Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

" Punahatun" mietteitä alkuraskaudessa

13.04.2008 |

Olen ollut tässä välillä vähän kahden vaiheilla, että tunsinko liikkeet sillon 11+ viikolla. Tänään oli neuvola (15+0 viikot nyt). Kun sydänääniä kuunneltiin, hoitaja sanoi että äänet kuuluu jotenki kauhian syvältä. Potkut kuului laitteesta selvästi, jatkuvaa liikettä. "Vilkas kaveri" sanoi hoitaja kun nousin ylös. "Niin tai jos siellä onkin ne kaksoset" minä nauroin. "Niin, se kävi minunki mielessä" hoitaja nauroi takasin.

Nyt päivällä olen tuntenut edelleen näitä liikkeitä. Oonhan välilläkin tuntenu, mutta oon vaan aatellu että on ilmakuplia.

5 pitkää viikkoa on ultraan, siellähän se sitten näkyy, oli yks tai kaksi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin noita teidän kokemuksia, mistä epäillä kaksosia ja epäilykseni on aika vahva omalla kohdalla. Tosin muitakin selityksiä löydän...

Olen raskaana 10+ viikolla. Tämä on 7. raskauteni, eli vertailukohteita löytyy =). Tein testin n.3 päivää sen jälkeen kuin kuukautiset olisi pitäneet tulla(ei kyllä ole kovin säännöllinen kierto ollut ikinä) ja testi näytti himmeästi, mutta kuitenkin selvästi raskautta. Normaalisti olen tehnyt viikon päästä ja silloin on ollut haamu. Ja reilusti yli lasketunajan olen synnyttäny.

Ennen testiä osasin jo epäillä mahdollista raskautta. Sydän löi, paleli yksi päivä ihan hirviästi, rintoja kolotti, mahaakin kyllä nipisteli että se pani epäileen, tuleekohan sittenkin menkat.

Pahaolo on ollut nyt iltaisin kun väsyn. Se väsymys on pikkusen hellittänyt, olikin tosi vahva tässä alussa. Pahaaoloa on ollut muiltakin, joka toisella, aina kun vauvan sukupuoli on vaihtunut. Nytkin on vahva epäilys että on eri kuin viimeeksi =), jos tämä sitten ei ole se kaksosraskaus.

Vatsa on pullahtanut, jo esiin, vaikka ennen olen onnistunut peittämään sen 18-20 viikoille. Naapurikin katseli minua siihen malliin ja kun silmiäni valittelin että on kipeänä, niin se sanoi että se on yksi raskauden oire. Minä suu auki ihmettelin että jaa...enpäs ole ennen kuullu enkä kokenut. Vatsalle löydän kyllä toisenkin syyn, kun tämä on kuitenkin jo 7 raskaus, että eipä ihme, jos jo näkyy. Neuvolassa nainen kyllä sanoi, että ei se siitä ole kiinni ja kun paineli mahaa, totesi että on tämä kyllä aika korkealla. Yhdet äänet kuului ja sanoi, että toisia hän ei osaa edes etsiä, vaikka siellä olisikin.

Mutta liikkeet? Millä viikolla olette ne tunteneet kaksosilta? Minulla on näissä yksösissä liikkeet tuntuneet siinä 17-19 viikolla, ja uskon tietäväni, miltä ne ensimmäiset tuntuu. Ja parina päivänä olen ollut tuntevinani niitä, tai sitten ne on isoja ilmakuplia mahassa. En jaksa uskoa että raskaus olisi luultua pidemmällä, koska edelliset menkat oli tosi runsaat eikä semmosessa vuodossa kukaan olisi pysyny kohdussa kiinni.

Ylihuomenna on lääkärineuvola. Mielenkiinnolla odotan, mitä hän on mieltä. Olen henkisesti valmistautunut kaksosiin, ja jos tämä sitten ei olekaan kaksosraskaus, koen kai pienoista pettymystä hetken ajan (höpsö kun olen). Mutta mielessä olen ajatellut että mahtuu meille se toinenkin, yllätysvauva, jos se niin sitten menee. =)

Tässä on nämä mietteet. Mukavaa kevättä teille, odottajat ja äidit. Palailen joskus kertomaan, miten kävi. Onko tämä sittenkin vain luulotautia vai todellista totta!

Vierailija
2/4 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin noita liikkeitä: Ei ne mitenkään voi näillä viikoilla olla. Kun se/ne sikiö on kuitenkin vasta niin pieni rääpäle. Mutta hassua, miten ne tuntuukaan samallalailla kuin liikkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukava lukea mietteitäsi ja jään innolla odottelemaan oliko masussasi yksi vaiko kaksi asukasta;)

Itselläni samanlaisia ajatuksia kaksosraskaudesta. mulla 21 pvä ultra, että sinne pitäisi jaksaa odottaa..

Tuleppahan kertoilemaan kuulumisia, kun olet ultrassa käynnyt..

Vierailija
4/4 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunsin ekat liikkeet jo rv 11+. Silloin en edes tiennyt vielä, että odotan kaksosia. (Esikoisesta tunsin ekat liikkeet vasta muistaakseni rv 17+...)

Kaksosista saatiin tietää ekassa ultrassa, joka oli rv 13+5. Kerroin lääkärille, että olen tuntenut liikkeitä, ja kysyin, että voiko se olla jo mahdollista. Ja vastaukseksi sain, että kyllä voi.

Ja viikko plussattuani mulla alkoi ääretön väsymys. Olisin voinut nukkua vaikka kuinka paljon. Hemoglobiini laski nopeesti alas 107 ja siinä se pysyi koko odotusajan, vaikka söin Obsidania 2 kpl/päivässä.

Tulehan kertomaan tänne mitä selviää....

T: Santsuma & tyttö 10/04 ja kaksospojat 7/06 rv. 31+4 (1600g ja 1370g)