Mitä teette jos teillä on lääkäriaika kesken työpäivän?
mun pitäisi mennä maanantaina seitsemäksi tai kahdeksaksi töihin (liukuva työaika), bussi lähtee kuuden tai seitsemän kieppeissä. Lääkäri kymmeneltä, bussi jolla ehdin lääkäriin lähtee klo 8.45.
kuinka iso synti olisi jos menen vasta iltapäivällä töihin enkä vääntäydy kolmeksi vartiksi tunnin bussimatkan päähän? Pomoa ei saanut kiinni, että olisin voinut ajoissa kysyä.
Kommentit (12)
Itse olen järjestänyt lääkärissä käynnit työajan ulkopuolelle ja omistan auton, joten en tiedä miten tuollaisissa tilanteissa. JOs on työterveyshuoltokäynti, niin eikö se lasketa työajaksi?
Ai mitä teen, jos sairastun kesken päivän? Otan särkylääkettä ja jatkan työpäivääni.
Särkylääkkeet eivät vaikuta, kipuja tautiin ei kuulu, ainakaan vielä.
ap
että sitten pitäisi kai viedä ambulanssilla, jos niin suuri hätä tulee. Muuten en lähde kesken päivän koskaan töistä, koska oppilaita ei tosiaankaan voi jättää yksinään.
Vaan sitä, että minun yli 10 vuoden työhistoriassani ei ole tullut kertaakaan sellaista tilannetta, että olisin joutunut sairastumisen vuoksi lähtemään kesken päivän pois töistä. Aina ne sairastumiset ovat olleet sellaisia, että särkylääkkeen voimin olen loppupäivän pärjännyt. En tietenkään suosittele samaa esim. lentokapteeneille, rakennusmiehille, bussikuskeille jne. On töitä, joissa on oltava 100% kunnossa.
Sopimalla varmaan esimiehen kanssa onnistuisi. Tunnit pitäisi korvata takaisin. Samoin kun lääkärikin. Työajalla saa käydä työterveyslääkärillä tai sitten hänen lähetteellään erikoissairaanhoidossa, esim. sairaalan poliklinikkakäynnit.
Itse menisin sinuna aamulla töihin, järjestäisin jonkun muun kyydin kun bussin, jotta vosin mennä suoraan käymään lääkärissä ja pääsisin takaisinkin mahd. nopeasti.
mulla kylläkin niin, että voisin tehdä töitä kotona aamun, eli työaikaa ei jäisi käyttämättä juurikaan
Työmatkaan kun menee tunti suuntaansa plus bussille kävelyt (tai sulaan aikaan pyöräilyt) siihen päälle. Eli ei olisi mitään järkeä käydä eestaas.
Jos lääkäri olisi aamulla, menisin ehkä iltapäiväksi töihin, riippuen toki siitä, mitä pomo sanoo. Toisin päin voisi olla stressaavampaa. Bussihan voisi aina vaikka ajaa ojaan matkalla, ja silloin jäisi kenties monta kuukautta odotettu erikoislääkäriaika väliin, mikä olisi tosi typerää.
Niin joo: ilmeisesti ap:lla työ on samalla paikkakunnalla kuin koti. En kyllä silloinkaan menisi aamulla kolmeksi vartiksi töihin, ellei olisi jotain ihan pakottavaa. Eihän siinä pysty syventymään töihin, kun ihan kohta pitää jo lähteä.
mutta meillä tehdään joka minuutti takaisin, eli sitten joutuisin tekemään pitempää päivää korvatakseni puuttuvat tunnit.
Tähän luetaan esim. sairaalan lääkärien vastaanotot ja hammaslääkärit.
Todella köyhää jos tuollainen täytyy korvata takaisin.
Itselläni IVF- hoidot menossa ja joudun ajoittain olemaan pois töistä, punktiopäivinä tai siirtopäivinä koko päivän, koska matka sairaalaan eestaas on lähes 300km.
en voi olla töistä pois kesken päivän