Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Onko perhepaivahoitajilla saannoksia siita, paljonko lasten kanssa pitaa ulkoilla (pitaako) ja paljonko telkkaria saa katsottaa?
10.04.2008 |
Entäpä esimerkiksi siitä, pitääkö aterioilla olla tarjolla kasviksia tai saako päivän aikana kyläillä omilla sukulaisilla tai ystävillä?
Onko vanhemmalla mitään mahdollisuuksia oikeasti vaikuttaa tuollaisiin asioihin vai onko ainoa mahdollisuus vaihtaa hoitopaikkaa?
Kommentit (3)
Itse tunnen paljon perhepäivähoitajia ja kaikki ulkoilevat paljon. Myös itse ulkoilen paljon lasten kanssa, yleensä ulkoilua tulee 3 tuntia per päivä. Joskus ip-ulkoilu jää pois.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
lainkaan... =( Lisäksi lapseni on jo sen ikäinen, että osaa itsekin sanoa, ettei ulos ole päästy.
Alue: Aihe vapaa
Vierailija:
Ei meillä ulkoilun suhteen ole sääntöjä, suosituksia vain.
Itselläni tapana että ulkoillaan aamulla noin kaksi tuntia ja iltapäivällä tunti. Tosin iltapäivällä saatetaan olla sisällä kun vanhemmat tulee hakemaan. Jos on esim. askarreltu tmv.
Kun lapset tulee hoitoon 7.45 niin on sovittu että lapset saavat katsoa Muumilaakson tarinat. Aamupala on tarjolla 8.30. Siitä ulos ja 11.15 sisälle syömään, lounas pöydässä 11.30 Syönti, satu ja unille. Lapset heräävät n. klo 14 jonka jälkeen leikkivät puolisen tuntia ja sitten välipala. Sen jälkeen joko leikitään tai lähdetään ulos leikkimään eli noin klo 15. Vanhemmat tulee hakemaan n. klo 16. Jos aiotaan askarrella tau leikkiä sisällä enemmän niin sitten ip-ulkoilu jää väliin.
Kasviksia/hedelmiä tarjotaan joka aterialla. Suosituksiahan nämäkin on, kukaan kun ei meitä joka päivä käy vahtimassa että miten asian laita on niin varmasti on niitäkin paikkoja joissa ei tarjota.
Itse en kyläile missään työpäivän aikana. Olemme sopineet (vanhemmat toivoivat) että käyn lasten kanssa srk:n kerhossa kerran viikossa/joka toinen vko ja näin toimimme. Lisäksi käymme pk:n pihassa leikkimässä ja pk:n musiikki/liikuntatuokioissa ja yhteisillä retkillä.
Olemme asioista yhdessä sopineet ja keskustelleet vanhempien kanssa. Minulla ryhmässä kaksi omaa lasta ja kaksi lasta samasta perheestä. Jutut/ajatukset on käyny hyvin yksiin eli muutoksia ei ole tarvinut minulla omiin juttuihin juurikaan tehdä.
Meillä on joskus se tilanne että esim. joku sukulainen on täällä työreissulla ja silloin olen kysynyt vanhemmilta että sopiiko jos esim. tätini käy meillä syömässä ennen kotiinlähtöä kun kotimatka on pitkä. Tai joskus joku sukulainen on tulossa viikonlopuksi kylään ja ehtii tulla jo vaikka klo 14 meille. Olen sopinut vanhempien kanssa etukäteen asiasta. Kysynyt siis sopiiko heille ja sanonut että voi myös sanoa suoraan jos ei sovi. Kuitenkaan kenenkään ei ole kauhean vaikea keksiä ohjelmaa itselleen pariksi tunniksi eli sukulainen voi mennä vaikka kauppoja kiertelemään siksi aikaa.
Juttelemalla reilusti puolin ja toisin saadaan yhteiset sävelet selviksi!
Jos joku lastesi hoitopaikassa arveluttaa niin ota asia puheeksi hoitajan tai hänen esimiehensä (pph-ohjaaja) kanssa.