Lue keskustelun säännöt.
2 lasta kolmessa vuodessa. kysymys äitiysrahan määräytymisestä.
13.04.2008 |
Heippa olen nyt hoitovapaalla toisesta lapsestamme. Tiedän, että kun on ollut kotona lapsia hoitamassa ja tulee uudelleen raskaaksi niin äitiysraha määräytyy samoin perustein kuin edellinen. Eli siis se " laki" kaksi lasta kolmessa vuodessa. Mutta: Mitäs kun olen menossa ensi kesäksi vakituiseen työpaikkaani, josta siis olen hoitovapaalla, keikkailemaan muutamaksi kuukaudeksi. Eihän se haittaa mitään tähän mahdolliseen kolmannen raskauden äitiysrahaan? Teen siis keikkaa, mutta olen virallisesti hoitovapaalla. Kiitoksia jo etukäteen!
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kyselin tätä asiaa kelastakin, mutta siellä vanhempi nainen tuntui olevan kovin " sekaisin" kaikista asioista, vaikkakin siis sanoi, että saisin samaa rahaa kuin edellisestä. Mutta itseä mietityttää kovasti ja pelottaakin, että onko asia varma, kun kuitenkin keikkaillessa minulla on jonkinlaista ansiota tältä hoitovapaa-ajalta. Onko kukaan muu keikkaillut hoitovapaalla ja sitten jäänyt äitiyslomalle toisesta tai kolmannesta?
ap