synnytykset, kesto?

Mulla 1. 4h 27min, ponnistusvaihe 1min

2. 2h 7min, ponnistusvaihe 1min

3. 21h 30min, ponnistusvaihe 1min

Toivotaan että tää neljäs tulee vähän nopeammin ulos kun mitä kuopuksen kanssa....

Nyt lepäämään itekin, ennenkun muxut heräävät!

Palataan astialle!

t. jonzku80 rv 8+6

Vierailija
26/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista päivää kaikille!

Ultrakuulumisia: Np-ultrassa käytiin, tosin niskapoimua ei saatu mitattua, maha-asukki on kuulemma sen verran pieni. Ens viikolla yritetään uudelleen. Lääkäri kyllä sanoi, että näyttää siltä, ettei turvotusta liikaa ole, mutta kuitenkin haluaa mitata kunnolla kunhan pieni hieman kasvaa. Kaikki on kuitenkin hyvin, sydän löi niinku pitääkin, kädet ja jalat näkyi ihan selvästi. Siellä se ihan selvästi isille ja äitille vilkutteli. Koko ei tosin vastaa neuvolan laskemia viikkoja, mutta täsmää ovulaation ajankohtaan paremmin, normaalisti siis kasvaa.

Mua tosin harmittaa, kun labrassa otettiin verinäytteet seulaa varten ja nyt joudun sit menemään sinne uudestaan. Eihän tuo muuten haittais, mut kun mulla on hirvee neulakammo, en viittis käydä pistettävänä kovin montaa kertaa.

No, se siitä. Pääasia että pienellä on kaikki hyvin ja mun pelko osoittautui turhaksi. Mä kun olen ollu jo muutaman päivän ihan varma, ettei pienellä ole kaikki hyvin. Onneks kuitenkin on, jos vaikka tästä vois nyt alkaa nauttia (pahasta olosta ja väsymyksestä:))

Mut nyt kouluhommien kimppuun, palaan myöhemmin lueskelemaan muiden kuulumisia.

-J.Adelina & pieni 10+6-

Vierailija
27/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisia uutisia täältäkin, eli ultrassa käytiin miehen kanssa ja kyllä sieltä löytyi yksi elävä pikkuinen. Pituutta ruhtinaalliset 1,3 cm ja sydämensykekin näkyi. Gyne laski mun olevan 7+4 mut mun mielestä oon 7+5, taisi unohtaa karkauspäivän välistä kun katsoi vain semmoisella kiekolla sen päivän. (oviksesta laskien oon jo 8+1, mut ei kai se nyt niin tarkkaa oo, meen tuon virallisen menkoista lasketun mukaan).

Mut oli ihanan helpottavaa nähdä että kaikki on kunnossa! Nyt aion virallistaa tämän raskauden ja kertoa siitä töissäkin, vaikka vaaraviikkoja on tietty vieläkin edessä, mut aion nyt luottaa tulevaan, että kaikki menee hyvin.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

T. iloinen Koralli ja kultainen Aarre 7+5

ps. synnytyksistä. Mulla esikoisen synnytys kesti 15 t 30 min. Ponnistusvaihe 30 min. Kakkonen sais tulla kiitos vähän nopeammin. Ja sukupuolen toivon saavani rakenneultrassa selville, mut jos ei niin sit ei. Poikaa kyl veikkaan tälläkin kertaa syntyväksi.

Vierailija
28/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ruskean vuodon vuoksi menin tutkimuksiin tänään ja diagnoosina oli tuulimunaraskaus rv8+0. Menen perjantaina osastolle lääkkeelliseen tyhjennykseen. Eli minut voi poistaa marrasmasuista.

Onnea muille odottajille ja pitäkää liput korkealla :)!!!

Vierailija
29/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihana kuulla, että pikkuisella oli kaikki hyvin! Nauti nyt tästä ajasta ystävä kallis ja unohda huolet! =)

Ihanaa odotusaikaa teille kaikille!

T: piipaa ja neiti reilu 1kk

Vierailija
30/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ultra kuulumisiaki oli, onnea kauheesti kaikille:)

Täällä väsyttää yhä..

Tuosta sukupuoli jutusta, meillä mies ei halua tietää mutta mie haluan joten saas nähä mitä tehdään..

esikosta halusin tietää ja veikattiin tyttöä ku ei näkyny mitään mutta poikahan sieltä tuli, jätkä piti jalat ristissä aika hyvin että mitään ei näkyny..

Synnytyksen kestosta mulla esikko tuli maailmaan 23h 28 min.

Pitkä ja kivulias synnytys, toivottavasti tää toka tulis helpommin:D

Mies lähti äitinsä tykö, pikkusiskonsa synttäreille ja mie jäin yssikseen pojan kans kotiin, mennän kohta varmaan pihalle kolmipyörän kans..

Simppu rv 11+1

Vierailija
31/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo toisen marrasmuru poistuu keskuudestamme. otan osaa täydelle sydämellä!

On oikeasti IHME jos saa lapsen syliin ja päsee hänen kanssaan elämään. Ei se oikeasti ole niin yksinkertaista.

Itse olen ollut kaksi päivää taasen töissä ja yllättävän hyvin olen jaksanut tätä kiertävää hoitotyötä. oon kyllä ollut väsynyt päivän jälkeen. Huomenna vapaa ja eka neuvola (jonka jälkeen laitan tiedot marramuruihin virallisesti kun th laskee la ajan). En tiedä (erikoistuva gyne ei tiennyt) laitetaanko mulle nyt LA menkkojen mukaan vai vauvan koon mukaan. Mullahan pitkän kieron takia viikko napsahti pois. En tiedä elänkö minä että on 9+2 vaI 8+2. Mutta vauvan mukaan on 8+2.

Töissä sen verran piti pyytää helpotusta ja pomo lupasi nämä. Mun ei tartte nyt mennä yksin nostamaan kiekolla asiakasta (koskee vatsaan), ja saunotushommiin ei tartte mennä. Suihkutukset ei tee pahaa, mutta jos asiakkalla on sauna, niin tekee heikkoa. En voi enää kotonakaan käydä saunassa kun tulee tosi paha olo ja verenpaineet humahtaa alas. Mulla on nyt alkanut olemaan tuttua huippaamista, joten en halua ottaa turhia riskejä. Kaksosia odottaessa pyöryin kans kertaa kotona ja kerran kaupan kassalla. En haluis töissä pyörtyillä...

Osan tiimiläisten kassa juttelin ja olivat myöntyväisellä mielellä näiden rajoitusten suhteen. Lupasivat joustaa!

Edellinen synnytys kesti 11h50min. mutta eri kätilät olivat eri kannalla milloin mun synnytys on käynissä, aikaa siirettiin kerran tai pari. Outoa... A lasta ponnistin 20 min ja B 9min. Tosin B työnettiin vatsan päältä alaspäin, 2 veti alakautta ja mä ponnistelin ilman supistuksia. Joten ei se ihan luonollinen ponnistaminen ollut.

Muuten, olen kummissani että mulla on ollut 2 päivää ihmeen hyvä olo. Alko jo pelottamaan ettei enteile huonoa. Mutta meinasin oksentaa kun kotiin tulin lasten kanssa, kamala ummehtunut haju tuli kissan ruuista. Pitää kuitenkin huomenna neuvolassa jutella. Kun edellisessä oli oksentelua 16 viikkoon asti, ja etova olo lähti 20 viikollla pois. Joten tuntuu ihmeellisesltä että nyt oksentaminen loppuis viikkoon 8...

Olen joutunut kertomaan ties kelle tästä raskaudesta jo. olen yirttänyt miettiä mitä teen lasten eskari vuoden kanssa. Eskari alkaa syksyllä... isoja ovat jo! Mun työssäkäynin aikana ei ole ongelmaa, mutta sitten kun jään äippälomalle. Miten sen järjestän? Muuten olis helppoa, mutta molemmat ovat pidennetyssä oppivelvollisuudessa, ja ei ole varmaa riittääkö heille pelkästään 4 tuntia päivässä joka eskari on, vai pitäiskö 6 tuntia vaikka 4 päivänä viikossa? Vai 6 tuntia 5 päivänä? Mutta tuntuu kurjalta pitää niin paljoa kun olen kotona vauvan kanssa. Haluan että hekin saavat nauttia siitä ajasta että äiti on kotona.

Jaksanko kuljettaa vauvan kanssa 4 tunnin takia? Haenko kyyditystä? (nauratti kyllä ajatus kuljettaa taksilla vajaan 1km matkan, mutta oikeus mikä oikeus). Kamala. ja nämäkin pitäis päättää tässä lähiaikoina, etenkin se että tarviiko taksikuljetusta vai ei. Olen jutellut vaikka kenen kanssa ja päätöshän on minun... Huoh.

Tälläisiä minun pieni pääni pohtii...

Vierailija
32/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

J.Adelina: Otan osaa. Jos mua pitäis nyt pistää uudestaan, niin murisisin vastaan. Mulla on niin ohuet suonet ja syvällä kyynärtaipeessa, että verikokeet saatiin eilenkin otettua vasta kolmannella pistolla. Lohdutti ainoastaan se, kun kätilö sanoi hoikalla (!!) olevan hoikat suonet.

Nasse75: Voi surku! Voimia! Onneksi tuulimunaraskaus on käsittääkseni vain älyttömän huonoa tuuria, joten ensi tärpillä peukut pystyyn!

Minä tekaisin tuossa kolmatta kertaa tälle viikolle lumityöt. Päätin, että oli viimeinen kerta tänä vuonna. Alkoi tuntuakin jo vähän raskaalta, kun lumi tarttui aina kolaan kiinni, enkä tahtonut jaksaa nostaa sitä sitten lumivallin päälle.

Kiva kuulla, että pahoinvointi alkaa muillakin hellittää. Täälläkin on voitu paremmin sunnuntaista asti, mutta väsymys kaataa edelleen sohvalle kesken päivän. Töitä olisi pitkästä aikaa ihan reilusti, mikä on taloudellisen tilanteen kannalta ihana asia, mutta on jotenkin kamalan vaikea keskittyä. Varsinkin, kun kotona töitä tehdessä kukaan ei ole skarppaamassa/ruoskimassa.

Vierailija
33/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka ultra takana. Aivan mieletön tunne nähdä oma vauveli näytöllä!:) Nauruhan siin pääsi väkisin,tuntu niin hullulta jotenki,et kyl sitä oikeesti ollaan nyt raskaana!:D Kai sitä nyt pikkuhiljaa alkaa itsekin uskomaan!:) Mieskin oli ihan innoissaan! Aivan ihanaa!:)

Kätilökin oli todella mukava,jäi todella hyvä mieli Naistenklinikasta. Vauva olis kylläkin vaan halunnu nukkua,ni jouduin tekee sit kaikki kevätjuhlaliikkeet,et saatiin kaveri hereille!:D

Et tällaista tänne.:)

Vierailija
34/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasse75 halit minultakin!! Muistissa on vieläkin omat tuulimunat vaikka olivat -98 ja-01. Sitä oli niin pettynyt olo.

Omaa ultraa odotellessa on mukava lukea toisten käynneistä ja asukeista. Minäkään en tykkää piikeistä ja varsinkaan kun viime viikon neuvola käynnistä on vieläkin kyynärvarsi vihreenkeltanen. Toivottavasti osaavat Hyvinkäällä ottaa vähän paremmin kuin th.

Olisin minäkin niin mielelläni mennyt naistenklinikalle kun sinne kerran synnyttämäänkin menen mutta oli th tiukkana " koska ostosopimus on Hyvinkäälle niin sinne menet" . Ens ti sitten oma ultra.

Sukupuolia joku kyseli, että haluaako etukäteen tietää. Mulla on edellisissä raskauksissa ollut niin voimakas joko tyttö tai poika olo, etten halua tietää. Olo on joka kerralla osoittautunut oikeaksi. Kuopus oli ainoa josta ihan varmasti olisi lapsivesitutkimuksen vuoksi saanut sukupuolen selville mutta emme halunneet. Nyt odotellaan muuten poikaa:)

Synnytykset ovat onneksi olleet helppoja.

Esikoistyttö pisin 15h 20min mutta viikoilla 37+3 jolloin ei ehkä vielä kuitenkaan ollut " valmis" tulemaan.

Poika 3h 37min viikolla 39+4

Tyttö 3h viikolla 39+5

Eiköhän tämäkin ihan ajallaan pois tule:)

Oma olokin on suht hyvä. Pojan nuhaa vaan nyt pitää yrittää vältellä.

Vointeja kaikille ja hyviä öitä!

Nukkumatti kutsuu taas:)

Moschino rv 10+6

35/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nyt uskaltauden kirjoittelemaan tänne. Huomenna on eka ultra ja jännittää ihan kauheena :) Viime viikolla oli eka neuvola ja lasketuks ajaks arvioitiin 9.11. Viikkoja pitäs nyt olla menkoista laskettuna 10+3. Sain tietää raskaudesta kun plussasin 8 viikolla. En ollut osannut edes epäillä mitään koska menkat ovat olleet epäsäännölliset muutenkin, eikä ollut mitään muita oireita kuin että rinnat alkoivat kasvaa kauheeta kyytiä :) Eipä siinä, ihan toivottu vauveli tulossa. Kuitenkin sen jälkeen kun plussasin on alkanut tulla pahan olon aaltoja ja sellasia yökkäyksiä. Myös maha on alkanut kasvaa hurjaa vauhtia ja en todellakaan tajua sitä. Eihän sen tässä vaiheessa kuulu kasvaa!?! Sukulaiset on jo alkanut epäilee että ainakin kaksi on tulossa, tätä kun ei enää voi edes salailla löysillä paidoilla :) Kaikki jotka kysyvät laskettua aikaa ja kerron että marraskuussa sanovat että " olisinpa kuvitellut että viimestään heinä- syyskuussa" . Ihan outoa. Onko jollakin samanlaisia kokemuksia? Voisikohan olla mahdollista että välissä on ollut ns. vale menkat ja raskaus olisi jo pidemmällä. Voi vitsi, en varmaan saa unta ens yönä ku jännitän huomista ja haluan äkkiä nähdä masun sisälle :)

Vierailija
36/49 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä se vain aurinko porottaa. Vesi räystäältä tippuu ja huomaa kuinka ikkunat ovatkin sitten likaiset....ikkunan pesuun en tänä keväänä itse ala; soitan SIIVOUSFIRMAN tekemään työt puolestani! Nimittäin! Silloin kun muutimme tähän taloon, oli joku hemmetin kallis siivousfirma tullut tekemään muuttosiivouksen tämän talon omistajille. Ja mitä vielä! Siivottu??? EI todellakaan! Soitin siivousfirmalle ja sanoin että tulukeepa katsomaan mitä on missattu! Ja niinhän ne rouvat tulivat ja minä sormella osoitin että tässä ja tässä ja tuolla ja vielä tuollakin ja mites olis tämä kohta sitten...myönsivät hutiloineensa ja sanoivat että hyvittävät jutun vaikka ikkunan pesulla. Ja minulle se käy! Tässä mökissä onkin aivan liian monta ikkunaa (kenen laulu 506 ikkunaa...) ja vielä lasitettu terassi isoilla lasiovilla ja ikkunoilla. Soitan tänään ja kysyn että milloin passaa rouvien tulla...Kyllä minä heille Suomen kahvit keitän ja pullat tarjoan myös, en minä noita ole...en...

Tänään Ultra!!! Jännittää.

Pahoittelen taas yhden tippumista joukostamme. Se on niin väärin ja se koskee ihan omaankin rintaan, ihan toisen puolesta. Koska tiedän tunteen...ja siksi minua pelottaa niin valtavasti että josko kaikki on kunnossa...

Korallille ihan Ruotsin kielellä KRAM! eli hali ultran tuloksista.

Kerron sitten itse kuulumiset tänään ehtoon puolella...

Nyt muorit! UPP OCH HOPPA!! Ihan niinkuin minun ikivanha muumikello sanoo aamuisin, että " herätys, on kiva päivä tänään, Herää jo" ! Tosin, silloin kun ei ole niin " kiva päivä" , lentää muumikin seinälle...Mutta nyt ei lennä, ei.

Pusut Kuonoon!

Vierailija
37/49 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut nasselle (meniköhän nyt oikein)!! *hali* Sure rauhassa ja jaksuja toipumiseen!

Montaa marraskuista saa sitten onnitella hyvistä ultrakuulumisista; ONNEA KOVASTI näin yhteisesti ;)... Itsellä np-ultra vasta toukokuun alussa, mutta onhan varhaisraskauden ultrassa todettu jo sikiöllä syke, joten uskallan toivoa vielä seuraavastakin ultrasta hyviä uutisia...

Nyt jo toista päivää olo on virkeä! Voisikohan olla että väsymys olisi jo väistymässä kokonaan? Viime raskaudessa väsymystä kesti lähes loppuun asti... No etova olo on vielä seuranani, ettei kukaan vaan luule että pääsen ihan helpolla ;)...

Synnytyksistä oli kyselty;

1. rv 39+3 n.7h ponnistusvaihe 15 min.

2. rv 39+3 n. 6,5h ponnistusvaihe 2 min.

3. rv 39+3 n. 7h ponnistusvaihe 5 min.

4. rv 39+4 n. 7h ponnistusvaihe 5 min.

muistaakseni kuta kuinkin näin...

Nyt lounaallle...

maria80 rv 9+4

Vierailija
38/49 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täällä Oulun seutuvilla. Ihanan pirtsakka ilma. Itse en ole kyllä ollut mitenkään pirtsakka. Eilen otin noin 2 tunnin päikkärit ja ei muuta ku illalla heti yheksältä nukkumaan ja heti sain unen päästä kiinni. nytkin voisin mennä hieman köllöttään, mutta täytyy tätä kouluhommaa tässä väsätä.

Nyt minä vasta olen alkanut aamuisin oksentamaan(kolme aamua peräkkäin) heti kun on laittanut jotain aamusta suuhun niin aivan kaikki tulee ulos..YÖK!! Oiskohan poika tulossa, koska edellisen raskauden aikana oksennin kanssa ja poika tuli. Ensimmäisestä raskaudesta tuli tyttö ja silloin oksennin ehkä 1 tai 2 kertaa koko raskauden aikana liiasta popcornin syömisestä:)

Älyttömästi odotan ensimmäistä neuvolaa joka on siis vasta toukokuun tokalla viikolla, np on siitä sitten parin viikon päästä.

Huomenna pitäisi lähtä voimistelureissulle etellään. Minä siis valmentajan roolissa. linja-autossa menee varmaan noin 10 tuntia jos edes riittää kaikkineen pysähtymisineen. Toivottavasti ei kovin paljon heikota vähän kyllä jo hirvittää... je miten mun päikkärien käy..ÄÄK!! Mietin myös sitä mitä tytöt sanoo, kun valkku juoksee aamupalalta suoraan vessaan, no täytyy toivoa että hyvin menee.

Ihanaa viikonloppua kaikille marrasmuruille!

Aamupetteri

Vierailija
39/49 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään niin voimaton ja oksettava olo. Kertaakaan ei ole tarvinnut oksentaa eikä toivottavasti tarvitsekaan. Aamiaista kun söin niin teki pahaa pelkän leivän näkeminen. Suihkussa käydessa oli sellainen tunne että on pakko istua, kun jalat eivät tuntunut kantavan. Täytyy hommata sinne jakkara =)

Nyt on työtahtiki aika huima kun 5 päivän aikana tulee 43 työtuntia. Seuraava vapaapäiväkin on vasta sunnuntaina. Joka sekin menee melkein puoleen päivään nukkuessa kun pääsen aamuyöstä klo 3 töistä. Mut niin kauan täytyy tehdä kun jaksaa ja pystyy. Työ ei ole varsinaisesti raskasta, mutta kun iltavuorossa on yksin ja monta asiaa pitäisi saada tehtyä niin kiire meinaa tulla. En ota paineita, vaikka viime yö tulikin nukuttua hieman huonosti ja jännittäen ensimmäistä " yksinäistä" iltavuoroa.

Kuinka moni on tehnyt ostoksia vauvaa varten. Tämä kun on meille molemmille ensimmäinen niin on melkein kaikki hankittava. Enkä ole mitään ostanut. Vähän ehkä turhan aikaista mun mielestä. Vaunut ostetaan kyllä ihan loppumetreillä. Mutta voihan niitä vaatteita pikkuhiljaa alkaa hankkii. Ja tuota huuto.nettiä meinasin käyttää hyväksi.

Onko joku harkinnut jättävänsä äitiyspakkauksen väliin ja ottavansa sen rahana? Me meinattiin ottaa se paketti. Siinä on kuitenkin monta tarpeellista tavaraa.

Täällä oli puhetta myös siitä sukupuolen tiedustelemisesta. Me ajateltiin pitää yllätyksenä ihan loppuun asti. Onpahan sitten muillekkin yllätys.

Pyykkikone pysähtyi, joten hommat kutsuu...

crabu-87 11+2 vasta...

Vierailija
40/49 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muille ultrassa käyneille onnellista jatko-odotusta!

Riesa: Miljoonasateen biisi... 506 ikkunaa, tässä talossa on kaikkiaan, niitä puhtaaksi kai milloinkaan, en saa..... ;)

Meiltä peruttiin lääkäriaika, piti olla tänään. Seuraava (siis ensimmäinen) lääkäri joskus kesäkuussa, viikolla 20+. Niskapoimu-ultraan ei mennä, eikä seerumiseulaan, joten seuraava mikään kohtaaminen terveydenhuoltohenkilökunnan kanssa onkin sitten toukokuun puolivälissä.

Mulla muuten kans th-henkilökunta aina väittää viikkoja päivää aikaisemmiksi ja arvelen sen johtuvan juurikin tuosta karkauspäivästä. Jos maanantaina on ollut viikkoja 7+2 (ultran mukaan) niin ei kai kolmen viikon päästä maanantaina voi olla yhtäkkiä 10+1? Mihin se yksi päivä siitä olisi kadonnut?

Sukupuolista: me haluttiin esikoisen kohdalla tietää, ja rakenneultrassa veikkasivat tyttöä, tyttö tuli. (Sanoivat, että älkää nyt tämän perusteella lastenhuonetta maalatko.. Ei ettäkö meillä vielä silloin olis edes ollut lastenhuonetta, saati että sukupuolitetusti maalattais se.) Synnytys kesti tuolloin vaimolla 30h ja ponnistusvaihe 14 min, rankkaa ja tuskallista.

Halutaan nytkin tietää sukupuoli, jos se vaan näkyy. Helpottaa tuota nimien pohdiskelua. Hupaisaa kyllä perheen muilla jäsenillä on huomattavan voimalliset mielipiteet siitä, kumpi on tulossa: lapsen isä veikkaa (ja toivoo) poikaa, vaimoni tyttöä, esikoinen on ilmoittanut että hän ottaa pikkusiskon. Mulla ei ole juuri kumpaankaan suuntaan oloa, se alkaa ehkä hahmottua vasta sitten kun tietää... Sukupuoli on mulle muutenkin pikkulasten kanssa aika mysteeri. Missä vaiheessa sen pitäisi alkaa jotenkin näkyä ja missä asioissa? Tähän mennessä olen touhunnut esikoisen (2v8kk) kanssa ihan kaikenmoista autoleikeistä my little poneihin ja pukenut sitä kaikennäköisiin vaatteisiin vaaleanpunaisesta tummansiniseen ja traktoreista kukkiin.