Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi annatte lapsillenne omalaatuisia nimiä? (ov)

Vierailija
10.04.2008 |

Miksi ei Pekka kelpaa?. Onko todella niin, että vanhemmat yrittävät tehdä jo pienistä lapsista yksilöitä? Vai johtuuko tämä siitä, että pelätään, että lapset eivät muuten erotu massasta?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuskin ne tulevaisuuden Jessicoiden lapset haluaa antaa omille lapsilleen nimeksi Jessicaa, kun se on niiden mielestä sitten mummonimi :-)

Vierailija
2/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä headhuntereihin ja nimiin tulee, niin todella monet " erikoiset" nimet muistuttavat toisiaan. Ei siinä erotu joukosta jos on nimenä nico, mico, miicco, niko, miko jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nimi kertoo ihmisestä paljon. Itse en välttämättä tuntisi kovaa tutustumisen halua Pekkaan tai Nooraan jos törmäisin noihin nimiin jatkuvasti. Kavereideni lapsilla on erikoisia nimiä myös siksi koska heidän perheissään on eri kansalaisuuksia. Lapset eivät omaa kokonaan suomalaisia juuria joten olisihan se aika outoa jos tummahipiäisen lapsen nimenä olisi Pekka.

Terv. Ei Eloveena-tyttö

Tääääh? Miksei tummahipiäinen lapsi voisi ihan yhtä hyvin olla Pekka kuin Daniel, Mehmed tai vaikka Antero???? Mitä se väri tähän liittyy?

Eiköhän suurin osa vanhemmista anna just sellaisen nimen kuin mikä heistä on kaunis. Oli se sitten " massanimi" tai joku outolintu, harvinaisuus.

Vierailija
4/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se suomalaisuus mihinkään katoa vaikka lapsi olisikin keskimääräistä suomalaista tummempi!

Vierailija
5/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse välttämättä tykkää jokaisesta epätavallisesta tai tavallisesta nimestä, mutta noin lähtökohtaisesti on mainio juttu, että etunimiä on nykyään riittämiin.

Jos joku nimi oli esim. 60-70-luvuilla supersuosittu, niin sitä sitten annettiin ihan eri volyymillä lapsille nimeksi kuin nykyään suosittuja nimiä. Kaimojen määrää ajatellen on ihan eri juttu olla 1970-luvulla Sari on kuin 2010-luvulla Aino.

Saati sitten jos vähänkin tutkii sukuaan, niin sieltä löytyy 1700-1800-luvuilta tusina Mariaa ja viistoista Annaa, jolloin yksi Gustava-nimikin siellä tuntuu niin raikkaalta...

Vierailija
6/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se suomalaisuus on niin junttia ja vähäarvoista että on hienompaa kun lapsi on puoliksi ulkomaalainen.

Vierailija:

Minäkään en ymmärrä miksei esim. puoliksi ulkomaalaiselle lapselle voisi antaa suomalaista nimeä

Ei se suomalaisuus mihinkään katoa vaikka lapsi olisikin keskimääräistä suomalaista tummempi!

Vierailija
7/39 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole nykyään yleisiä lapsilla, mutta juttu voi ollakin siinä, ettei ihminen halua antaa lapselleen nimeä, joka on yleinen oman lapsuuden aikaisilla aikuisilla. Esimerkiksi omien vanhempien, heidän sisarustensa, sukulaisten, omien tarhan tätien, opettajien ja kavereiden vanhempien yleiset nimet ei kelpaa omille lapsille. Tämän vuoksi en itse kelpuuttaisi mm. Pirjoa, Leenaa, Terttua, Marjattaa, Saria, Merjaa jne lapselleni, kun ne edustavat minulle minua vanhempien ihmisten tyypillisiä nimiä. Samoin oman lapsuuden aikaiset yleiset nimet kuten Mari, Henna ja Hanna tuntuvat minusta edelleen yleisiltä enkä niitä itse nimeksi antaisi.

Vierailija
8/39 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä erottuu massasta, niin se on vaan plussaa.

Vierailija
9/39 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleensä vain on niin, että ne yleisimmät nimet ovat jo niin " kuluneita" suussa, että ei niihin niin vain ihastu.

Vierailija
10/39 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ärsyttää kun kouluajoista asti on ollut kaimoja joka puolella!liian outokaan nimi ei saa olla vaan jotain siltä väliltä

Vierailija
11/39 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos sillä erottuu massasta, niin se on vaan plussaa.

Olen samaa mieltä.

MUTTA:

En tykkää ns. väkisin väännetyistä nimistä. Se taas on makuasia, mitkä sellaisia ovat.

Meillä on nuorimmaisen nimi Rianna ja on aika erikoinen nimi. Meillä on iso suku, niin halutaan lapsille nimet, ettei ole samannimisiä serkkuja ihan lähisuvussa.

Vierailija
12/39 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi on kaunis ja sillä on merkitys - on siis sellainen kuin Onni tai Toivo, muttei kumpikaan niistä. :)

Vierailija
13/39 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko todella niin, että vanhemmat yrittävät tehdä jo pienistä lapsista yksilöitä?

Aika surullista, jos teille lapset ovat vain jotain tasapäistä massa.. Missä vaiheessa teidän mielestä ihmisestä tulee yksilö, eikä kuulu vain johonkin massaan nimeltä " lapset" ?

Vierailija
14/39 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itsellä on erikoinen nimi...

Vierailija
15/39 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joka toinen on Jenna, Neea, Joni, Niko, Veeti tai Aino, ei ole kivaa.

Moni mukamas outo nimi on itse asiassa vanha ja perinteinen nimi, kaukana väkisin väännetystä.

Mutta oikeasti väkisin väännetyistä nimistä, kuten Jinna tai Tooa, en tykkää.

Vierailija
16/39 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat kuvittelevat, että se Jessica Mähönen on jotenkin eriskummallisen erikoinen, kun se on lyöty oksettavalla nimiyhdistelmällä :X. Lapsi sitten kirkkain silti esittelee itsensä : Jonathan Mäkinen. Voi reppanaa!

Vierailija
17/39 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi nimi on vanha, suomalainen. Vahva nimi kuten kantajansakin ;).

Vierailija
18/39 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lisäksi nimi on vanha, suomalainen. Vahva nimi kuten kantajansakin ;).

No ei kai se sitten kovin ERIKOINEN ole?

Vierailija
19/39 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mammat kuvittelevat, että se Jessica Mähönen on jotenkin eriskummallisen erikoinen, kun se on lyöty oksettavalla nimiyhdistelmällä :X. Lapsi sitten kirkkain silti esittelee itsensä : Jonathan Mäkinen. Voi reppanaa!

Vierailija
20/39 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset ovat ainutkertaisia.. ei nimi miestä pahenna jos ei mies nimeä..

Kai jokainen haluaa antaa OMASTA mielestään kauneimman ja sopivimman nimen OMALLE lapselleen.

Ei minua ainakaan häiritse TOISTEN lasten nimet.

Miksi häiritsisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä