Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on koko ajan kylmä ja huimaa. Johtuuko mun bulimiasta?

Vierailija
13.04.2008 |

Mulla on ollut bulimia enemmän tai vähemmän aktiivisena jo 15 vuotta. Hampaat mulla on aina ollut loistokunnossa. Nyt kuitenkin viime aikoina, aktiivi aikana, mulla on koko ajan kylmä ja huimaa. =(

Olen yrittänyt pyristellä pois bulimiasta, mutta siihen vaikuttaa niin monet asiat. =( Mieheni haukkuu minua lihavaksi, jota varmasti olenkin, (170cm ja 102kg) piiskaan itseäni päivittäin rumasta ulkönäöstäni. =(

Mulla on kolme lasta, olen vähä yli 30 vuotias ja työskentelen lasten parissa. Harmittaa tämä bulimiani. Pyrin jättämään sisälle edes jotain mutta usein oksennan muutkin kuin herkut pois. Tänäänkin ahmin 8 kpl sokerikorppuja ja 4 isoa keksiä ja heti perään oksensin kaiken pois.

Olen vain niin lihava ja ruma. Ja nyt vielä päälle päätteksi huimaa ja kylmääkin. =(

Kiitos että sain purkaa mieltäni.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
2/13 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulimiassa ahmitaan JA oksennetaan. Ei vain ahmita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö ap miehesi sairaudestasi? Oletko hakenut siihen ammattiapua?

Vierailija
4/13 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut juttuja syömishäiriöstä ja sanotaan, että bulimia yleensä vain pitää painon samassa, ei laihduta, koska suurin osa esim. rasvoista ehtii imeytyä. (En TIEDÄ, mutta näin olen lukenut) Eri asia on sitten sellaiset anorektikot, jotka oksentavat sen ainoa päivässä syödyn ateriansa.

Vierailija
5/13 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppiä sulla ja hae ihmeessä apua!! puhu ensin vaikka neuvolassa, sitä kautta ne ohjaavat eteenpäin!

Vierailija
6/13 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksennan niin hiljaa vesihanan ollessa päällä ettei hän kuulisi. Toisaalta hän varmaan tietääkin ja on vain tyytyväinen ettei kaikki syömäni imeydy minuun. =/

Kyllä mua voi pilkata. Mä olen niin surkea ihminen muutenkin. =( Kyyneleet valuvat näppäimistölle ja sydämeen sattuu. Mutta minkä teet. Lihava on tyhmä ruma ja syrjäytynyt. Mua saa kaikki kiusata. =(

Pitänee vaan oksentaa enemmän ja enemmän jotta saan pahan olon sisältäni pois. Miksi en voisi olla kuin tavalliset naiset? Miehenikin ehkä rakastaisi minua ainakin enemmän. =(

ap

Vierailija
7/13 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten tapahtuu jos en oksenna? Painan kohta 120kg ainakin?

ap

Vierailija
8/13 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset täydellisiä ole. Mulla on ahmimishäiriö/ anoreksia jotka vuorottelevat ja mitat 167/ 53 kg. Voin huonosti ja kärsin tästä, ja ymmärrän täysin ahdistuksen jota syöminen sinulle aiheuttaa.

Vierailija
9/13 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaveen " empaattiset" tyypit taisi tulla esiim tuossa. Jos ahmit ja oksentelet usein, tavaksi asti, niin bulimiaahan se on. Bulimia on inhottava, kammottava ja sinun täytyy hakea jotain apua siihen.

ps. minullakin oli bulimia, kymmenen vuotta sitten. Minä laihduin paljonkin, mutta se olikin anoreksian ja bulimian välimuotoa. Mutta lihava tai laiha, ei se mitään kivaa ole. Mutta kun hain apua, pääsin siitä irti.

Vierailija
10/13 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet hyvä arvokas. Siis olet juuri nyt. Sellaisena kuin olet. Et ansaitse haukkuja ja mollausta, et meiltä muilta etkä ainakaan mieheltäsi.

Mutta sinulla on ongelma, josta sinun pitäisi päästä eroon, itsesi takia. Hae apua!

Vierailija
11/13 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairaus ole häpeä.

Vierailija
12/13 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

opit hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet. Ei se tarkoita pelkästään sitä, että oksentelu loppuu. Oksentelu on vain pieni osa sairautta, suurin osa siitä on juuri huono itsetunto ja vääristynyt ulkonäkökäsitys. Sinun on PAKKO hakea apua, se ei ole mikään vaihtoehto. Bulimia on vaikea sairaus, et siitä yhdessä yössä parane. Mutta jos vähitellen opit pitämään itsestäsi, niin pääset pakonomaisesta ahmimisesta ja sitä seuraavasta oksentelustakin eroon.

Myös miehesi tarvitsee tietoa ja ymmärrystä. Syömishäiriöisten läheisille järjestetään myös keskustelutilaisuuksia.

Tsemppiä ap!! Nyt oikeasti varaat ajan lääkärille ja puhut suusi puhtaaksi. Siitä se lähtee, pitkä mutta vapauttava prosessi. Tee se itsesi ja lastesi takia.

*hali*

Vierailija
13/13 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla sukulainen on sairastanut vuosia syömishäiriötä, enkä ole voinut häntä auttaa mitenkään. Hae itsellesi apua, ota jo huomenna yhteyttä lääkäriin (työpaikan, terveyskeskuksen) ja mene puhumaan tilanteestasi. Voit saada elämäsi parempaan kuntoon kun hoidat itseäsi. Älä kiusaa omaa kehoasi ja mieltäsi, vaan ole itsellesi hyvä. Olet arvokas juuri omana itsenäsi, miehesi eikä kukaan muukaan voi sitä arvoa sinulta riistää kun et anna sen tapahtua. Toivon sinulle kaikkea hyvää. Elämällä on sinulle paljon tarjottavaa kun vain ymmärrät huolehtia itsestäsi.

Paljon halauksia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi