Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä hintaisen hankinnan voit tehdä miettimättä sen enempää?

Vierailija
13.04.2008 |

20¿ vaatteen? 100¿ vaatteen tai asusteen? 500-1000¿ kodinkoneen tai huonekalun?



Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta huonekalua tuosta noin vaan vaikka rahaa olisikin. Harkitsen pitkään, tutkin vaihtoehdot jne. ennen ostopäätöstä.

Vierailija
2/15 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla rajaa menee siinä tonnin kohdalla, sen alle pystyn maksamaan ihan kk-palkasta samantien

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä en SAA tuoda tänne ylimääräisiä huonekaluja kysymättä mieheltäkin. Meillä on niin pienet neliöt että molempien täytyy olla samaa mieltä isokokoisemmista hankinnoista.

Vierailija
4/15 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekaluissa on myös tilakysymys, kodinkoneisiin yritetään pitää noin 1000¿ " pahan päivän varaa" sivussa eli siis rikkoutuneiden tilalle saadaan uudet. Paitsi jos esim. pesukone, rumpu, jääkaappi ja pakastin menisi peräkkäisinä kuukauksina rikki, niin siitä tulisi kyllä sumplimista.

Vierailija
5/15 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä satasen. Kyllä mulla on sen verran rahaa, että voisin ostaa vaikka pesutornin suoraan tililtä, mutta sellaista ostosta en tekisi ilman vertailuja. Mutta jonkun paidan tai farkut tms. voisin ostaa vaan kun näen kivan.

Vierailija
6/15 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi laittaa surutta menemään ilman miettimistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan meillä menee ruokakauppaankin sen verran.

Kävin juuri Tarjoustalossa (!) ja ostin ihan muutaman jutun... 120 e.



Joten vastauksena voisin sanoa että 150 e hankinnan voin tehdä oikeastaan miettimättä.

Vierailija
8/15 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn maksamaan kodinkoneen tai etelänmatkan suoraan tililtä, mutta kuka hölmö sellaista nyt miettimättä tekee? Eikä sellaita joka kuukausi voi tehdä. Myös vaatehankinnat mietin tarkasti, tosiaan alle 20 euron sukkikset tai alushousut voin ostaa tuosta vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka rahaa onkin (siksi sitä varmaan onkin), niin harkitaan kyllä tarkemmin tuon yli meneviä ostoksia. Mutta tuon verran voi mennä ihan sen kummemmin ajattelematta, jos jotain mieluisaa näkee.

Vierailija
10/15 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmiä räpäyttämättä voin ostaa 150-200¿ vaatteen, mutta 100¿ valaisimen ostoa olen harkinnut viimeiset 2kk. Tai 5¿ juustoa harkitsen tarkasti.



Tiedän, että on ristiriitaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkuulaudan hankintaa olen pohtinut jo puoli vuotta, mutta laitoin yhtenä päivänä heräteostoksena lentolippuihin 500 euroa. (Tai no, olin tehnyt periaatepäätöksen aiemmin, että reissuun voisin laittaa jossain vaiheessa rahaa.) Joten sinänsä harkitsematta voin laittaa useita satasia menemään, mutta käytännössä harkitsen yleensä hyvinkin tarkkaan hankintojani. Sitten on varaa joskus tehdä noita isoja herätehankintojakin.

Vierailija
12/15 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupassa peräkkäin. Harvemmin tulee kuitenkin käytyä. Yksittäisenä ostoksena myös 100 e on maksimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ehkä 50 senttiä?

Vierailija
14/15 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. huvittelutilillä on 1700 euroa, mutta jos sen käytän heräteostoksiin niin sitten olen ilman hupirahaa puolisen vuotta (vai milloinkas veronpalautukset tulee?) Käytän ehkä 100-200 euroa kuussa itseni hemmotteluun, ulkona syömiseen, kaunistautumiseen, vaate- ja harrastemenoihin ja leffassakäymiseen. Perheen kanssa huvittelu menee yhteiseltä tililtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden osalta olen aika " leväperäinen" : ostin juuri 60 euron farkut, jotka osoittautuivat kotona hetken käytön jälkeen liian isoiksi, joten annoin ne hetkeäkään miettimättä kaverille. Olisihan sitä voinut käydä kysymässä kaupassa, olisivatko vaihtaneet pienempiin...