Lastenvaatteet Singapore/Hong Kong?
Millaisia valikoimia lastenvaatteita on ko. kaupungeissa? Missä kannattaa käydä katselemassa, vinkkejä? Lelukauppoja?
Ja muutenkin vinkkejä, mitä lasten (3- ja 6-vuotiaat) kanssa tehdä?
HK:ssa Disneyland ja Singapoessa Sentosa, muuta??
Molemmat kaupungit tuttuja, mutta vierailuista on aikaa yli 5 vuotta..Eli lapsia ei silloin vielä ollut, paitsi masussa..
Kommentit (5)
Toivottavasti päästään jommassa kummassa kaupungissa käymään. Meillä loppvuodesta varattuna 5 viikon (omatoimi)matka Thaimaahan, ja jos vaan saadaan tarpeeksi säästöön rahaa, otetaan sieltä muutaman päivän pakettimatka jompaan kumpaan kaupunkiin. Singaporen kannalla olen itse, mutta mies HK:n.. =)
ns. outletteja, joissa kannattaa shoppailla. Äitini on käynyt usein ja kertoi mulle parin paikan nimetkin mutta en nyt muista kuin, että yhden nimi oli joku Ocean ostoskeskus tms ja tais olla mantereen puolella suurin osa näistä. Lastenvaatteita siis löytyy todellakin edullisesti. Muuten menomestoista en tiedä.
Singaporessa asuin itse mutta siitä on aikaa. Silloin tuli käytyä itse nuorena opiskelijana mm. paikallisessa luonnonsuojelualueella/viidakossa, jossa oli mm. apinoita, jotka tulivat kerjäämään ruokaa. Ihan pienten lasten kanssa ei kannata kyllä lähteä, siellä oli ihana hiking-reitti, mutta ei tosiaan sovi lapsille/rattaille.
Sitten tietysti orchid garden tai siis kasvitieteellinen puutarha on upea. Samoin night zoo, jossa mennään junalla ja näkee paljon upeita eläimiä.
Singaporessa ei varmaan hirmuisen edullista ole shoppailla, että sen puolen keskittäisin tuonne Hongkongiin.
salminakki
(kateellisena, lähtisin itsekin, kunhan olisi rahaa ja lapsen isompia)
Singaporesa Sentosan saarella on akvaario, vaalenapunaiseet delfiinit ja ihan vaan hiekkarantaa, kaupungin puolella tykättiin sightseeing bussista joka toimi 3:lla eri reitillä, kaksikerroksinen bussi ja ylhäällä edessä näkymät loistavat. Ja hop on hop off on tosi näppärä systeemi.
Ostoksista.... trikoovaatetta Hang Ten myymälöistä, löytäjä Espritiltä, ostareista löytää kaikkea edullisesti.
Hong Kong, Disneyland pettymys, Star Ferry kiva, Ocean park, 2 kerros ratikat, peak tram... Kowloonin puolella ostari joss yksi kerros lasten kauppoja, Terminal jotain... sieltä tehtiin löytöjä merkkikaupoista.
Tässä ny jotain
Hyviä vierailukohteita on paljon.
-Singapore zoo
-Botanical garden,ja nykyään on myös sen takana lasten oma puutarhapuisto
-Sentosan saari ja Underwaterwordl Silosa Beachilla
Kaikissa helppo kulkea lasten kanssa.
Paras lelukauppa vaikka vähäinen valikoima on mielestäni Early Learning Centre,Toys r usseja on paljon.
Lastenvaatteita löytyy joka lähtöön,Gapistä jos tykkää,on kauppoja kaupungissa 4,ostareissa voi tehdä tosi löytöjä ja halvalla,muuten kaupunki ei niin edullinen.Ja ostareissa riittää!
Hong Kongissa Peak on ollut meidän lasten suosikki,samoin Ferryillä ajelu,ja hienot leikkipuistot.Hyviä lelukauppoja paljon,esim.Playmobililla omat putiikit ja vaatekauppoissa myös riittää tarjontaa .
Ihania paikkoja molemmat,ja äärimmäisen siistejä ja turvallisia lapsiperheille.
Hei!
Singaporessa viela viime vuonna asuneena, mutta nyt Suomeen palanneena en voi ihan varmasti sanoa, ovatko nama vinkit paikaansa pitavia. Singapore kun on niin hektinen paikka, joten muutoksia tapahtuu kovalla vauhdilla. Mutta vaatteiden ostopaikkana suosittelen Paragon-ostoskeskusta Orchard-roadilla. Sielta loytyy ihan oma kerros lastenvaateliikeita taynna. Merkkeina mm. Chateau de Sable, Kingkow, Guess, Dune ... Monet noista eivat ole taalla Suomessa niin tunnettuja mutta suosittelen tutustumaan. Espritin liikeita on paljon, mutta lastenvaatteita ei laheskaan joka liikeessa. Orchard-roadilta loytyy iso Esprit jossa myos varmaankin isoin lastenvaateosasto. Muutenkin Visma Atrialta (Orchard-roadilla) loydat lasten merkkivaatteita mm. Takashiyama-tavaratalosta, loytyy Ellea, Guessia jne... Niin ja itse ostin vaatteita myos paljon Mothercare-liikkeista joita loytyy myos useista ostareista.
Menopaikoista suosittelen ehdottomasti Singapore Zoota, Wild Wild Wet- vesipuistoa, West Coast-parkissa kiva iso leikkipuisto (tosin varjopaikkoja siella ei ole, joten on tosi kuuma, suosittelen ihan aamusta menoa), seka tietysti Sentosan akvaario seka delfiinit ovat hienoja kokemuksia. Myos tiedekeskus on kaymisen arvoinen paikka. Hauskaa matkaa ja nautinnollisia ostoshetkia!