Onko vuokralainen mielestäsi arvottomampi kuin omistusasuja?
Kerro myös, kumpi itse olet.
Minä olen omistusasuja ja kaikki asukkaat samanarvoisia.
Kommentit (30)
Ei se arvoon vaikuta. Kyse on siitä mitä omistaa. Omistatko taulun? Pöydän? Polkupyörän? Auton? Asunnon? Mökin? Veneen? Talon?
Ihan sama. Kyse on materiasta.
Ihan samanarvoisia. Itse asun vuokralla, helppo vaihtaa maisemaa. Olen nyt vuoden sisällä muuttanut kaksi kertaa ja ensi vuoden puolella pitää taas muuttaa, kun tulee tarvitsemaan isomman asunnon.
Asun perikunnan osakkeessa, maksan vain hoitovastikkeen. Ei ole tehty vuokrasopimusta joten en omista (ainakaan vielä) mutta en asu myöskään vuokralla.
Ihmisen arvoon ei vaikuta hänen omistamansa materia. Mitään emme täältä saa mukaamme.
Vierailija kirjoitti:
Ei se arvoon vaikuta. Kyse on siitä mitä omistaa. Omistatko taulun? Pöydän? Polkupyörän? Auton? Asunnon? Mökin? Veneen? Talon?
Ihan sama. Kyse on materiasta.
Mitä väliä?
En jaottele ihmisiä sen mukaan asuvatko vuokralla vai omistusasunnossa, mutta jaottelen sen mukaan asuuko kerros- rivi- vai ok-talossa. Enkä tee jaottelua siinä mielessä että kerrostaloasujat olisivat jotenkin huonompia ihmisia vaan siinä mielessä että eri ihmisillä on erilaiset tarpeet ja halut.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on
Millä perusteella?
No yleensä ottaen vuokralla asujat eivät ole kaikkein arvostetuimpia sosio-ekonomisten syiden takia, mutta poikkeuksia toki on erinäisistä syistä. Kaveri myi omansa ja toistaiseksi asuu vuokralla. Itse harkitsen ison kiinteistöni myyntiä ja pienemmän asunnon vuokraaminen voi olla vaihtoehto, kun haluan osan vuodesta asua ulkomailla
Vierailija kirjoitti:
Kaikki olemme täällä elämässä vuokralla. Emme edes tiedä, katkaiseeko Luoja sopimuksen jo tänäiltana. Vai vasta 2071.
Luoja ?
Toi on jotenkin niin hellyyttävää, miten kerrostalojen omistusasujat pitävät itseään jotenkin parempina ihmisinä vaikka niiden kämpän arvo on jotain max 40.000 euroa eli pennosia.
Olen omistusasuja ja kyllä vuokra-asujat ovat alinta kastia.
Ihmisarvo ei liity mielestäni tähän asiaan. Mutta osakkeenomistajalla tai kiinteistönomistajalla on suuremmat oikeudet (ja velvollisuudet) joten vastuun määrä on suurempi. Vuokralainen vuokraa oikeutta asumiseen. Kyllä
se vastuunkantaja on erilaisessa asemassa.
Asun vuokralla enkä halua omistusasuntoa. Saman arvoisia siis. Ihan järjetön ajatuskin, että olisi eri arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
On varattomampi.
Esim. Hesan ökyalueilla asuvat?
Vierailija kirjoitti:
Olen omistusasuja ja kyllä vuokra-asujat ovat alinta kastia.
Perustele.
Vierailija kirjoitti:
No yleensä ottaen vuokralla asujat eivät ole kaikkein arvostetuimpia sosio-ekonomisten syiden takia, mutta poikkeuksia toki on erinäisistä syistä. Kaveri myi omansa ja toistaiseksi asuu vuokralla. Itse harkitsen ison kiinteistöni myyntiä ja pienemmän asunnon vuokraaminen voi olla vaihtoehto, kun haluan osan vuodesta asua ulkomailla
Minkälaista arvostusta nauttii ihminen joka ei osaa edes välilyöntejä käyttää oikein?
Kaikki olemme täällä elämässä vuokralla. Emme edes tiedä, katkaiseeko Luoja sopimuksen jo tänäiltana. Vai vasta 2071.