Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oleskeluluvasta

13.04.2008 |

Hei!

Mieheni on hakemassa UKn Suomen suurlähetystöstä oleskelulupaa perhesiteen (lapsi) perusteella suomeen. Migrin sivujen mukaan tarttee vaan lomakkeet (perus oleskelulupalomake ja perhesidelomake), sekä todiste yhteishuoltajuudesta ja lapsen syntymätodistus. Nämä meillä kaikki on ja mies vie ne ensi viikolla lähetystöön. Kuitenkin olen lukenut, että jotkut liittävät valokuvia ja lisäselvityksiä tilanteesta. Onko tarpeellista, nopeuttaako hakemuksen käsittelyä? Itse en ole mikään stoorien kirjottelija, vaan vastasin kysymyksiin lyhyesti ja ytimekkäästi.

Tietääkö kukaan, onko käytännössä mahdollista että isältä evätään oleskelulupa lapsen kotimaahan?

Minulla on 1.5v tytär, joka ei ole biologisesti mieheni (tavattiin kun olin 6kk raskaana), hän on kuitenkin ollut synnytyksessä mukana ja ollaan asuttu perheenä yhdessä (UKssa). Tämän laitoin lisäselvitykseen. (biologisesti) yhteinen lapemme on 2kk. Vanhempi tyttö kaipaa isäänsä kovasti, itkee usein ' papaa' . =(

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

UVIhan voi tietysti tehdä ihan mitä tahansa päätöksiä, mutta asiallisesti täytetyt hakemuslomakkeet ja riittävän paljon dokumentaatiota sen tueksi pitäisi riittää. Kannattaa ehkä vielä liittää mukaan esimerkiksi dokumentaatiota siitä, että olette asuneet yhdessä perheenä UK:ssa: vuokrasopimuksia, talonkirjoja ym. Luulisin kuitenkin, että lapsen syntymätodistus kuitenkin on aika vahva näyttö.

Jos lapsesi isä on UK:n kansalainen, hänhän olisi voinut tulla Suomeen ja tehdä oleskelulupahakemuksen täällä ja odotella päätöstä. Tosin työlupaa tai sosiaaliturvaa ei ole ennen myönteistä päätöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme