Raskauden aiheuttamien vaivojen takia sairaslomalle jäävä on laiska paska!
Suurinpiirtein tälläiset kommentit sain eilen kirjoittaessani pahoista liitoskivuista ja istumatyön mahdottomuudesta.
Oikeasti tuli aika paha mieli siitä, miten hyökkääviä naiset toisiaan kohtaan ovat varsinkin tällä palstalla.
Mikä siinä mahtaa olla, että muuten pahojen kipujen kanssa on kyllä suotavaa olla saikulla, mutta raskaana olisi pakko olla töissä vaikka pää kainalossa, jotta ei saa laiskan leimaa otsaansa. Esimerkiksi eräs työkaverini on parhaillaan (ja on ollut jo kolme viikkoa) sairaslomalla selkävaivojen takia. Toinen työkaveri oli jokin aika sitten saikulla pari-kolme viikkoa ranteessa olevan rasituskivun takia. Kukaan ei haukkunut tai muuten kyseenalaistanut näiden ihmisten sairaslomaa meillä töissä.
Mutta jos minä jään kovien liitoskipujen takia kotiin, olen palstan tuomion mukaan täysin ala-arvoinen työnvieroksuja!
Kommentit (10)
av mamma paahtaa töissä lomaan asti vaikka pää kainalossa eikä tajua löysentää itsensä ja vauvan vuoksi. Perusteena ikuinen " raskaus ei ole sairaus" .
" raskaus ei ole sairaus" ... no ei olekaan, mtuta raskauteen voi liittyä sairauksia tai niin vaikeita oireita, että ne estävät työnteon.
Itse olin esikoisesta raskauden ekat kaksi kuukautta niin surkeassa kunnossa, että en pystynyt tekemään mitään. Oli vähän hankalaa mennä opiskelupaikalle, kun bussimatka kesti 45 minsaa, ja parin pysäkin välein piti hypätä pois oksentelemaan.
Muuten olenkin ollut varsin tunnollisesti töissä raskausaikoina, tällä hetkelläkin, vaikka äitiysloma alkoi jo muutama päivä sitten : ) Mutta nyt onkin ihan ok olo.
Lepäile sinä ja huilaa. Vauvasi on kallisarvoisinta maailmassa, töitä kerkeät tekemään monta vuotta vielä.
Se taitaa ikuisesti olla suurin tasa-arvon toteutumisen este.
Onnellista odotusta. Kaikesta huolimatta. :)
Vierailija:
Suurinpiirtein tälläiset kommentit sain eilen kirjoittaessani pahoista liitoskivuista ja istumatyön mahdottomuudesta.
Oikeasti tuli aika paha mieli siitä, miten hyökkääviä naiset toisiaan kohtaan ovat varsinkin tällä palstalla.
Mikä siinä mahtaa olla, että muuten pahojen kipujen kanssa on kyllä suotavaa olla saikulla, mutta raskaana olisi pakko olla töissä vaikka pää kainalossa, jotta ei saa laiskan leimaa otsaansa. Esimerkiksi eräs työkaverini on parhaillaan (ja on ollut jo kolme viikkoa) sairaslomalla selkävaivojen takia. Toinen työkaveri oli jokin aika sitten saikulla pari-kolme viikkoa ranteessa olevan rasituskivun takia. Kukaan ei haukkunut tai muuten kyseenalaistanut näiden ihmisten sairaslomaa meillä töissä.
Mutta jos minä jään kovien liitoskipujen takia kotiin, olen palstan tuomion mukaan täysin ala-arvoinen työnvieroksuja!
ihan siksi, kun ei kestetä sitä normaalia työelämän tuomaa vastuuta. Nappia naamaan vaan ja elellään av-palstalla surfaten, lapset virikehoidossa pk:ssa.
Ap, juuri raskauden aikana saa ja pitääkin jäädä sairaslomalle jos vähänkään tuntuu siltä.
Älä välitä ap. Nämä räksyttäjät ovat niitä jotka eivät tiedä mitä on kun liitoskivut ovat suoraan helvetistä tai selkä huutaa armoa vatsan kasvaessa.
Itselläni oli niin hirveät liitoskivut etten päässyt sängystä ylös ilman kipulääkettä, mene siinä töihin...Voit aivan rauhassa huilata jos et kivuilta kykene lähtemään sinne töihin.
Juuri tuo " nainen on naiselle susi" sanonta tuntuu pitävän aivan kutinsa tällä palstalla.
Ja järki sanoo, että eipä tämän palstan kommentesita pitäisi pahoittaa mieltään. Silti jäi kyllä päähän pyörimään tuo asia koko illaksi ja nyt oli vielä pakko purkaa ajatuksia aiheesta :)
ap
Vierailija:
Lepäile sinä ja huilaa. Vauvasi on kallisarvoisinta maailmassa, töitä kerkeät tekemään monta vuotta vielä.
lmia (kuukautiskivut, raskausaika, vaihdevuodet ymymym.). Lisäksi naisille tyypillisiä itsetuntoon liittyviä ongelmia vähätellään ja niille naureskellaan. Siis aina, kun ko. vaiva/ongelma ei koske itseä. Miten ihmeessä joku miesesimies voisi ottaa todesta vaikkapa juuri raskaudesta johtuvien poissaolojen tarpeellisuuden, jos naisistakaan ei ole tukijoiksi?
Vierailija:
Aaarghhh... juu, miehet ei koskaan ..
kaiken tukeni. raskausaikana kannattaa välttää ylimääräistä rasitusta. se on sinulle ja vauvallesi kuitenkin ainutlaatuista aikaa.