Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAKUUN Päivänsäteen viikkoon 16!

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulipa sitten kiva kirjotusvirhekkin tuohon otsikkoon, kun piti olla Päivänsäteet... :( Tän siitä saa kun on vähän liian väsynyt.

Eilinen työvuoro oli ihan tuskaa, ja meinasin oikeesti nukahtaa seisovilleen. No pitää nukkua tänään vähän päiväunia niin eiköhän se siitä.

Tervetuloa uusille lokakuisille ja onnittelut ultrasta hyviä kuulumisia saaneille.

Fanny78: Mie en tosiaankaan oo mikään laiheliini, ja oon liikkeitä tuntenut kunnolla noin viikon verran. Tosin mie ootan jo neljättä että se varmaan vaikuttaa tuohon. En kyllä muista että muista lapsista olisin näin aikaseen tuntenut.

Kiitos kaikille ihanista masukommenteista. Miusta on niin mukavaa, kun alkaa näyttää jo ihan vauvamassulta. Ehkä paras asia raskaana olossa. :D

Eipäs nyt muuta tule mieleen, hyvää viikonalkua kaikille!

AngelEyes ja masukki 13+6

Vierailija
2/54 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva keli tuolla, oikein huhtikuisen näköinen! :D

Tämä tyttö heräsi aamulla toinen silmä ummessa, kävin vähän kasvoja pesemässä, niin onhan tuo puolta pienempi ja punainen kun paloauto. Saako silmätippoja käyttää raskausaikana? Minulla on jotenkin sellainen mielikuva, ettei saisi..? No, kaippa lääkäri tietää sitten, jos sinne jaksaisi tässä joku päivä raahautua.

Täälläkin masu kasvaa ja vauva heittää kuperkeikkaa koko ajan. :) On niin jännää, kun esikoisesta tuntu muistaakseni vasta puolenvälin tienoilla. Minulla on tosi vahvasti sellainen tunne, että tyttö sieltä tulee. Kai se johtuu siitäkin, että kun minulla on vain yksi tyttö, niin en pysty kuvittelemaan itseäni pojan äidiksi. Onko teillä mitään sukupuolifiiliksiä?

Pahin väsymys ja pahoinvointikin alkaa olla ohi ja tuntuu, että ehkä se elämä kumminkin voittaa! Saa nauttia tuosta ihanasta keväästä ;-)

Mukavaa uuden viikon alkua kaikille!

Lillian 15+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän muiden jutustelua olen sivusta seuraillut mutten ole itse aikaisemmin saanut kirjoiteltua.

Meillä 4. lapsi tulollaan, nyt rv 14+1. Nyt olo alkaa olla jo parempi, olin 4vkoa sairaslomalla kun jatkuvasti oksensin. Nyt enää etova olo ja silloin tällöin oksettaa.

Ultrassa käytiin kaksi viikkoa sitten, pää-perämitta oli 58mm ja nt 0.7mm. Vilkas oli kaveri liikkeissään, hyvä kun lääkäri sai mitattua, muutenkin kaikki oli ok.

Mites muut kolmivuorotytä tekevät, minne asti aiotte tehdä yövuoroja? Itsellä vielä ne parit yöt joita olen s-loman jälkeen tehnyt on mennyt ihan hyvin, mutta niiden jälkeen on palautumisessa mennyt kauemmin.

Vierailija
4/54 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie lopetin nuo yövuorot tuossa kuukausi sitten, kun meni kolmisen päivää siinä että oli normaali olo. Nyt tosin aattelin että kun kesä tulee niin voisi katsella jos vaikka taas tekisi noita öitäkin.

AngelEyes ja masukki 13+6

P.S. Onnittelut kivoista ultrakuulumisista. :)

Vierailija
5/54 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös väsymyksen jo pitäis alkaa helpottamaan? Siis olo on niin rätti! Nuokun töissä ja kaipaan päiväunia. Mies on kipeänä kotona. Pelkään että olisiko sama sisukas flunssa iskemässä. Voi ku sais mennä nukkuun.

Vierailija
6/54 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän muiden jutustelua olen sivusta seuraillut mutten laiskana ole itse kirjoitellut. Alkuraskaus on ollut aivan erilaista kuin esikoisesta (kohta 3v poika). Joku taisikin kirjoittaa, että toisen odottaminen onkin hankalampaa. Onneksi se 24 h oksentelu on helpottanut ja väsymyskin alkaa laantua. Mieskin on helpottunut=). Akneen taipuvainen ihoni reagoi taas raskauteen. Ei taida muut kärsiä näpyistä siellä ja täällä?

Kaksi viikkoa sitten käytiin np-ultrassa ja melkein 10 senttinen vilkas kaveri siellä uiskenteli. Mulla on jo kauhea vatsa, levinnyt sinne ja tänne, kun esikoisesta oli loppuun asti pieni kaunis pallo edessä. Liikkeitä olen tuntenut noin viikon verran. Esikoisestakin tunsin jo viikolla 16.

Aluksi oli kauhea lukea monien epäonnistumisista, ja itselläkin oli keskenmenon jälkeen jatkuva pelko taustalla. Toivotaan, että kaikilla menee loppuun asti hyvin! Voimia kaikille halin kera=)

Soiliina ja maha-asukki 15+5

Vierailija
7/54 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövuoroista oli juttua, itse ajattelin tehdä ainakin vko:lle 23 asti ellei vointi tästä radikaalisti muutu. Senhän jälkeen ilmeisesti on suositus jättää yövuorot pois. Yöt on meillä ainakin suht helppoja fyysisesti ja yleensä valvotaan vain kolme yötä peräkkäin. Voisin tehdä tällä hetkellä vaikka pelkkää yötä, niin ei tarvitsisi esittää pirteää ja pahemmin jutella muiden kuin yökkö kaverin kanssa.. ;) Täytyy vaan nykyään nukkua ennen öitä jotta jaksaa aamuun ja töissäkin täytyy jonkin aikaa pötköttää sohvalla jalat ylhäällä!

Nyt ehkä hieman alkaa väsymys helpottaa, jaksoin eilen siivota koko kylppärin lattiasta kattoon. Voi, odotan sitä aikaa että on normaali olo! No eipä tässä enää kauaa kestä että on vauva sylissä, reilu 4 viikkoa ja ollaan puolivälissä. Tämä raskaus tuntuu menevän paljon nopeammin kuin esikoisen odotus, vaikka on ollut huonoa oloa jne..

Täällä paistaa ihanasti aurinko, kohta pääsen(?!) raksalle siivoamaan ja nauttimaan ulkoilmasta!

Nanna 15+2

Vierailija
8/54 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuu-u.

Menin aamulla terkan luokse " puhelintunnin" aikaan, koska mun maha oli ollu viikonloppuna tavallista kipeämpi. Mielestäni olin tuntenut ihan supisteluja. Liikkeitäkään en ollu mielestäni tuntenut useampaan päivään, kun aiemmin niitä kuitenkin olin jo tuntenut.

No, terkan kanssa ruettiin kuuntelemaan sydänääniä. Mutta niitäpä ei kuulunutkaan. Yritti varmaan 15min. Eikä sit auttanu muu, kuin laittaa lähete ultraan. Ja sitä ei meidän kotikaupungista siihen hätään löytynyt (kunnallisella puolella vain yhtenä päivänä viikossa), joten mars matkaan Kuopioon (80km suuntaansa). Onneks mies lähti mukaan.

Olihan se huoli, mutta ultrassa selvisi, että kaikki hyvin! Vauva vastasi viikkoja (16+1). Huh helpotusta. Verenpaine mulla oli koholla, mutta muuten kaikki kunnossa. Sainpahan samalla ensimmäisen lääkärin tarkastuksen - meidän kunta kun on säästänyt siinäkin kohtaa. Huilaan vielä huomisen päivän, mutta levollisin mielin saan kasvattaa masua. :)

Sitten muuta.

lillian33: Taisit kysellä, onko muilla fiiliksiä siitä, kumpi on tulossa. Olen huomannut ajattelevani useammin poika-juttuja; pojan nimeä, vaatteita ym. Ensimmäinen lapsi on meillä tyttö, joten tämä poika-ajatus on ehkä vain jonkinsortin toiveajattelua. Mieskin sanoi ekassa ultrassa, että " se näyttää ihan pojalta" (rv12+). ;)

Mutta tosiaan, ei mitään tietoa siitä, kumpi on tulossa. Ehkä se tuossa kolmen viikon päästä selviää, kun on rakenneultra. :)

soiliina: Mullakin on jo ISO maha ja olen tuntenut liikkeitä rv14+ alkaen. Istukka on takaseinässä, joten se vissiin auttaa liikkeiden tuntemisessa. Tänäänkin kun lepäilin päivällä, tunsin, miten vauva myllersi masussa oikein kunnolla. :)

Jos ihmettelette mun raskausviikkoja, niin laskettuaika tosiaan on syyskuun lopulla, mutta kun alunperin olin lokakuisissa, nii en viittiny vaihtaa enää syyskuisiin. Saattaahan tämä pikkuinen kuitenki syntyä lokakuussa... :)

Leppoisaa masun kasvattelua kaikille!

Sunset@ ja masuasukki rv16+2

Vierailija
9/54 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi kaunis keväinen ilma.. räntää puskee ja koiraa saa joka lenkin jälkeen olla pesemässä :(

spp: itekin oon miettinyt noita yövuoroja. Eivät ole sen rankempia fyysisesti kuin päivävuorotkaan ja yleensä jopa lyhkäsempiä n.6h.. mutta silti alkaa puolivälissä yötä käydä masuun, kai se vauvantekele haluaisi nukkua ja äippä vaan riuhtoo menemään. No ensimmäinen yö on vaikein, loppuviikko menee hyvin, kun päivällä saan kuitenkin nukuttua 8h putkeen :) mutta katsellaan miten jatkossa.

En tuntenut tänäänkään vielä liikkeitä, vaikka kuinka yritän keskittyä :) ja alussa ne on kai niin hentoja, että tuskin heti huomaankaan niitä. Odotellessa...

sunset: huh helpotus, onneksi kaikki oli pikkusella kunnossa :) ei ihme jos verenpaine olikin koholla sellaisen jännityksen takia!

Onko nämä " menkkamaiset" kivut ihan normaalia? Onko muilla? Ei mitään tuskasta, mutta kuitenkin melkein jatkuvasti..

Menenpä katsomaan päivän saippua-antia :)

Fanny 13+1

Vierailija
10/54 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tämä säästökuuri purra joka puolella Suomen maata...Täällä meidän suunnalla on kanssa ultra vain kerran tarjolla odottajille ja sitten pitääkin maksella jo isoja rahoja jos muita ultria raskauden aikana haluaa...Tosi kurjaa tuommoiset säästämiset:( Ja terkkareilla ei ole aikaa perehtyä ja tutkia odottavia kunnolla...Yksi tuttavani sai juuri aivan täysiaikaisen vauvelin joka joutui kuitenkin viettämään " keskosena" aikaa sairaalassa syntymän jälkeen.Äidillä oli todettu istukan vajaatoiminta noin kuukausi ennen vauvan syntymää ja vauvan pienuus johtui kuulema siitä:( Mitenkähän tuommoinenkin todetaan raskauden aikana?

Huomenna olisi np-ultra ja sitä jännitän jo kovasti:( Jännitystä olen purkanut pakkaamalla kaappeja tyhjäksi apinan raivolla,meinasin jopa keikahtaa korkealta tuolilta oikein komeasti alas!Onneksi oli kaveri vieressä ja sen jälkeen tulikin täysi kiipeilykielto,kaveri nosteli yläkaapit tyhjiksi eli tekemistä riittää ainakin huomiselle illalle oikein kivasti:)

Palailemmepa taas sorvin ääreen ja oikein mukavia kevätpäiviä kaikille:) Niitähän se säätiedotuskin kovasti lupaili huomisesta eteenpäin:)

pikkutarja ja maha-asukki 12+1

Vierailija
11/54 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkutarja puhui noista säästöhommista. On kyllä jännä, miten tuntuukin, että kaikki säästäminen tapahtuu aina lapsiperheiden kustannuksella? Vai tuntuuko se vaan, kun itseä koskettaa. Ja tuo on kanssa totta, ettei perehdytä enää kunnolla! Muistan kun esikoistani odotin viisi vuotta sitten, niin olin neuvolassa aina melkein tunnin ja juttelin kaikesta maan ja taivaan välillä; äitiydestä ja vanhemmuudesta, vauvan hoidosta, imettämisestä jne. Nyt tuntuu, että terkka vilkuilee kelloa kokoajan ja on rutiinitutkimusten jälkeen muutenkin tyyliin " no olikos muuta sitten vielä? Ai ei, no hyvä, katotaas seuraava aika." Juuri tuosta vau' kirjasta luin, minkä neuvolasta sai, että äitiysneuvolan tehtävänä on seurata äidin ja vauvan hyvinvointia, tukea vanhemmuudessa ja neuvolassa voit kysyä mitä vaan mitä mieleen tulee ym., no ei kyllä huvita siitä alkaa avautumaan mistään sen syvällisemmistä asioista, kun on niin kiire olevinaan.. Terveydenhoitajani on siis mukava, en sitä sano, mutta kiirettä tuntuu piisaavan...

Yövuoroista on ollut myös puhetta. Joku sanoi, että suositus on, että 23 viikon jälkeen luopuisi niistä, osaako joku sanoa, että miksi? Tai siis mitä haittaa siitä voi olla sikiölle? Tyhmiä kysymyksiä, mutta kun en tiedä. Itse joudun tekemään 23. raskausviikosta 32. raskausviikolle, kun olen kesätöissä. Vähän kyllä jännittää, että miten jaksan, kun olen muutenkin niin huono valvomaan. :(

eipä tässä muuta, palaillaan taas!

Lillian 15+5

Vierailija
12/54 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaita kaikille!

Fanny78: Meillä ihan sama tilanne koiran kanssa! :( Hermo menee, kun koiralla on kiharainen vaalea karva ja hiekkaa ja kiviä tulee sisälle ihan sankotolkulla. Ja kun ei meistä kumpikaan, mies enkä minä, olla mitään himosiivoajia, niin kärsimystä on ollut koko " talvi" (mikä talvi...?!?) ja keväällä vaan pahenee! Toivottavasti saisivat siivottua nuo hiekat pian pois!

Muuten mulla alkaa olo olla aika hyvä flunssan jäljiltä, eikä raskaus-etomistakaan ole enää ollut. Ainoa mikä vaivaa on yöllinen valvoskelu. Siis ihan syyttä. Herään joskus 2n-3n aikoihin ja sitten pyöriskelen pari tuntia, venyttelen pohkeita ja kylkiä jne. Ja aamulla olenkin ihan sippi. Voi olla vähän stressiä, 3n viikon saikun jälkeen töihin kun palaa ja kaikki työt kaatuu niskaan. Mutta silti tosi tosi rasittavaa!!! yritän vaan keskittyä nyt tähän raskauteen ja yölläkin koitan tolkuttaa ittelleni, että ei työasioita nyt kannata miettiä, kun ei niitä nyt voi tehdä jne. ja muutenkin koitan " suggeroida" itseäni siihen, että vauva on nyt tärkein, työt voi tehdä ns. vähän sinnepäin. Mutta ei se ihan ole onnistunut... :( Onko jotain rentouttavia vinkkejä? Voiko kamomilla teetä juoda raskausaikana?

Mulla ei ole kauheasti ollut tuntemuksia sukupuolesta paitsi np-ultrassa: yhtäkkiä potkiskelija näytti musta ihan pojalta! ja niin kuin joku muukin (en muista nyt kuka, vaikka just luin... :/) kertoi, olen jostain syystä miettinyt enemmän pojan nimiä yms. Mutta kumpi vaan on tervetullut ja rakas! Olen vaan aikaisemmin miettinyt, että meille varmaankin todennäköisyyksien mukaan tulee tyttö, kun suvussa on (veljellä ja serkuilla) pelkkiä poikia, 7kpl yhteensä. Niin kaipa se tyttökin sukuun jossain vaiheessa täytyy sukuun saada! sitä sitten pukis kuin pientä nukkea.. ;) Joo varmaan, ne joilla on jo lapsia tässä vaiheessa nauraa mulle ja sanoo, että nukke ei liiu ja vääntelehdi :D

Kaikille mukavaa viikkoa toivottaa Saneline07 ja " Kirppu" 14+5

Vierailija
13/54 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ajat varattu kampaajalle ja kosmetologille.. syödään loppukuu puuroa ja makaronivelliä :) Ajatukset on tosiaan viimiset puoli vuotta pyöriny ensin ovulaatioiden ja nyt vauvojen ja oireiden parissa, joten itsestä huolehtiminen on jäänyt toissijalle. Tänäaamuna katsoin peilistä enkä ollut tunnistaa itseäni :D ei jestas mikä tukka ja nuutunut naama! Pakko tehdä jotain ja äkkiä!

Meidän hurtalla ei onneksi ole pitkä karva, mutta sisälle kun ei voi tulla nätisti vaan juosta täysiä koko kämppä ympäri, niin siinä kyllä kaikki rapajäänteet irtoaa tassuista :D ihana koiruli.. Perässä saa kävellä mopin kanssa ja järjestellä matot nurkista! Ja siitä karvaturvasta on vielä maksettu hulppeasti :D

Eiköhän se ole ihan yksilöllistä, miten yövuoroja voi tehdä.. Raskasta varmaan on, jos ei saa nukutuksi päivällä töitten jälkeen tai ennen.. tai jos vuorot vaihtelee nopiaan tahtiiin. Meillä on aina viikko kutakin vuoroa. Ja ainakin viime yönä pomo tuli päästämään jo aikaisemmin pois. Oisin kyllä voinut vielä jäädä, mutta parempi näin päin :)

Huomenna olisi ensimmäinen ultra. Taas on epätodellinen olo. Ei siellä kuitenkaan mitään elävää ole :/ en tiiä miksi ajattelen aina niin negatiivisesti. Kai tässä on elämän varrella oppinut, että aina kun hehkuttaa onnea niin tipahtaa lujaa alas. En uskalla olla enää onnellinen.. Parempi olla koko ajan varuillaan. Viime vuosi on ollut tosi rankka tällä suhderintamalla enkä olisi ikinä uskonut, että nyt olen masu pystyssä.. Pelottaa, että menetän tämänkin ja se olisi jo liikaa.

Fanny 13+2

Vierailija
14/54 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli neuvola ja ei mitään erikoista. Sykkeet oli samat kuin esikoisella aikanaan. Parit mammahousut kävin eilen ostamassa kun ei kehtaa aina verkkahousuissa kulkea. Yöt saan muuten nukuttua hyvin, mutta vähintään kerran on käytävä tyhjentämässä rakko yön aikana.

Tänään tuli ostettua pari bodya, aikaisemmin kun ei ole oikein uskaltanut mitään ostella...

G rv 17

Vierailija
15/54 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen käyty np-ultrassa ja tänään oli neuvolalääkäri. Kaikki oli ultrassa ok, mikä helpotti kyllä suuresti. Nyt ehkä uskaltaa alkaa nauttimaan tästä raskaudesta ja luottamaan siihen, että kaikki menis hyvin. Pääperämitta oli 70mm ja np normaali. Erittäin vilkkaasti sikiö ensin polskutteli ja sitten samantien nukahti. Huvittavalta näytti! Miehen eka kommentti oli (ei ollut mukana), että muistitko katsoa sukupuolen... :)

Joku muukin valitteli noista supistuksista. Tuntuu, että mulla niitä on iltaisin nyt ollu yhtä tiheesti kun joskus 38-viikolla aikanaan. No, enpä nyt niistä stressaa. Lienevät ihan vaarattomia, kun eivät kipeitä. Lääkäri laitto lähetteen labraan, niin katsotaan varmuudeksi tulehdukset ym.

Ja liikkeitäkin tuntuu jo, vaikken kyllä olis uskonut, että näin aikasin.

Onnea muillekin tulevaan ultraan ja onnentoivotukset myös niille, joilla jo mukavia uutisia ultrasta tullut. Tiziana, toivon teille parasta sen biopsian tulosten suhteen!!!

elwa 13+2

Vierailija
16/54 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkutarja mietti säästökuureja raskaudenseurannan kustannuksella... Hurjalta kuulostaa kieltämättä. Ja miksi ihmeessä joka kunta saa päättää mitä seurantaan kuuluu, eikös raskauteen liity ihan samat riskit niin Peräseinäjoella kuin pääkaupunkiseudullakin ! Täällä Ranskassa seuranta on ilmainen, ja sen hoitavat gynekologit/synnytyslääkärit. Jokainen saa itse valita hoitavan gynen ja synnytyssairaalansa. Periaatteessa seurantaan kuuluu 3 ultraa, mutta mut on jo nyt ultrattu 3 kertaa, ja ainakin 2 on vielä tulossa. Luottavainen olo, kiva kun tuntee synnytyslääkärin jo pidemmän ajan takaa ja tietää ettei kokeissa pihtailla. Toisaalta, eipä ole neuvolaa, tarhapaikkaa eikä myöskään äitiyspakkausta...

Fanny78: tsemppiä sinne ultraan. Mulla on samaa vikaa kuin sulla, aina odotan pahinta. Joku taika-ajatus siinä on, mukamas kun varautuu pahimpaan niin yllättyy iloisesti. Kun tosiasiassa koskaan ei uskalla iloita mistään! Mulla oli ultrassa lopulta kaikki hyvin, varmasti sullakin. Otettaisko projektiksi " uskaltaa olla onnellinen" ? :-)

Sukupuoliarveluista: mulla ei ole hajuakaan että onko mahassa tyttö vai poika. Kumpikin olisi rakas, tyttö tuntuisi tietty " tutummalta" näin omasta näkökulmasta. Miehen mielestä ultrassa vauva oli pojan näköinen :-)

Mulla täällä on ihan liikaa töitä. En mitenkään selviä kaikesta, se valvottaa, stressaa ja väsyttää. Viimeisen parin viikon aikana olen kotiutunut joka ikinen ilta joskus 7 ja 8 välillä... Yritin selittää pomolle et näin ei voi jatkua, ja se vaan vastasi et joo joo, on mullakin paljon töitä (mutta on myös paljon isompi palkka, huomautampas vaan!).

Pikku masua pukkaa, alkaa olla hankalaa ahtautua normaalihousuihin varsinkin iltapäivällä. Kivaa!

Terkuin Cerise rv 13+5

Vierailija
17/54 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minäkin olen näreissäni noista säästöistä. Ei meilläkään saa kuin yhden ultran automaattisesti, ja se oli ja meni jo. Eli ns. rakenneultraa ei meillä ole. Jos ei ole mitään ongelmia. Ja niitähän toki en toivo. Tai jos oisin vähän yli ½vuotta vanhempi, silloin kuuluisin 37-vuotiaana kuulemma jo erityisseurannan piiriin ja saisin tarkempaa tutkimusta mutta nyt oon väliinputoaja...Lääkärintarkastus oli mutta oli kyllä aikamoista liukuhihnatyöskentelyä, no tulipahan näyttäydyttyä lekurille...

Suuren osan päivästä olo jo ihan ok, mutta yökin kyllä vielä keskimäärin kerran päivässä. Parempi se kuitenkin kuin aikaisempi 5kertaa /pvä.

Maha kasvaa ja pullottaa jo ihan reilusti ja housut ahistaa. Alkavia selkäjomotuksia tunsin jo tänään kun seisoin muutaman tunnin. Blääh. Liikuntatunnin jälkeen oli paha olo. (Oon siis luokanope). Just oli kollegan kaa puhetta että kohta sitten on varmaan jo maha niin iso että kun paha olo helpottaa niin maha on tiellä tai kaksinkerroin. Se siitä auvoisesta ja onnellisen seesteisestä raskausajasta.

Mutta näissä mietteissä...

Tanni 13 ja risat

Vierailija
18/54 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että meidän mammaan alkaa tämä kevät ja paistava aurinko vaikuttaa tosi popsitiivisesti kaikista vaikeuksista ja vastoinkäymisistä huolimatta:) Mieli on hyvä ja jaksaa touhuilla sekä pakkailla ihan kunnolla:) Ja lienee tällä hetkellä isona osana hyvään oloon tämänpäiväinen np-ultra jossa näkyi mitä vilkkaimmin rokkaava mini-ihminen=D np-mitta oli 0,7 ja tämän ultran mukaan viikkoja olisikin jo 12+5 eikä 12+2 niinkuin tänään pitäisi olla ja laskettu aika siirtyi pari päivää aiemmaksi eli olisikin nyt 23.10...sama se mikä se päivä lopulta kun tässä maailmassa ei varmaankaan yksikään lapsi ole jäänyt syntymättä:) Vauveli oli 6cm:n mittainen ja aikas vilkas tapaus,hikkakin yllätti kesken tirkistelyn:) Istukka ja napanuora toimivat niinkuin pitääkin samoin vauvelin sydän ja kaikki muutkin osat näyttivät olevan paikoillaan:)

Täällä on ollut puhetta koiran omistajan ihanasta arjesta tässä hemmetin kuraisessa kelissä:( Meillä asustelee kanssa collie ja voi tsiisus sitä kuran määrää!!!Puoli koiraa piti pahimpina päivinä pestä!!Nyt tein viikko sitten semmoisen liikkeen että ostin kurapuvun meidän herrallemme:) Ennakoin jo kovasti taas syksyä ja valtavaa vatsaani lenkkien jälkeen....Onkin ollut tosi ihanaa näinä muutamana päivänä kun ei ole tarvinnut pestä kuin tassunpohjat ja nappasta kurapuku pois päältä:) Onhan tuo ukko vähän urpon näköinen puvussaan mutta säästyy koiran turkki,iho ja mamman hermot ja imurikaan ei kulu niin paljon:)

Nyt laittamaan pientä rinsessaa unten maille ja itsekkin sitten iltapalan syöntiin ja suihkun kautta nukkumaan:) Palaillaanhan taasen:)

pikkutarja ja maha-asukki reilut 12 vko:)

Vierailija
19/54 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee edelleen niiiin putkeen tää työsuhde... :(

Ensin oli se viikon sairasloma megavuodon takia.(Oltuani puoli päivää töissä ekana työpäivänä.) Sit olin viime viikolla 2 päivää töissä ja selkä kramppasi: noidannuoli, eilinen viimeinen saikkupäivä. Eilen tein tunnin " koelenkin" pojan kanssa nähdäkseni miten selkä kestää 8-10 tunnin työpäivää (seisomatyötä). Lenkki meni ok mut illalla alkoi jomotus ja veto. Viime yöstä 90% meni valvoessa ja pyöriessä. Näin paljon tää ei oo vielä kertaakaan särkenyt koko " vamma-aikana" ! :( Muut yöt oon sentään saanut jotenkin nukuttua vessassa juoksemista lukuunottamatta. Lonkat toki on jomotellut jo muutaman viikon mut ei ne oo nukkumista häirinnyt. Nyt toi alaselän notkon kohdalla oleva pahin kipupiste (pienine ystävineen ympäristössä) säteilee kipua ylemmäs puoleen selkään ja alas päin puoleen reiteen... Ei paljon naurata. :´( Sitten kun vielä kuulun niihin onnellisiin joille toi Panadol on lähinnä huono vitsi. On kokeiltu vaikka mitä lihaksia rentouttavia voiteita mut tuloksetta.

Kellään kokemusta vastaavasta, kauanko on kestänyt?

Määitte & Mini08 14+5

Vierailija
20/54 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määitte, voiskohan tuo olla sitä iskiaskipua? Itselläni se tulee juuri silloin, kun seisoo tai kävelee (= on jaloillaan paljon). Tuntuu ihan alaselässä, juuri pakaran yläpuolella ja säteilee siitä ylemmäs selkään ja alemmas pakaroihin ja reisiin. Minullakaan ei todella auta mikään panadol, auttoi kun kävin kuumassa suihkussa ja mies hieroi sen jälkeen. Sekin auttoi tosiaan vaan sillä hetkellä, jos seuraavana päivänä joutui taas jaloillaan olemaan niin sama homma. :( Eli tosi kurjaa, että sinun työsi vaatii sen seisoskelun.. Joku puhui täällä, että olisi jotain jumppaliikkeitä mitkä auttavat? Venyttelyn myös pitäisi auttaa. Suosittelisin kyllä, että menisit lääkäriin. Koitahan jaksaa!

pikkutarja puhui auringosta ja sen vaikutuksista, huomasin itsessäni ihan saman! Hirvee puhti aamusta asti ja tekisi mieli siivota kaikki nurkat! Täytyy nyt nauttia, kun välillä tällainenkin olo. :)

Tasan neljä viikkoa puoleen väliin, huh huh!

Melkein kaikki fyysiset oireet ovat hävinneet (paitsi tuo iki-ihana iskias ja päänsärky), ei ole paha olo, eikä niin väsytäkään enää. Ei ole myöskään huimannut hetkeen. Aloin jo manaamaan, että sain sitten itselleni kaikki raskausoireet aasta ööhön, mitä voi olla. Pahin, mikä tällä hetkellä ehkä eniten häiritsee elämääni, on tuo kiukkusuus ja äkkipikaisuus. Tuntuu, että tilalleni on tullut joku hirviö, joka suuttuu joka asiasta, on mustasukkainen joka asiasta, itkee joka asiasta jne. Toivottavasti mies jaksaa. :(

Hyvää päivää kaikille!

Lillian 16+0