Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko ns. hyötytavaraa annatte lapselle joululahjaksi?

Vierailija
02.12.2008 |

Itse kyllä annan jonkin verran, erityisesti kun me muutamme uuteen taloon uuden vuoden jälkeen. Eli pojalle esim. Cars-matto, kiva kello seinälle jne. Tyttö saa esim. peilin ja kauniin lampun. Lisäksi molemmille jonkin verran vaatteitakin. Poika tykkää kaikenlaisesta Dinosaurus-sälästä joten Dino-aiheisista vaatteista oikeasti ilostuu! Tyttö taasen rakastaa kauniita vaatteita, joten saa niitä.

Onko tässä nyt sitten jotain vikaa arvon raati? Pitäisikö jouluna saada vain "turhia" lahjoja?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ei anneta ns. hyötylahjoja, kun ne tulee hankittua silloin kun niitä tarvitaan

toteutetaan lapsen yksi tai kaksi toivetta joululahjan muodossa. molemmat toiveet ovat leluja. lapsi on 4v tyttö.

saa myös sukulsisilta joitain lahjoja.

Vierailija
2/9 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden lelun ostamme itse, isovanhemmat ja kummit ostelevat loput (todennäköisesti leluja ja vaatteita).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun lapset vielä suht pieniä (ei vielä teinejä) niin kyllä meillä ainakin ilahdutaan ihan kaikesta mikä sieltä paketista löytyy. Itse ajattelin antaa 5-v tytölle Hello Kitty -alusvaatteita ja 3-v pojalle Hämis-kalsareita. (3v vielä vaipoissa joten noilla erikoiskalsareilla ajattelin kannustaa pottailemaan.) - Myös värityskirjat ja kynät pääsevät meillä pakettien joukkoon. Lisäksi lapset saavat toivomiaan leluja jonkin verran eli legoja, brion junarataa ja nukkeja.

Vierailija
4/9 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... esim Hello Kitty vaatteita, muuten saa vaatteita silloin kun tarv., mutta nyt on puhunut niin paljon näistä että ajattelin yllättää. Saa myös palapelejä yms sellaista arkipäiväista mitä muutenkin saisi, olen vaan pantannut niitä nyt jouluksi:) Ei kai siinä mitään paha?

Muuta hyödyllistä, mutta silti yhtä mukavia lahjoja meidän tytölle: "kirjoitusalustan", kirjoituspöydälle pienen "laatikoston", kirjoja, penaalin, lumilapion, pyörän (keväällä tartte uuden ja ajattelin että miksei sitä voisi anta jo nyt:) Eli annan kyllä hyödyllisiä asioita, ja niitten lisäksi muutaman lelun, poniaiheisen.

Vierailija
5/9 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo lapsena itse saanut joulupukilta vaatteita ja käyttötavaraa joululahjaksi.

Joulupukilta saatu yöpaita yms. vaate on paljon arvokkaampi ja hienompi, kuin äidin arkena ostama.

Joten meidän lapset saavat paljon hyötytavaraa lahjaksi. Ostettu pitkin syksyä. En halua opettaa lapsianki keskakulutukseen, siksi "turhia" lahjoja tulee todella vähän. Vain ne 1-2 lelua yms. mitä eniten toivottu. Kaikki muu on tarpeellista.

Esim. tänä vuonna meidän lasten paketeista löytyy: topparukkasta, yöpukuja, kalsareita, alushousuja, sukkahousuja, sukkia, kylpytakki, hiusharjat, kynäpenali, hiuslenkkejä, hame, housut, neulepusero, sukset ja monot, luistimet jne.

Ja monta kirppari hankintaa päätyy myös pakettiin: kirjoja ja roolivaatteita lähinnä, mutta myös leluja.

Ei kaiken tarvitse olla upouutta ja kaupasta ostettua.

Vierailija
6/9 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee kyllä "hyötylahjoja" sekä synttärinä että jouluna. Pyritään kuitenkin siihen että hyötylahjat on jotain kivaa, eikä vaan valkoisia sukkia tms. :) Lapsi on saanut lahjoina mm. takkeja (ulkoilutakin ja siistimpiä takkeja), muuta vaatetta (juhla- ja arki), verhot, taulun... Etenkin vauvana sai hyötylahjoja, kun silloin ei todellakaan ymmärtänyt muusta kuin lahjapapereista :D

Vierailija
7/9 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan yleensä kaksi lahjaa joista toinen on hyötylahja ja toinen sellainen mitä lapsi on toivonut.

Vierailija
8/9 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietitään tarkkaan myös lasten lelutoiveet, että ne ois järkeviä, kuten legoja, geomageja jne. ettei siis mitään mikä mahdollisesti vois jäädä heti joulun jälkeen joutotavaraksi..

lapset saavat usein jouluna joko uudet mieluisat pyyhkeet tai lakanat, tänä vuonna tytär saa molemmat ja pojat saa pyyhkeet. Lisäksi kaikki saa yöpuvut ja tyttö muutakin vaatetta kun toivoo. Poika saa rannekellon ja koulutarvikkeita.

Vierailija
9/9 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyrin löytämään lahjaksi lähinnä sellaista hyötytavaraa, jota tarvitaan, mutta jota ei välttämättä muuten tulisi ostettua. Eli ostan jotain arkista parempaa tai jotain, joka hyödyllinen, mutta ilmankin pärjäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi