Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua rintatulehduksen ja muutenkin hankalan imetyksen kanssa...

10.04.2008 |

Rintatulehdus tuli vauvan ollessa tasan 3 vkoa (tiistaina), siihen on antibioottikuuri meneillään. Kova kuume laski heti kun kuuri alkoi ja päänsärky lakkasi, mutta tukos on rinnassa vieläkin. Kova kohta ihan rinnan päällä, aika korkealla (en edes tajunnut että maitorauhasia on niin korkealla!) En ole saanut vauvaa leukaimuun siitä kohdasta tietenkään, kun on niin hankalassa paikkassa. Olen pumpannut, lypsänyt, hautonut... tehnyt vaikka mitä, mutta tukos ei ole edes pienentynyt, punoitus on ainoastaan lakannut. Mikä neuvoksi? Ahkerasti olen tuosta rinnasta imettänyt ja maitoa tulee runsaasti.

Toinen ongelma on toinen rinta, josta olen myös imettänyt mutta siitä maidon tulo on huomattavasti vähentynyt. Syötön jälkeen rinnat on edelleen aivan " eri paria" , tämä tulehtunut rinta on tupla kokoinen toiseen verrattuna.

Mä en enää tiedä kummasta rinnasta ja koska imettäisin tai lypsäisin...

Esikoisen kanssa alku oli myös tuskaista, 5 rintatulehdusta, mutta ne meni tukoksineen aina päivässä ohi ja maitoa tuli molemmista rinnoista yhtälailla, kerran söin kuurin. Tulehduksista selvisin ekojen kuukausien jälkeen ja sitten imetys oli mukavaa ja sujuvaa, esikoisen vuoden ikään saakka...

Nyt tuntuu etten oo ollenkaan varma jaksanko tätä rumbaa... :(

Tulipas pitkä ja ikävä stoori, jos joku jaksaa kommentoida tai antaa apuja niin iso kiitos!

-vimpuliina.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli esikoisen imetysaikana alkuvaiheessa useamman kerran antibiotttikuurin vaativa rintatulehdus ja niiden lisäksi myöhemmin tuli monen monta kertaa pahkuroita rintoihin jotka kuitenkin tyhjenivät itsestään ja kuume laski ilman antibiootteja. Noiden antibioottikuureja vaatineiden tulehdusten aikana rinnassa ollut pahkura saattoi kyllä olla siinä vielä viikkojakin aiheuttamatta enää mitään oireita, sitten hävisi itsekseen pikkuhiljaa pois joten en olisi sinunakaan siitä huolissasi jos se ei enää kuurin jälkeen kuumetta nosta ja lähtee hiljalleeen katoamaan. Mä tein itse myös alussa niin että imetin tulehtuneesta rinnasta mahdollisimman paljon niin kuin joissain ohjeissa sanotaan kunnes luin taas toisaalta että juuri niin ei pitäisi tehdä vaan tulehtuneen rinnan tulisi antaa täyttyä rauhassa ja imettää vasta sitten..tiedä näistä mutta aloin tekemään niin että imetin rinnoista molemmista rinnoista ihan yhtä usein riippumatta siitä oliko toinen tulehtunut ja tosiaan pikkuhiljaa alkoivat tukoksetkin helpottaa ihan itsekseen. Toivottavasti mun sekavasta sepustuksesta oli jotain apua, tsemppiä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla