Lääketieteen asiantuntija oli kuukauden sairaalassa ja tehohoidossa ihan turhaan - Jumala paransi
Sairaalasta kotiutunut Johanna Tukiainen uskoo malarian parantuneen rukouksen voimalla
Julkaistu: 14:04
helsingin sanomat
Vakavaan malariaan sairastunut Johanna Tukiainen on tiistaina päässyt kotiin Auroran sairaalasta, kertoo 7 Päivää -lehti verkkosivuillaan.
"Olen jo tosi hyvässä kunnossa, lääkäritkin ovat ihmetelleet, miten nopeasti olen alkanut kävellä ja kuinka hienosti motoriikka toimii", Tukiainen sanoo.
Tukiainen sairastui malariaan taannoisella Gambian-matkallaan. Vakavaksi yltynyt tauti vaati hoitoa teho-osastolla, ja kaikkiaan Tukiaisen sairaalareissu kesti yli kuukauden päivät.
Tuoreessa Seiskan blogissaan Tukiainen kertoo lähteneensä Afrikkaan ilman malarianestolääkitystä, koska häntä ei millään tavalla etukäteen informoitu taudin vaaroista.
"Olen matkustanut ympäri Aasiaa ja muita maita, eikä koskaan ole tarvinnut jotain rokotusta", Tukiainen kirjoittaa.
Hän myös sanoo kuulleensa lääkäreiltä, ettei kyseisen tyypin malariaan olisi estolääkitys auttanut. Paranemista hän kuvailee "ihmeeksi".
"Olen täysin varma siitä, että Jumala paransi minut. Rukouksen voima on ihmeellinen", Tukiainen kirjoittaa.
Kommentit (7)
Kun tehohoidossa ollutta Johannaa pääsivät "lehdistön" edustajat kuvaamaan, tosin tytöllä oli mm. kanyyli ihan päin mäntyä. Luulisi teho-osaston henkilökunnan osaavan käyttää työvälineitään oikein! Ja kuvatekstissä kerrottiin, että Johanna on hengityskoneessa, mutta kuvan laite ei kyllä ollut mitään sinne päinkään. Tosin kertoihan Johanna itsekin tekstissä, että heti ilmoitti seiskaan, kun sairastui, ehkä heillä on niin läheinen suhde, että seiskan toimittaja on Johannan terveystietoihin merkitty omainen...
Lue: ei ole vaivautunut ottamaan itse selvää.
mikä laite se kuvassa ollut oli?
Justiinsa viime viikolla oli kaverin kanssa puhetta, että seuraavaksi tuksu tulee uskoon. ja