kerro miksi halut lisää lapsia
minä haluaisin haluta yhden lisää (olen yhden äiti) mutta ajatus lähinnä yököttää/kauhistuttaa/hirvittää. olisi helppo tehdä se toinen kun mies ja muutama sukulainen kyselee ja painostaa, mutta en halua. enkä ymmärrä miten kukaan haluaa useamman kun tietää miten iso homma lasten hoitamisessa ja kasvattamisessa on.
Kommentit (10)
kaikki ne on omalla tavallaan niin ihania juttuja. Vastasyntynyt palkitsee, ja ihmetys siitä mitä on itse saanut aikaan. Ihanaa, harmi ettei mies haua kolmatta.
Olen tosi perfektionistiluonne ja vielä opettaja ammatiltani, tulen vaatimaan lapseltani paljon, täydellisyyttä kaikessa mihin ryhtyy :/ Hänellä olisi varmaan helpompaa kun olisi sisarus jakamassa noita odotuksia ja paineita. Ettei kaikki täydellisyyden tavoittelu kaadu tämän yhden lapsen niskaan.
Toisaalta en haluaisi enää toista lasta, minulla on arki täynnä harrastuksia ja kivaa tekemistä, toisessa lapsessa on sitten taas kamalasti työtä ja hoitamista, en jaksaisi.
Tässä nyt ihan kaunistelematta minun ajatukseni toisen lapsen hankkimisesta. Asia ei ole edes ajankohtainen perheessämme tällä hetkellä.
ajattelee noin järjellä näitä asioita..
ap
Mä olen välillä hoitanut kummityttöä ja omaa, ja todennut että ihan hirmu hankalaa hommaa. Mitään muuta ei ehdi tekemään kuin hoitamaan niitä lapsia. Eli en mitenkään ymmärrä miten ihmiset jaksaa hoitaa useampaa pientä! Siis jotenkin ei ole inhimillistä elämää mun mielestä, pitää raataa ihan yli äyräiden. Itse olen tottunut aika helppoon elämään vielä tämän lapsenkin kanssa. Mä en jaksaisi mitään yövalvomisia ja sitten päivällä taistella vaikka uhmaikäisen kanssa väsyneenä. Ei musta vaan olisi siihen.
Toisaalta sitten tälläkin palstalla aina toitotetaan, että lapsi tarvitsee sisaruksen. Ei mulle ainakaan ole veljestäni niin kauheasti iloa ollut, en ole erityisemmin häntä mihinkään tarvinnut. Paitsi juuri siihen että vanhempien asettamat paineet on kasautunut jonkin muunkin niskaan kuin minun.
ja ei kai niitä rakastettavia ja haöittavia itelläkää oo ikinä liikaa
Kyllä niitä leikkikavereita muualtakin löytyy.
mä nään ihan hirveästi hyviä puolia että on sisaruksia. sekä lapselle itselle että vanhemmille. Elämä itse on rikkauksista arvokkain tässä maailmassa. Sisarukset(ei tietenkä aina, mut saa katsoa peiliinkin) ovat jollain taval läheisempiä kuin kaverit, se veriside. sisaruksista voi oppia paljon itsestäänkin. ja sisaruussuhde on ihmisen pisin ihmissuhde!! Minä todella rakastan sisaruksiani tärkeys korostuu ku tulee ikää.
Huomaan että lapseni ovat jo toisilleen tosi tärkeit, vaik ovat pieniä. Ihana katella sitä rakkautta, vaikka se usein onkin viha-rakkautta.!!
- Olisi kiva jos olisi isompi perhe. Meillä on nyt yksi lapsi.
- Lapsista olisi seuraa toisilleen ja voisi tulevaisuudessa olla hyötyä, kun voisivat jakaa asioita esim rasismiin liittyen ja tukea toisiaan. Olemme kahden kulttuurin perhe.
- Jossain vaiheessa kyllä meilläkin oli aikomus että yksikin lapsi hyvä, mutta ehkä kumminkin se monta lasta parempi.
- Lapsista on paljon enemmän onnea ja iloa kuin negatiivisia juttuja. Toki on työtä ja ns. vaivaakin, mutta samalla täyttä elämää.
Vierailija:
- Olisi kiva jos olisi isompi perhe. Meillä on nyt yksi lapsi.
- Lapsista olisi seuraa toisilleen ja voisi tulevaisuudessa olla hyötyä, kun voisivat jakaa asioita esim rasismiin liittyen ja tukea toisiaan. Olemme kahden kulttuurin perhe.
- Jossain vaiheessa kyllä meilläkin oli aikomus että yksikin lapsi hyvä, mutta ehkä kumminkin se monta lasta parempi.
- Lapsista on paljon enemmän onnea ja iloa kuin negatiivisia juttuja. Toki on työtä ja ns. vaivaakin, mutta samalla täyttä elämää.
Ja siis meidän ainokainen kaks vee, ei ole vielä " tilausta " toisesta vetämässä eli ehkäisy käytössä, mutta asiaa mietitään juuri paljon ja pähkäillään. Saa nähdä miten käy, että saako edes toista vaikka haluais. Mies haluais kolme lasta.
sitä helpommalla toisaalta pääsee, ei stressaa samalla tavalla kuin esikoisen kanssa. Ja toisilleen sisarukset ovat tosi tärkeitä ja heillä iloa ja seuraa toisistaan.