Ylioppilaaksi
Minulla on tämä lukion käyminen viivästynyt jatkuvasti, kun välillä putkahtelee vauvoja ulos ja raskaudet väsyttää. Kuitenkin sisukkaasti jatkan päämäärääni asti. Vuoden päästä pitäisi aloittaa kirjoitukset. Tsemppiä!
Kommentit (2)
Hei!
Minä aloitin iltalukion, kun lapset olivat 1v. ja 3v.. Kolme vuotta opiskelin, lasten päivunien aikana luin ja tein läksyjä. Opiskelu oli mukavaa vastapainoa kotiäitiydelle.
Kirjoitukset menivät yllättävän hyvin, vaikka etu käteen niitä kovasti jännitin. Appivanhemmat tulivat lapsia hoitamaan kirjoitusten ajaksi. Kielten kokeisiin en oikeastaan osannut lukea, suoraan menin enkun, ruotsin ja äikän kokeisiin ihan tuntiopetuksen perusteella. Kirjoitin hajautetusti, joten olin ottanut juuri kyseisen kielen vikat kurssit ennen kirjoituksia. Näin sain keskittyä englantiin syksyllä ja ruotsiin keväällä. Reaalissa luin ja vastasin vain historiaan. Luin kertaalleen lukion kurssikirjat läpi. Toinen lapsista oli muistaakseni vielä kehkokuumeessa sairaalassa juuri ennen reaalin kirjoituksia... Mutta hyvin siis meni ja uskon, että Sinäkin onnistut! Eihän sieltä Laudaturin- papereita välttämättä tipahda, mutta on se valkolakki mukavan hieno osoitus saavutuksesta!
Nyt opiskelen yliopistossa ihan tasaveroisena nuorten perheettömien kanssa, valmistuminen taitaa kyllä mennä pitkälle tulevaisuuteen
Onko toisia mammoja jotka ovat kirjoittaneet ylioppilaaksi perhe-elämän ohella.
Miten onnistuu?
Kolme lasta ja kolmas lukiovuosi takana.Aloiteetu kuopusta odottaessa.Nyt tuntuu että usko loppuu.