Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

omahyväiset DJ:t :D mikä teitä vaivaa

Vierailija
01.12.2014 |

Itse tykkään käydä yöelämässä klubeilla tanssimassa, ja olen törmännyt muutaman kerran mielestäni tosi nihkeään ilmiöön: Kun käy kysymässä dj:ltä jotakin kappaletta, niin vastaukseksi saakin saarnan siitä kuinka kyseinen levynpyörittäjä sattuukin vihaamaan tätä kyseistä kappaletta ja mahdollisesti sitä esittävää artistiakin "siis hyivittu mitä teeskentelypaskaa toi ton musa EN SOITA!"

Viimeks viime vkloppuna satuin pyytään eräällä räppi-klubilla notkeaa rottaa, ja itseriittoisen kuuloinen dj-jannu hermostu ja haukku kyseisen artistin mulle pystyyn että ettäs kehtaatkin pyytää tuollaista. Seisoin vaan hymyillen ja nyökytellen et selvä, sori kun ei sopinu sun musamakuusi. Mä ainakin pidän tällästä dj-hommaa omanlaisena asiakaspalvelutyönä, siinä missä muutkin baarityöläisen hommat. Ei sinne tulla soittelemaan omia lempibiisejä koko illaksi, vaan asiakkaiden toiveitakin tulisi kunnioittaa ja pyrkiä toteuttamaan jos vain mahdollista. Mitä mieltä te olette? Oletteko törmännyt tällaisiin pyhän musiikkimaun omaaviin nokkapystyssä bostaileviin dj-tyyppeihin?

Kommentit (141)

Vierailija
141/141 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähinnä vaan ärsyttää kun biisejä vaihdellaan kesken kaiken ja muutellaan niitä ärsyttävästi niin ettei pysty tanssimaan ja laulamaan sydämensä kyllyydestä."

Koko DJ-kulttuuri perustuu biisien miksaukseen ja niiden muokkaamiseen uusiksi versioiksi. Se ei ole vain biisien soittamista järjestyksessä, vaan niiden yhdistämistä ja muokkaamista niin, että syntyy täysin uusi kuuntelukokemus. DJ:t käyttävät eri tekniikoita (esim. beatmatching, EQ-säädöt, looppaaminen ja samplaaminen), jolloin he voivat muuttaa biisien rakennetta, lisätä tai poistaa elementtejä ja luoda näin kokonaan uuden tunnelman. Tuo yllätyksellisyys on yksi  tärkeimmistä elementeistä ja tavoitteena on luoda jatkuva jännite ja odotus siitä, mitä seuraavaksi tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi