Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko 2v yksin ½tunniksi jätöstä syyte heitteljätöstä?

Vierailija
11.04.2008 |

Omani on ollut joskus -ei ehkä puolta tuntia, mutta kuitenkin- autossa yksin, kun olen käynyt pankissa tms. Vai onko tuon tämänpäiväisen uutisen pointti se, että oli yö ja äiti kännissä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensuojelulaki kieltää ainakin kotiin ja ulos jättämisen, ei ollut puhetta autoon jätämisestä, mutta uskoisin että ei saa jättää sinnekään,

mutta tää on provo eiks niin?

Vierailija
2/12 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen kun se yksi lapsi paloi sinne autoon, kun äiti haki vaan rattaat ni en vois jättää. varsinkin kun meidänki auto on syttyny kerran tuleen ja se tapahtuu ihan tosta noin vaan. ja muutakin voi sattua jo ton ikäselle, meidän penska oppi yllättäen aukomaan turvavyöt. esim ärrällä saatan käydä jos ikkunasta näkee suoraan oven ulkopuolella olevaan autoon, muuten en ikinä jätä, en edes piipahtaakseni jossain lähikaupassa tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jo maalaisjärki sano ettei noin pientä jätetä autoon tai muuallekaan yksin. Mitä se osaa tehdä jos jotain sattuu? On vielä vöissä kiinnii autossa.... Näin kerran kun auto sytty yksistään palamaan parkkihallissa, onneksi siellä ei ollut lapsia sisällä odottamassa äiti pankista......

Vierailija
4/12 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tapana jättää lapsi nukkuu vaikka prismaan tms mennessään ja sit tunti haahuilla shoppailemassa, kun se kumminkin nukkuu..

tekisi mieleni ilmottaa, mutta.. miks se on niin vaikeeta se ilmottaminen..

Vierailija
5/12 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoleksi tunniksi 10- vuotiaan kanssa, jos käy kaupassa? Vai tuleeko siitäkin syyte?

Vierailija
6/12 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä oon jättänyt lapsen/lapset autoon nukkumaan kauppareissun ajaksi 1-2tuntia

Vierailija
7/12 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mitä sossut sanois jos lapsenvahti on 10. Eikun joo, olikin puhetta, ei ole riittävän vanha toimimaan lapsenvahtina, 3-vuotias pitää ottaa kauppaan mukaan.

Vierailija
8/12 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vähän 3-vuotiaastakin

Vierailija
9/12 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka sanoa, ettei 10- vuotias voi toimia puolta tuntia lapsenvahtina? Ehkä sekin riippuu lapsesta. Kyllähän se sitä muutenkin " vahtii" vaikka olen kotona. Ja hyvin osaa katsoa, ettei tee mitään tyhmää. Ja itse vielä sanonut, että mee vaan kauppaan kyllä hän sen aikaa pärjää. Ihme sääntöjä. Eli 10-vuotias on tarpeeksi vanha olemaan yksin kotona kipeänä, kun vanhemmat eivät saa enää olla töistä pois sen takia, mutta ei ole tarpeeksi vanha olemaan puolta tuntia sisarensa kanssa? Hmmm...

Vierailija
10/12 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietippä mille tuntuisi palata parkkihalliin ja huomata että auto palaa ja palomiehet on sammuttamassa.. ja katsella lapsesi hiiltynyttä ruumista? (näin on tapahtunut)

miltä tuntuisi palata ja huomata pari vuotiaan päässeen turvavöistä (onnistuu useimmilta) ja esim avanneen oven ja hävinneen tai loukannut itsensä hädissään itkiessään äidin perään?

miltäpä tuntuisi palata siihen tilanteeseen, että lapsi on herännyt vaikka huonoon oloon tai viluun ja käynyt huutamaan hysteerisenä, ohikulkija on soittanut poliisit ja siinä sitten selität?

eikö olisi helpompaa a)ottaa lapsi mukaan b)jättää lapsi isälleen

mut kun ei järki toimi,ei

Vierailija
11/12 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miten joku voi jättää lapsen 1-2 tunniksi autoon kun shoppailee itse? Istuisitko itse mielelläsi pari tuntia autossa tylsistymässä kun miehesi käy punttisalilla tai jossakin?

Vierailija
12/12 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne jättää ne nukkumaan, kun ne kuulemma kuitenkin AINA nukkuu, eikä IKINÄ herää... semmosta ei vaan satu..

jotkut on vaan huonoja vanhempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän