*** 3- kuumeilijat viikko 16 ***
Ja jälleen uusi viikko!
Onnea hurjasti plussanneille!
Täällä ei mitään uutta kerrottavaa, odotellen huomista lääkäriä, josta sitten raportoin huomenna.
Meillä on pojan syntymäpäivät tulevana viikonloppuna, ajatelkaas viisi vuotta sitten oli tällä viikolla pääsiäinen =))
Rilla-ma-rilla
Kommentit (41)
Toisipa tämä viikko meille lisää plussauutisia - niitä odotellessa ;o). Peukut pystyssä ihan jokaisen puolesta!
Meillä myöskin jäähdytellään (tai ainakin YRITETÄÄN jäähdytellä) tätä vauvakuumetta - annetaan ensin kropalle aikaa palautua kunnolla, ja sitten vasta taas yritetään. Voipi (hyvinkin) mennä syksylle. Samaa mieltä Minnin kanssa - ihanaa, kun tulee kesä =o); sekin varmaan osaltaan auttaa saamaan ajatuksia hetkeksi toisaalle.
Rilla-ma-rillalle tsemppiä huomiselle lääkärikäynnille - ja toivottavasti saat myös niitä HYVIÄ uutisia!
Tanja *kera jäissä olevan kuumeen* ;o)
On tosiaan ihana, kun kesä on tulossa... Paitsi nyt ei tunnu siltä, kun lunta tulee! Mulla on jo eka pätkä kesälomaa toukokuun lopulla, ei olis enää pitkä aika siihenkään... :)
).( Mulla siis pitäis tulla ovis tällä viikolla, jos se tulee... Mulla pari kuukautta meni täsä kuumeilussa " hiljaisemmalla liekillä" , mutta nyt taas kuumelukemat on katossa... En yritäkään laskea tätä kuumetta mihinkään, vaan tikuttelen ovista ahkerasti ja yritetään pupuilla ainaki joka toinen päivä!
Mimmi75, kp.17/??, yritystä elokuusta -07
Mimmi-75: Minulla on nyt menossa kp 21/27-30. Ja sain kp 17 vahvemman viivan ovistestiin. Ja seuraavana päivänä loppui ovislimatkin. Kierto on yleensä 28 päivää. Kerran oli tuo 30 päivää jolloin epäilin varhaista km:a (menkat oli 3 päivää myöhässä ja ne oli todella kivuliaat !). Niin, ei kai minulla enää voi olla ovista kun kierto on 28 päivää...?? Viime kierrossakin oli alavatsassa painon tunnetta vielä kp 24/27. Jotain muuta sen on täytynyt olla... Voi näiden hormoonien kanssa. :/
Nyt ei muuten tänään enää tunnu, että rinnat olisi kipeät tai turvoksissa. En tiedä minkä takia tein ovistestin vielä tänään, mutta näytti puolet haaleampaa viivaa. Mitähän ois ollut? Eikö tuota lh-hormoonia ole vielä oviksen jälkeenkin?
Mutta näin täällä. Sunnuntaina voisi testata jos siltä tuntuu. Sitä vielä piti, että olen ollut pari päivää todella kärttyinen. Ei näistä " oireista" ota selvää... Pitää ensi kierrossa testata voista sitten vielä pidemmälle jos oikea päivä löytyisi noin. Niin, ja hajut tuntuu tosi herkästi vaikka minulla on nenä tukossa. ???
Hyvää alkanutta viikkoa ja tsemppiä!! =)
kp21/27-30, Yk 8 *hormoonien kanssa " painiskeleva*
mullakin pitäisi oviksen olla näinä päivinä, tikutin huvikseen lauantaina mutta tuli vain tosi hailakka viiva. Viime kierrossakaan en saanut ovisplussaa. Ehkä mammaksi -tikut ei sovi mulle..?
Kertokaas viisaammat: jos lääkäri bongasi 18 mm follikkelin ja ennusti sen puhkeavan lähipäivinä niin voiko olla että ovista ei siltikään tule? Vai onko ovulaatio varma?
Ei kai tässä muua auta kuin jaksaa pupuilla jtp :)
Nojoo! Tsemppiä kaikille!
-marga kp 16
2poj@näidille voimia noiden hormonien kanssa painiskellessa! On tämä naisena oleminen joskus niin ihmeellistä, että oksat pois - oireista ei oikein kyllä osaa päätellä, että mikä on kyseessä; niin samantapaisia oireita voi olla puoleen taikka toiseen =o/. Minäkin olin varmaankin (ihan tosissaan) valeraskaana kuukausi sitten - niin aidolta se raskaus silloin tuntui. Rinnat olivat kolmatta viikkoa kipeinä (jopa mies huomasi, että onpas ne kasvaneet ja turvoksissa! =oO), ajoittain kuvotti (tulen helposti muutenkin pahoinvoivaksi - puhumattakaan sitten raskaana; milloin oksennan jatkuvasti), päätä särki (yleensä ei koskaan ole pää kipeänä), vatsassa tuntui ns. repäsykipuja, kun nousi nopeasti esim. sohvalta ylös jne. Siis kaikki oireet viittasivat siihen itseensä - ilman sitä plussaa. =o/
Margalle en osaa mitään varmaa tietoa sanoa tuohon munasolun irtoamishommaan, mutta omasta kokemuksestani voin muutaman rivin kirjoitella, jos siitä vaikka olisi sinulle apua =o). Viime tammikuussa gynekologi ultrasi tarkkaan munasarjani (kun mietittiin syytä tähän epäsäännölliseen kiertooni), ja kuulemma siellä näkyi monia (!) isoja munasoluja - kummallakin puolella. Eli kuulemma ovulaatiovalmiutta oli, ja ilmeisesti sitten (harvakseltaan) ovuloinkin, mutta mahdollisesti hedelmöittynyt alkio ei ollut päässyt kehittymään, kun minulla on tämä hormonaalinen epätasapaino päällä viime kesän keskenmenon (ja e-pillereiden lopettamisen) takia.
Joskushan ovulaatio saattaa siirtyä myöskin stressin tms. syyn takia, ja munasolu irtoaa vasta sitten, kun on elimistön mielestä raskauden alkamiselle ns. " otollinen hetki" =o).
Tsemppiä ja tärppionnea!
Otin itse selvää tuosta lh-hormoonista. Googletin aamulla. Ja sain sellaista tietoa, että ennen menkkojen alkua voi tulla ovistestiin vielä suht vahva viiva, kun jonkinlainen lh-huippu tulee yleensä ennen menkkoja. Ja jos näyttää vahvempaa viivaa, niin silloin saattaa olla raskaana, kun menkat on siis jo myöhässä. Ja lh-hormoonin taso laskee stressin vaikutksesta, eli silloin ei siis ehkä ovista tapahdu. Hmmm, tuossa voisi olla selitys tähän minun " ongelmaan" . Tai tosiaan se, että ovis siirtyy jos on stressiä. Olenkin stressanut viime aikoina.
Ja nyt luulen, että menkat alkaa taas aikaisessa vaiheessa, koska kohdun nipukka oli tänä aamuna siirtynyt alas. Ja selviä menkkajomotuksiakin on ollut. Sama juttu oli viime kierrossa samoilla kp:llä. Ja laskin väärin viime kierron kp:t: se olikin 26 eikä 27. Todella lyhyt kierto... :( Ja ovisplussa tuli viimeksi kp 14 ja 16 (digitaalisella). No, ei kai tässä auta kun odotella vaan ja keskittyyä sitten seuraavaan kiertoon.
Syksyllä on vasta tutkimukset jos ei ole siihen mennessä tärpännyt. Mutta kesällä luulisi ainakin olevan vähän rennompi fiilis, jos silloin vaikka tärppäisi. Mutta toisaalta... en toivo raskauspahoinvointia keskelle kesää. On tulossa kuulemma kuuma kesä. Mutta katsotaan nyt.
Minähän kävin viime viikolla siellä gynellä, ja molemmin puolin oli vähän isommat follikkelit (toisella puolen reilu 11,2cm ja toisella 10,8cm). Se lääkäri selitti jotain, että rakkula on kypsänä n.2,5cm ja se kasvaa noin 2mm/vrk. Lutenisoivan hormoonin (=LH) huippu käynnistää rakkulan puhkeamisen ja siis munasolun irtoamisen. Ovistestithän mittaavat sitä LH:n huippua. Käsittääkseni joillakin se huippu voi olla aika lyhyenkin aikaa, joten siksi ei selkeää plussaa löydä. Sitä LH:a erittyy hereillä ollessa, joten ei suositella että ovistestiä tehtäisiin aamuvirtsasta. Joissakin ovistestien ohjeissakin on, että testi tulisi tehdä klo:10-22 välisenä aikana. Ja tietysti hormoonia on vähemmän virtsassa, jos pissi on kovin laimeaa eli on juonut edeltävästi paljon. Vielä jos pystyy olemaan virtsaamatta 2-3h, että virtsa olisi ollut pidempään rakossa, niin hormoonia olisi vieläkin enemmän.
Siis, jos sulla on selkeästi nähty yksi " johtava" munasolu, niin kyllä se on sieltä tulossa! Tässä äkkiseltään laskettuna, jos perjantaina sulla oli 18mm: follikkeli, niin tänään se olisi jotain 24mm, eli ovis olisi ehkä huomenna...
Voi kunpa pääsisi jo mukaan noihin ovulaatiokeskusteluihin. Nyt itse asiassa yritän fiilistellä, että tunnenko ovulaatiota tässä kuussa, sen pitäisi olla ihan käsillä, vähän hämääviä ovat oireet. Ensi kuussa vasta sitten se yk1.
Eilen kuurattiin osa ikkunoista ja niistä tulikin ihanan puhtaat! Ollaan muutettu pari kuukautta sitten ja mietittiin miehen kanssa, että onko edelliset asukkaat pesseet ikkunoita kertaakaan (olivat asuneet tässä neljä vuotta), sen verran likaiset olivat... Muuten kämppä oli tosi siistissä kunnossa, että senkin takia kontrasti tuntui kumman suurelta.
Lauantaina käytiin ostoksilla ja Henkalla jo hipelsin vauvanvaatteita ihan tohkeissani. Siellä oli sellaisia 44cm bodeja, tosi pieniä... :) Minäkin jossain vaiheessa ajattelin, että tässä ne meidän lapset nyt oli ja annoin aika paljon ihan pieniä vauvavaatteita pois. Kaipa niitä saa kavereilta taas takaisin, toivon niin, kierto on nimittäin aika kovaa. Myöskään mamma-vaatteita ei ole yhtään jäljellä, viimeisetkin parhaat housuni heitin kiukuspäissäni pari vuotta sitten pois. Höh.
No, jos nyt ensin raskautuisi ja sitten voisi " murehtia" näitä. Niin ihanaa lukea plussanneiden ilonkiljaisuja täällä, tulee itsekin toiveikkaalle mielelle.
Iloista viikon jatkoa toivottelee,
Hilpsu
...hemmetti! Taitaa tulla hiivainfektio... Nyt iltaa kohti on ruvennu alakertaa siihen malliin kutiaan. Pakko huomenna hakea puikkoja apteekista. Oviskin pitäis olla kohta... TIedättekö vaikuttaakohan nuo hiivalääkkeet raskautumiseen?
Aurinkoista tiistaiaamua!!
Täti tuli tosiaan viime viikolla ja tällä kertaa kierto oli jo toista kertaa sen 25 pv joten ihan hyvä juttu vaikka potuttikin tädin kyläily.
Oviksen ajankohdasta kun ollaan kirjoiteltu niin kamalasti niin ajattelin että perjantai sentään, tikutan tässä kuussa joka ikinen päivä. Menkat loppui eilen (oli se tuhrupäivä) ja tänään siis kp 6 ja se tikkuhan näytti plussaa!!! Miten se voi nyt jo olla? Kierto on 25pv.
Nyt kysymys viisaammille... tänään saisi pikaisesti miehen kellistettyä, sitten se on reissussa pe asti, onko silloin jo liian myöhäistä???? jos tästä 24-48 eteenpäin on ovis niin sehän on siis to....
Mä en ikinä muista nimimerkkejä tässä kirjoitus vaiheessa mutta jollain muullakin oli työkuviot mielessä... Itse olen juuri aika pitkälläkin jo parin uuden duunin kanssa ja kovasti mietityttää mitä tehdä. Jos kirjoitan työsopparin 1.5 ja testi on positiivinen 5.5 niin nolompi juttu.
Onhan se naisen oikeus eikä kellekkään kuulu mutta tuntuu että se olisi aika inhosti tehty... ja sitten vielä riski siitä että työnantaja päättää koeajalle että et ole sopiva niin se oli sitten siinä...
No, näillä stressin määrillä taitaa olla turha haaveilla plussasta raskaustestissä... pitäisi varmaan löytää se " sisäinen rauha" ensin...
Tämä nyt oli tällaista säälittävää purnausta... Kiitos jos joku jaksoi lukea loppuun :-)
Plussatuulia ja mukavaa tiistaita!!
Kiitos tsempityksistä EmmaElisabeth ja Mimmi! Toivotaan että ovis nyt sieltä kuitenkin tulisi. Tikuttaa en ole viitsinyt kun se on jotenkin niin masentavaa hommaa. Sen sijaan pupuiltu on jtp. Mites Mimmi, oletteko jaksaneet pitää pupuilutahtia yllä? Meillä alkaa jo maistua vähän puulta. No, kohta saa taas levätä niistä hommista :)
Mulla on Mimmin kanssa samat fiilikset, en yritä laskea vauvakuumetta väkisin. Se on vakiona aika korkealla. Tosin nyt mulla meni työkuviot uusiksi ja olen ihan innoissani uudesta toimenkuvastani, joten siinä mielessä ei ole mitään hirmuista kiirettä takaisin kotiin. Mutta kai se into tästä laantuu... ja on ne penskat niin ihania (vaikka onkin ihan älyttömän rasittavia välillä...)
Päivänjatkoja!
marga kp 17
No tässä nää mun jäähdyttelyt, täällä kuitenkin haahuilen...
Minttumiille piti laittaa, että mä olen palaamassa töihin syksyllä...ja kuitenkin toivotaan plussaa sitten syksyllä. Ehdin just olla töissä melkein vuoden, jos nyt näin käy. Tosin mulla on virka odottamassa, mutta kieltämättä välillä tulee sellanen olo, että teenpäs kivat työnantajalle, jos menen töihin odottamaan...mutta tämä on mun elämä ja mun lapset, enkä mä voi näissä asioissa ajatella muuta kuin itseäni ja omaa perhettä. Mä olisin kyllä toisaalta niin mielelläni jatkanut tästä putkeen äitiyslomalla ja sitten taas hoitovapaalla. Mun virkavapaa eli hoitovapaa loppuu nyt syksyllä.
Nyt täytyykin mennä
Mimmi75: Kannattaa koittaa myös maitohappobakteereita, siis sellaisia kapseleita joita laitetaan tuonne " alakertaan" . Ja suun kauttakin niitä voi ottaa samaan aikaan. En tiedä haittaavatko nuo hiivalääkkeet raskautumista, mutta itse käyttäisin noita maitohappobakteeri kapseleita.
ON: 22/27-30 tänään. Täytyy taas perua sanansa ettei rinnat muka ole kipeät. Eilen illalla nimittäin ihan jomotteli. Mitäs minun hormooneissa on nyt tapahtunut? Ei ole moneen vuoteen ollut noin. Kaipa ne alkaa palautumaan vähitellen. Ja tosiaan hajuaisit on TODELLA herkkä vaikka vähän nuha onkin. Eilen tehtiin uunissa kanaa ja joku mauste siinä tuksui ällöttävältä (hunajan makeus tuoksui). Tuntui että nukkumaan mennessä haju tuli makkariin asti. En nyt tosiaan tiedä mitä tässä odottaa... Plussaa vai ei. Mutta luulen (huom!) että täti saapuu ensi maanantaina. Mutta on nämä " oireet" olleet kyllä omituisia nyt.
Heikko minä - eilen sitten olin tuntevinani ovulaatiomaista kipuilua alamahalla, ja " sorruin" yrittämiseen miehen kanssa. =o/
Kivaa oli, ei siinä - mutta kun en millään jaksaisi nyt alkaa sitä piinailua ja jännittämistä (ja negatiivisten testien tikuttamista!) ennen kuin oma kierto on säännöllinen ja selvä. Että semmosta.
Sitä on näköjään nyt niin suurien luonnon voimien ja viettien vietävissä, ettei oma ajatus enää paina siinä kovinkaan paljoa ;o).
We' ll see what happens.
EE kp 12-14 (?) / ?
Miehen kellistykseen vaan tänään. :) Minulla esikoista tehtäessä kävi niin, että kun tuli ovisplussa, niin samana päivänä oltiin petihommissa ja tärppäsi. En tiedä sitten pitäisikö vielä varmsitaa seuraavana päivänä.
Tietääkö joku muu?
Mistäköhän alottaisi...
Olin oikeassa siinä, että progearvo 1.6 on alhainen, saisi kuulemma mielellään olla 30 tuossa viikko ovulaation jälkeen.
Muttamutta, eilen illalla oli outoja tuntemuksia jotka olisivat voineet olla vaikka ovulaation aiheuttamia. Ja sainkin ens maanantaille lähetteen uuteen verikokeeseen, ihan sillä mielellä, että oliko ja jos oli niin mä todellakin sen tunnistin.
Muuten jatko menee nyt niin, että mä odotan sen vastauksen siitä kokeesta jos se on normaali niin menkkojen pitäisi alkaa parin viikon päästä ja jos taas ei niin sitten voi aloittaa Terolutit joita saan ottaa oman harkintani mukaan =O
Mutta ensi kierrossa on käytössä 3 clomifenia ja lisäksi sain neuvoksi tikuttaa 10 päivää kp 12 alkaen (tosin siis jos saan ovisplussan aiemmin niin ei toki silloin). Tarkoitus olisi siis saada tietoon, että ovuloinko ollenkaan. No menee miten menee, mä aloitan näiden hommien suhteen kesäloman ja syksyllä sitten palataan asiaan jolloin keskenmenosta on kulunut vuosi ja saan lähetteen gynepolille ja siellä sitten voidaan pohtia tulevaa.
Kaikenkaikkiaan lääkäri oli sitä mieltä, että jossain vaiheessa kyllä tärppää kun on jo kaksi kertaa aiemminkin luomusti onnistunut, mutta, että niitä mahdollisuuksia mulla on vaan paljon normaalia vähemmän. Mä jo itseäni lohduttelin, että kun edellinen plussaaminen kesti hieman yli kaksi vuotta, niin kohtahan tuostakin ajasta on jo kulunut vuosi, äkkiä se aika siis loppujenlopuksi menee. Ja nyt kun ei ole samanlasita hätää ja pakkoa kuin syksyllä km:n jälkeen, niin antaa asioiden nyt mennä eteenpäin omaa tahtiaan.
Rilla-ma-rilla *Ja omanapainen viesti*
minä jotain kirjoittelin viime viikolla. No, nyt tuli kutsu haastatteluun perjantaiksi. Mulla on kiva homma josta tykkään, mutta kieltämättä viimeisen puolen vuoden aikana on alkanut käydä mielessä, että jotain haastavampaakin voisin taas haluta. Paikka, johon olen menossa haastatteluun olisi taatusti haastavampi, mutta juuri samaa mietin kuin Minttumii, että parhaassa tapauksessa tulen raskaaksi ja irtisanovat kesken koeajan...
Mutta siitä olen samaa mieltä, että oma elämänihän tämä on ja jos olisin palaamassa töihin, niin en hetkeäkään miettisi, mutta se, että lähden vaihtamaan työpaikkaa tietäen, että olen kohta raskaana, niin on vähän... Mutta tuokin, että eihän sitä voi tietää milloin sitä on raskaana, pitäisikö sitten kieltäytyä kaikista mahdollisuuksista, jos on antanut vauvalle luvan tulla?? Ei mielestäni. No, katsellaan, haastattelu ei nyt kuitenkaan tarkoita, että ovat välittömästi palkkaamassa.
2poj@näidin oireethan kuulostaa lupaavilta!! Toivotaan, että on sitä itteään!
Ovulaatiosta ollut paljon juttua, minä en aiemmissa raskauksissa mitään ovulaatiota ymmärtänyt seurailla, tai siis oireita. Yritettiin vain ajoittaa teoreettiseen ajankohtaan. Nyt olen seuraillut ja selvät oireet olen huomannut aika harvoin. Tarkoittaakohan se, etten ovuloi joka kuukausi vai että oireita en vain huomaa..?
Rilla-ma-rillalle tsemppiä ovulaation metsästykseen, toivotaan että ne eiliset tuntemukset osoittautuisivat oikeiksi.
Hilpsu
Tänne ei tosiaan kummempia....en ole pahemmin kirjoitellut kun ei ole uutisia, mutta joka päivä...parikin kertaa olen tullut lukemaan teidän muiden kirjoituksia ja kadehtien luen noita odotuspuolen juttuja....
Mulla on kp 19 tänään ja ollaan pupuiltu vaan kp13, joten eipä taida olla toivoa, että tärppäisi ainakaan....?? Ovistakaan en ole kyllä bongannut, mutta voi olla että on kiertokin sekaisin, kun lopetin ne laastarit.
Miehelle sanoin sitten muutama päivä sitten että lopetin inhottavien oireiden takia ehkäsiylaastarit, joten saapi hakea kaupasta ehkäisyä jos ei halua enepää lapsia...katotaan hakeeko se vai tuleeko selibaatti taas ?? Yritin kyllä tinkiä että jos otetaan TJOT-menetelmä.....toivossa on hyvä elää...ainakin vähän aikaa. Kovasti toivon, että isäntä suostuisi :)
Tällaista tällä kertaa..
Unelma08
2poj@näiti: sinullahan tosiaan kuulostaa oireet oikein lupaavilta:) Pidetään peukkuja kaikki, että olisi mukava joululahja kyydissä.
Itselläni oireita löytyy myös, mutta voivat yhtä hyvin viitata kuukautisten alkamiseen:( Joka tapauksessa mahassa vihlonut ainakin viikon verran, rinnat jomottelee pitkin päivää (ei turvotusta) ja pinna palaa jatkuvasti. Selkeät menkkaoireet siis, mutta eivätpä ole alkaneet. Nyt kp34 (ja kohta jo 35). Kahtena aamuna tullut ihan todella pientä tuhrua, mutta se tosiaan ajoittunut vain aamuun. Kuukautiset minulla ei ole koskaan alkanut niin, vaan aina kunnon vuodolla. Perjantaina viimeistään testaan, jos ei vuoto ala. Piinaavan pitkältä tuntuu aika. Ihme kyllä olisi, jos tärppi olisi käynyt. Edellisiä, kun on todella tehty ja nyt kierukan jälkeen vasta ensimmäinen kierto menossa, mutta toivossa elelen:)
Unelias (joka kömpii unten maille)
ONNEA MILJUUNASTI PLUSSANNEILLE!!! Vauvaliimaa matkaan odotuspuolelle :-)!!!!
Mä ajattelin vähän rueta jäähdyttelemään tämän kuumeeni kanssa. Kun nyt vahvasti näyttää siltä, että sitten syksymmällä aletaan toivomaan sitä plussaa. Eihän tässä nyt enää ole kuin muutama kuukausi ja ihana kesä.
Plussatuulia kaikille!!
Minni