Lapseni oli laittanut kaverilta taskuunsa pienen lelun.
Eli varastanut. Sanoi löytäneensä pihalta, mutta selvisi sitten mistä se oli oikeasti. Sanoimme, että mennään huomenna selvittämään...
hyviä vinkkejä?
Kommentit (6)
Vinkkejä ei ole, mutta ei ole mitenkään hälyttävää toimintaa. :)
varmasti nolostuu sen verran, että ei toisten tee :)
Lapsi on jo pieni koululainen, mutta omaa muutenkin tosi huonon impulssikontrollin. Monista asioista keskustellaan päivittäin.
Tätä lajia ensimmäinen kerta.
Joskus vaan tunnen niin käsittämättömän syvää uupumusta ja neuvottomuutta.
Vaikka toki tiedän miten toimitaan.
Että ehkä enemmän vain jakaakseni jonkun kanssa.
Kerro, että kaverille tuli varmasti paha mieli, kun menetti lelunsa, mutta nyt ilahtuu, kun saa sen takaisin.
kyllä 7-8v koululaisen jo pitää osata tuo sääntö, joten asiasta voi kyllä keskustella vähän enemmänkin ja hieman tiukempaan sävyyn, täytyyhän tuon ikäisen jo tietää että varastaminen on väärin, onhan noita 10v varkaita jotka näpistelevät kaupoista jne, riittäkö muistutus " ei saa ottaa ilman lupaa/maksamista" ? No ei riitä nuorisorikollisille.
Selvitä että näin ei saa tehdä. Ja käske pyytää kaverilta anteeksi.
Meillä 3 v tyttö ja joka kerta kun ollaan lähdössä kylästä saaan tarkistaa taskut kun sinne eksyy jotain pientä ihanaa...
Tuhat kertaa selittänyt että toisen omaa ei saa ottaa, joskus voi pyytää lainaksi jotain lelua, mutta silloinkin pitää pyytää. Kysyä lupa! Ei vaan meinaa mennä jakeluun. Onko niitä hyviä vinkkejä?
Tämäkin mamma kaipailee.....