Kai te helsinkiläiset laitoitte tänäänkin taaperolle sen välikausihaalarin kun on niin LÄMMIN JA KEVÄINEN ILMA?!?
Kommentit (41)
Vierailija:
Välillä haukutaan kaikki että hulluja ootte kun talvipuvun laitette kun on plussan puolella. Nyt onkin ihan päinvastaista ;)
Vierailija:
Itsekin olen ollut saman ajan ohut vuorisella väliajan takilla ja farkuilla.
minäkin olen miettinyt, että milloin välikausihaalarin aika on.. tuntuu, että vasta kun mittari näyttää +15 astetta..
No, ainakin täällä Hgissä sen aika on juuri nyt. itse asiassa olen monesti miettinyt, että ko. asun käyttöaika jää niin vähäiseksi, että oikein harmittaa. Onneksi olen aina ostanut puvun, joka menee vielä ensi syksynäkin tai toisin päin - kaksi sesonkia joka tapauksessa. Ja puku ei roiku.. joku kuitenkin kohta kommentoi, miten kamalaa on ostaa lapsille liian isoja vaatteita :D
Mutta siis ilman muuta nyt käytetään välikausipukua, talvihaalariin pukeminen ei tulisi mieleenikään! Ja päätös ei perustu almanakkaan vaan ihan ilmastoon; vaikka aamulla olisi vähän viileämpää, on iltapäivästä ihan eri lukemat mittarissa. Väliasusteita voi vähentää helposti, mutta talvihaalarin kanssa mitään ei ole tehtävissä.
eli vähän aurinko lämmittää. Toukokuussa on usein sellainen ilma. Ja toisaalta myös syyskuussa.
Musta on aina niin kiva kun miehen lapset tulee meillä näissä välikausiasuissaan, eikä niitä saa ulkoilemaan kun niillä on liian kylmä. Mutta pakkohan se on vaihtaa kevätvaatetukseen kun lämpömittari näyttää jotain tiettyä astetta ja kalenteri vaihtuu kevätkuukauteen. Sitten ne seisoo oven ulkopuolella ja märisee, etteivät halua olla ulkona. Ja jos jonnekin mennään niin heti pitää päästä autoon, kun on liian kylmä ulkona.
tsiisus
Toukokuussa välikausihaalari? No, kenties joillakin näin.
Meillä kuljetaan silloin kyllä yleensä ohuissa ulkoiluhousuissa ja farkkutakissa lippis päässä...
Ja mitä palelemiseen tulee, ymmärrä hyvä ihminen, että lapset ovat erilaisia. Jos miehesi lapset ovat palelevaa sorttia, niin totta ihmeessä laitetaan enemmän vaatteita. Oma lapseni on kuumaveristä sorttia, koska hikoilee sängyssäkin, jos peitto on päällä (eli nukkuu pelkissa kalsareissa ja t-paidassa ilman peittoa.. ja potkii peiton pois, jos sen yrittää laittaa)
Eli eiköhän nyt unohdeta se mustavalkoisuus ja todeta, että lapset ovat erilaisia. Tuskin voidaan määrätä, että kaikkien pitää pukeutua samoin - ja minun puolestani voitte pitää välikausihaalaria vaikka heinäkuun helteillä.. ei se ole minulta pois ;-D
Vierailija:
eli vähän aurinko lämmittää. Toukokuussa on usein sellainen ilma. Ja toisaalta myös syyskuussa.Musta on aina niin kiva kun miehen lapset tulee meillä näissä välikausiasuissaan, eikä niitä saa ulkoilemaan kun niillä on liian kylmä. Mutta pakkohan se on vaihtaa kevätvaatetukseen kun lämpömittari näyttää jotain tiettyä astetta ja kalenteri vaihtuu kevätkuukauteen. Sitten ne seisoo oven ulkopuolella ja märisee, etteivät halua olla ulkona. Ja jos jonnekin mennään niin heti pitää päästä autoon, kun on liian kylmä ulkona.
tsiisus
Vierailija:
kuin maan päällä näkyvä jää.
se on jo pesty monta kertaa että ei ole enää niin lämmin kuin uutena. Ja helpompi pukea toppis kuin kevät vaatteet ja useita välikerroksia.
Ja näiden uusien kevät vaatteisten äidit huutelee kerhon ja päikkärin pihalla lapsilleen että " älä nyt Nico mene sinne LEIKKIMÄÄN, vaatteet likastuu. Ja pois sieltä kurasta kerhon takapihalla kun on uudet lenkkarit. TUle tänne äidin luokse seisomaan!"
Voi jee. Vähän uutta vaatetta ostetaan niin heti pitää kaikki kerralla laittaa päälle että varmasti näkee muutkin. Ja hellemekkokin pannaan päälle tytöille kerhoon, alle vaan kahdet sukkahousut ja collegepusero...
Vierailija:
Toukokuussa välikausihaalari? No, kenties joillakin näin.Meillä kuljetaan silloin kyllä yleensä ohuissa ulkoiluhousuissa ja farkkutakissa lippis päässä...
Ja mitä palelemiseen tulee, ymmärrä hyvä ihminen, että lapset ovat erilaisia. Jos miehesi lapset ovat palelevaa sorttia, niin totta ihmeessä laitetaan enemmän vaatteita. Oma lapseni on kuumaveristä sorttia, koska hikoilee sängyssäkin, jos peitto on päällä (eli nukkuu pelkissa kalsareissa ja t-paidassa ilman peittoa.. ja potkii peiton pois, jos sen yrittää laittaa)
Eli eiköhän nyt unohdeta se mustavalkoisuus ja todeta, että lapset ovat erilaisia. Tuskin voidaan määrätä, että kaikkien pitää pukeutua samoin - ja minun puolestani voitte pitää välikausihaalaria vaikka heinäkuun helteillä.. ei se ole minulta pois ;-D
Vierailija:
eli vähän aurinko lämmittää. Toukokuussa on usein sellainen ilma. Ja toisaalta myös syyskuussa.Musta on aina niin kiva kun miehen lapset tulee meillä näissä välikausiasuissaan, eikä niitä saa ulkoilemaan kun niillä on liian kylmä. Mutta pakkohan se on vaihtaa kevätvaatetukseen kun lämpömittari näyttää jotain tiettyä astetta ja kalenteri vaihtuu kevätkuukauteen. Sitten ne seisoo oven ulkopuolella ja märisee, etteivät halua olla ulkona. Ja jos jonnekin mennään niin heti pitää päästä autoon, kun on liian kylmä ulkona.
tsiisus
kun äitikin tarkenee ulkoilla välikausivaatteissa. Mitä järkeä on pukea lapset välikausihaalareihin ja vetää itse toppatakki niskaan, kun on niin kylmä?
meillä mittari näyttää +7, tapiolan lähistöllä asun.
Me ainakin jäädyttäisiin kolmevuotiaan kanssa ohuissa takeissa...
Terv. Vilukissat
Jos jollain muulla on varaa ostaa ihan KÄYTTÖÄ varten uusia vaatteita niin yritä vaan kestää, jookos.
ette varmaan +20 asteessa kuitenkaan pidä vk-haalaria??
Meillä on reimatecin vk-haalari, ja minusta se on juuri hyvä näille pikkuplussa-keleille. Alla on sisävaatteet ja fleecetakki.
Viikko sitten kun oli oikein lämmin (+10 - +12 ja aurinkoista), niin haalari oli jo liian kuuma. Silloin oli 3-vuotiaalla päällä ulkoiluhousut ja ulkoilutakki, jotka siis ohuemmat kuin reimatecin vk-haalari.
jos on +20 niin mä en enää voi olla kuin bikineissä... 59
Soitin aiemmin hoitajalle ja kysyin oliko toppahaalari ollut liikaa ja pojalla liian lämmin, ja hoitaja sanoi että ei todellakaan, olivat olleet ulkona 1h30min ja oli tuullut tosi kylmästi, oli kuulemma pukenut omalle pojalleenkin toppahaalarin päälle.
Eli edelleenkin meillä mennään mittarin mukaan päivä kerrallaan, vaikka viime viikolla oli keväthaalari päällä nyt oli mielestäni liian kylmä. Ja Espoossa asutaan.
koska eilen lasta hakiessani hänellä oli päällään vain ohut puuvillapaita + sukkahousut + VÄLIKAUSIHAALARI! Ei edes kauluria ollut laitettu. Itse olin ihan jäässä toppatakki päällä. En tajua mikseivät ne PK:ssa pue villahaalareita lapsen päälle!!! Varta vasten olen ne villahaalarit sinne vienyt. Tänään on sitten toppahaalari, jotta takuulla lapsi ei palele. Mua suututtaa suorastaan... Pihalla lastenhoitajan kanssa jutustellessani luulin lapsilla olevan villahaalarit pukujensa alla ja kyselin, että onkohan meidän lapsilla tarpeeksi päällä, kun on vain ne kevätpipot päässä. Lastenhoitaja oli sitä mieltä, että on kun " nehän juoksee tuossa koko ajan" .. Yleensä ne kyllä puolet ajasta kuoppivat hiekkalaatikossa.
GRRRR!!!!
sukkahousut+bodyn, collegepaidan ja housut ja Jonathanin ohuen fleeehaalarin. Päälle vetäisin Kappahlin toppahaalarin ja kurahousut. Villasukat+lapaset ja kurakintaat ja kypärämyssyn ja fleecemyssyn. Ja kumpparit tietysi jalkaan.
Pihalla oli +3 astetta lämmintä ja hieman tuulista. Ei ollut lapsi kuumissaan eikä kylmissään vaan juuri sopivan lämpöinen.
Lapsi oli päiväkodin pihalla päällään sukkahousut, t-paita ja ohut pitkähihainen puuvillapaita + välikausihaalari. Villapuvun olen vienyt vartavasten sitä varten, että varsinkin aamupäivisin kun on kylmä on tarpeeksi päällä. Eilen sitä olisi tosiaankin tarvittu vielä iltapäivälläkin. Olin tosi vihainen, kun kotona riisuttiin ja tajusin kuinka kevyessä vaatetuksessa lapsi on ollut. Ja kyllä siitä aamulla hoitajille huomautinkin.
Tämä kevätaika on oikeasti aika hankalaa, kun välillä saattaa iltapäivästä lämpö nousta niin, että lapset on ihan hikipäässä jos on ne toppahaalarit.
Vierailija:
koska eilen lasta hakiessani hänellä oli päällään vain ohut puuvillapaita + sukkahousut + VÄLIKAUSIHAALARI! Ei edes kauluria ollut laitettu. Itse olin ihan jäässä toppatakki päällä. En tajua mikseivät ne PK:ssa pue villahaalareita lapsen päälle!!! Varta vasten olen ne villahaalarit sinne vienyt. Tänään on sitten toppahaalari, jotta takuulla lapsi ei palele. Mua suututtaa suorastaan... Pihalla lastenhoitajan kanssa jutustellessani luulin lapsilla olevan villahaalarit pukujensa alla ja kyselin, että onkohan meidän lapsilla tarpeeksi päällä, kun on vain ne kevätpipot päässä. Lastenhoitaja oli sitä mieltä, että on kun " nehän juoksee tuossa koko ajan" .. Yleensä ne kyllä puolet ajasta kuoppivat hiekkalaatikossa.GRRRR!!!!
molemmilla tytöillä oli päällään sukkahousut ja ohut pitkähihainen paita, sen päällä Ruskovillan villapuku ja sen päällä välikausihaalari. Isommalla tytöllä (4v) oli vähän kuuma, nuoremmalla (2v) vaatetus oli juuri sopiva.
Fleeceä en käytä, kun se on niin hiostava, mutta tuo yhdistelma villahaalari + välikausipuku on ihan paras. Villa on lämmin, mutta ei hiosta ja haalari pitää tuulen ja kosteuden.