Lastenpolkypyörän polkimet pyörii työnnettäessä?
Onko kaikki lastenpyörät sellaisia, ettei niiden polkimet pyöri, kun pyörää työntää? Meillä on siis tällainen naapureilta käytettynä saatu pyörä.
Itse muistelen lapsuudestani, että ainakin jossain pyörässä polkimet pyörivät itsekseen, kun ajoin alamäkeä. Onkohan siis tällaisia pyöriä olemassa?
Pohdiskelen vain, että miten saisin opetettua lapselle polkemisen.
Hankin pyörään työntötangon, mutta sitä ei olla vielä testattu.
Kommentit (3)
Itse olen pitänyt ominaisuutta lähinnä ärsyttävänä, koska sillä ei voi työntää lasta joka ei halua/osaa pitää jalkoja polkimilla. Polkimissa saisi olla remmit jaloille jotta jalat myös pysyisivät polkimilla.
Onnistuisiko harjoittelu apupyörällisen 12-tuumaisen kanssa niin, että laittaisi takapyörät ulkona pienen kuopan reunoille niin että takapyörä pyörii tyhjää? Lapsen on kevyt polkea ja sinä pystyt helpommin auttamaan kun pyörä ei liiku eteenpäin.
Me testattiin tuota työntötankoa vihdoin eilen ja se toimi! Poika polki 1,5 tuntia eilen illalla! Puolet matkasta isä piti tangosta kiinni. Välillä poika pisti jarrut päälle ja liikkuminen oli hieman hankalaa. Mutta kun polkemisen juju selvisi, poika halusi polkea ihan itse! Välillä pyörä oli vähällä kaatua, kun katseli taaksepäin. Mutta kokonaisuudessaan meni tosi kivasti!
Ostettiin työntötanko Tarjoustalosta n.10e. Suosittelen!
Kolmipyöräisissä tosiaan taitaa olla ainoastaan noita itsestään pyöriviä polkimia. Samoin meidän polkutraktorissa, jota poika ei oppinut myöskään polkemaan!
Tyttö osaa kyllä jarruttaa (mikä on pyörää vetävästä vanhemmasta " tosi" hauskaa...) mutta hoksaa polkemisen jujun vain, kun itse kyykin ja ohjaan jalkoja oikeaan suuntaan. Tuntuu, että helpottaisi oppimista huomattavasti jos polkimiet pyörisivät itsekseen ja ohjaisivat jalkoja oikeaan liikerataan.
Tietääkö kukaan, voiko polkimia jotenkin säätää niin, että ne pyörisivät itsekseen?