Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11 vuotiaan hemoglobiini 173!

Vierailija
02.12.2008 |

terkkari mittasi tänään pojalta kun on aina niin kalpea ja väsynyt,olipas yllätys,että tuohon suuntaan. On juonut normaalisti eli ei ole kuiva,onko kokemuksia?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muilla sukulaisilla korkea hemo? Minulla on hemo ollut aina yli 160 vaikka olen käynyt säännöllisesti luovuttamassa. Myös miehelläni on huikean korkea hemo ja hänkin käy säännöllisesti luovuttamassa. Taapero on vielä niin pieni ettei hemosta osaa vielä sanoa, mutta epäilevät että hänkin tulee isona nauttimaan korkeasta hemosta

Vierailija
2/19 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin korkea hemo. Toinen on käynyt luovuttamassa verta lääkärin "käskystä". Toinenkin olisi halunnut luovuttaa mutta ei saanut, koska on alaikäinen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten varmaankin uuteen kokeeseen laittoivat? Ehkä jotain sydämen toimintaan tai hengitykseen liittyvää, tai sitten vaan ohimenevä viaton sattumatulos.

Vierailija
4/19 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei laittanut terkkari uutta lähetettä labraan ja laajempaan kokeeseen,mutta täytynee käydä jossakin tutkituttamassa.

Vierailija
5/19 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali arvo pojilla on alle 167. Olisiko juonut kokista tai muita nesteitä poistattavia juomia. En olisi huolissani. Usein tosiaan geeneistä kiinni. Pyydä vaikka terkkaa kontrolloimaan hb joulun jälkeen ja jos vielä koholla niin sitten pieneen verenkuvaan ja lääkärin mielipide.

Vierailija
6/19 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis nainen ja olen ja olin ihan terve.. (siis sille, joka epäili heti jotain ihmeellisempää sairautta..)

Vierailija
7/19 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalit maidot aamupalalla ja lounaalla. On otettu ennekin hb ja ei ole ollut poikkeava.

ap

Vierailija
8/19 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murkkuikäisenä se nousee, on vähän geeneistäkin kiinni että kuinka korkealle.

Vierailija
9/19 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

konekin tekee tepposia. Ja jos joutuu puristaa paljon sormea punasolut hajoaa ja voi näyttää täten liian isoa lukemaa (yleinen harhaluulo on, että näyttää liika pientä lukemaa). Terkkarin kontrollin luulis riittävän...

Vierailija
10/19 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna käyttäisin lasta lääkärillä, joka antaisi varmasti lähetteen ainakin perus- tai täydelliseenverenkuvaan (verikoe laboratoriossa). Täytyy sulkea pois mm veritaudit...

Vierailija
11/19 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna käyttäisin lasta lääkärillä, joka antaisi varmasti lähetteen ainakin perus- tai täydelliseenverenkuvaan (verikoe laboratoriossa). Täytyy sulkea pois mm veritaudit...

Soittaisin tk:lle ja pyytäisin lähetteen. Ei tuossa nyt mihinkään lääkäriin tarvitse rynnätä.

Vierailija
12/19 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYKS:n lasten viitearvot on

esitetty alla olevassa taulukossa:

- vastasyntynyt 130-200 g/l

- 2-3 kk 90-130 g/l

- 4 v 117-143 g/l

- 7 v 118-150 g/l

- 13 v 124-154 g/l

http://www.fimnet.fi/finnanest/lehdet/2004/no_1/oper_salmi.pdf

Vierailija
13/19 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei polta tupakkaa

ap

Vierailija
14/19 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää otattamaan -PVK (perusverenkuva) tai -TVK (täydellinen verenkuva) ts lääkäriltä lähete jos terkka ei halua sitä antaa. Ei kannata lähteä arpomaan, että onko tuo tervettä-sairasta! Ihan simppeli peruslaboratoriotutkimus nyt vaan!

Vierailija
15/19 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aikuisena on ollut sitkeästi vaan 137 vuosia jo :).

Vierailija
16/19 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkea hemopglobiini voi kertoa muuta kuin geeneistä, nestehukasta jne.

Vierailija
17/19 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalpea ja väsynyt on,siksi se otettiin

ap

Vierailija
18/19 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko minulla mitään jos olen 11 vuotias syön tosi paljon kasviksia/hedelmiä. Mutta hemoglobiini on 153 olen siis tyttö. Luokan vanhin. Muutto tulossa. Minulla on jatkuva väsymys ja surullinen olo. Myös kuumeinen olo mutta yleensä kun mittaa ei ole kuumetta.

En syö ikinä oikeestaan aamupalaa ja nyt en edes pysty!😧😶 aamuisin on myös oksettava olo ja huimaa aika useis nyt on pari päivää ala selkään sattunut. Tietäisikö kukaan mistä voisi johtua?

Vierailija
19/19 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 172 ja paljastui lisäkokeissa veren hyytymishäriö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä