Minusta on vanhempien syytä jos lasta kiusataan koulussa.
Usein lasta kiusataan juuri ulkonäön takia. Ja tiedän muutaman lapsen jota kiusataan ja nämä ovat juuri niitä lapsia joilla on OIKEASTI rumat silmälasit, vaatteet tms. Minkä takia vanhemmat eivät osaa kasvattaa lapsista sosiaalisia ja hyvätapaisia? Näille ilosille ja mukaville lapsille yleensä kun löytyy kavereita. Ja minkä takia ei voi huolehtia siitä, että lapsella olisi ok näköiset rillit ja vaatteet, eli minimoida pois juuri tuollaisen minkä takia YLEISIMMIN kiusataan.
Itse ktson aina että pojalla on hyvät ja kivat vaatteet, hiukset leikattu siististi ym. Lisäksi aina muistutan kivasta ja kohteliaasta käytöksestä, sekä sanon että ketään ei saa kiusata. Joku kuitenkin aina kiusaa. Tehkää vanhemmat kaikkenne, että voisitte minimoida mahdollisen kiusauksen.
Kommentit (25)
ja se lahjakkuus voi olla myös sosiaalista lahjakkuutta
Hän on joko ryhmässä/ luokassa, johon hän soveltuu hyvin, eikä kukaan ole ärsyyntynyt häneen tai sitten on joitakin sellaisia luokkia/ kouluja, joissa kiusaaminen on saatu todella minimiin. Kyllä silti näissä " superkouluissakin" kiusaamista esiintyy. Se tietysti auttaa, että ottaa muut huomioon ja osaa toimia muiden kanssa, mutta se ei varmuudella takaa sitä, etteikö lapsi joutuisi kiusatuksi.
Merkkitamineet eivät ole todellakaan ainut autuaaksi tekevä asia, mutta aion itse pitää lapsillani siistejä, kivoja vaatteita (paljon olen tehnyt itse ja ostanut käytettynä) sekä antaa heille tavaroita, jotka ovat in lasten keskuudessa.
Tämä siksi, että omat vanhempani kasvattivat minut olemaan erilainen. Olen melko näkyvä persoonallisuus jo muutenkin, eivätkä telkkarittomuus ja merkkivaatteiden puute ainakaan pelastaneet asiaa. Sain olla erilaisuuteni kanssa jatkuvasti tulilinjalla ja moneen kertaan yritettiin alkaa kiusaamaan. Vaikka eivät siinä onnistuneet niin aina pelkäsin, että jonakin päivänä onnistuvat. Itse olisin vain halunnut olla massaa, varsinkin teininä, kun muutenkin olin niin epävarma itsestäni.
Annan lasteni valita vaatteitaan ja olla persoonia siinä määrin, kun ovat valmiita olemaan.
Todella naivi olet! KAsva aikuiseksi, korkea aika jos omia lapsia on!!
Vierailija:
En tosiaankaan salli kiusaamista missään muodossa ja omat lapseni yritän kasvattaa niin etteivät kiusaa ketään yhtään minkään syyn takia. Tuntuu vaan että juuri nuo ulkonäkö seikat USEINMITEN aiheuttavat kiusaamista. Miksi niitä ei voi minimoida voi mahdollisimman pitkälle? ap
Olin köyhästä kodista ja minulla ei ollut mitään muotijuttuja. Mutta silti minua ei kiusattu, koska en välittänyt asiasta.
Enemmän kiusattiin juuri niitä, joiden vanhemmat halusi lastensa olevan suosittuja tavaran takia. Heistä kasvoi miellyttämishaluisia nuoleskelijoita. Heillä oli huono itsetunti, koska he tarkkailivat koko ajan, ovatko suosittuja ja onko heillä juuri oikeat kamat ja tavarat ja hiusmalli.
Itse kulkin kirpparikamppeissa, tukka ponnarilla. Jos joku sanoi jotain, se valui kuin vesi hanhen selästä. Kun en välittänyt, kiusaamisyritykset jäi siihen. Olin suosittu ja minulla oli paljon kavereita. Kaverit oikeastaan ihailivat persoonallista tyyliäni, koska en ollut massaa, enkä jaksanut mielistellä ketään sen takia, että minulla olisi ystäviä.