Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis mieli kävellessä sanoa että kvaak kvaak kvaak.. Semmoista ontumista on tuo meno.

Heräsin jo viiden jälkeen kun vasemmalla kyljellä nukkuminen sattui lapaan ja oikealla kyljellä taas lonkkaan. Selällään alkoi supistella ja närästää joten löin hanskat naulaan ja nousin kahvin keittoon. Onneks tänään on hieroja ja pääsen sinne taapertamaan ihan ittekseni. Laitoin pojan päiväkotiin kun aika on päikkäreiden ajalla. Eipähän tartte taistella että kävellääänkö vai huudetaanko maassa paukuttaen päätä katuun.

Ai joo, evakko vierashuoneessa on päättynyt. Viime yön nukuimme jo omassa makarissa ja omassa sängyssä. Ja hienolta näyttää! Verhot ja verhotanko puuttuu vielä mutta tänään käydään sekin ostamassa. Mieskin on hyvällä tuulella kun jälki on oikeasti hyvännäköinen.

Ääh.. on muutes mun vuoro pestä vessat. Jeejee.

Saakeli kun vihloo sääriä ja reisiä. Taidan auttaa itteeni panadolilla ja sitten imuroida alakerran. Laitoin toiveikkaana t-paidan päälle, missä lukee TEHOTYTTÖ. Jos se toimis.

- Pirkko ja punkero rv 29 tasan

Vierailija
2/50 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta pitäisi lähteä käymään työpaikalla, vaikka sairaslomalla olenkin. Jotenkin hassua mennä sinne pippaloimaan, vaikken tuntejani pidäkään, mutta kun numerot pitäisi antaa ja kokeet palauttaa.

Mulla on kauheen huono omatunto tästä kotona olosta. Ja varsinkin, kun töissä ollessani vannoin ja vakuutin itselleni sitten tiistain neuvolalääkärissä vaativani loppuajan sairaslomaa, niin kammottava oli olo. Nyt, kun olen kotona, olo on melko hyvä, ja tuntuu, että pystyisin ehkä sittenkin tekemään töitä. Mutta toisaalta tiedän, ettei siitä mitään tulisi. Auttakaa nyt mua hyvät ihmiset. Ei kai sitä niin ylitunnollinen tarvitse olla työnantajaa kohtaan, että maha särkien, supistellen ja selkä kipeänä pitää siellä juosta pää kolmantena jalkana... Ja kun kiersin eilen korttelin koiran kanssa, niin heti alkoi mahaa särkeä. On muuten kammottava ajaa toi TAmpereen Hämeenkatu, mua alkaa heti supistaa kun siitä täristellen köröttelee. Mies sanoikin, että ajetaan sitten synnyttämään sitä kautta ;)

MansikkaPirkko, oli varmasti ihana katsella omien kätöstensä jälkiä makuuhuoneessa. Vessan siivoamisesta tuli mieleen, että irtisanoin meidän siivoussopimuksen ja tajusin vasta nyt, että munhan pitää oikeesti ruveta itse siivoomaan ihan alusta alkaen, hui! Näin sitä hyvään tottuu...

Kuinka usein teillä muilla on neuvolatapaamisia näillä viikoilla? Mulla edelleen 4 viikon välein. Viimeks oli neuvolalääkäri ja se on kyllä kumma tyyppi. Ei puhunut koko aikana oikeestaan mitään. En tiedä edes miten päin tää vauva mahassa on, vaikka toisessa ultrassa sanottiin olevan perätilassa ja sitä pitäisi tarkkailla. Muutenkin vähän kurja, kun en ole oikeaa neuvolatätiäni edes tavannut. Aina on ollut eri sijainen. Esikoista odotellessa oli aivan ihana nainen, sellaisia kun olisi joka paikassa!

Mutta nyt aamukahville. (mulla on muuten kyljet mustelmilla, kun kuopus kipusi yöllä meidän väliin ja pelasi varmaan jalkapalloa unissaan mun kylkeä vastaan. Tosi kiva!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta-puomenta!

Tänään pääsen jalkahoitoon, jeeee! Tai en tiedä mitä siitä tulee, kun se on oikeesti jalkahoitoilta yhden ystäväni kotona. En taida puhisematta taipua omia sorkkiani rasvaileen..onneksi paikalla on muitakin odottajia ison mahansa kanssa :)

Miiruliinulle: Satuin vasta Kelan sivuilta katseleen pakkauksen kuvia ja osui silmääni, että vialiset tuotteet lähetetään Reimalle. Siellä Kelan sivuilla oli myös se osoite mihin sen voi maksutta palauttaa. Saa tietenkin uuden virheettömän tuotteen tilalle.

Itse odottelen pakettia myös. Ei ole vielä ainakaan muistettu mua millään lailla Kelasta :(

Eilen Tupperiemäntä toi Tupperin tilaukset. Uuden Speedy Cheffin sain lahjaksi, kuulemma vatkaa esim kerman monta kertaa nopeammin kuin sähkövatkain. Vielä en ole kokoeillut, mutta eiköhän tässä jollain tekosyyllä taas leivota herkkuja ;)

Kaveri eilen nolona laittoi tekstaria, että annas kavereittesi puhelinnumeroita. Aikoo järkätä mulle kemut, mutta ei ole saanut ongittua mun tuttujen numeroita millään ilveellä niin piti kysyä ihan suoraan.... Mie järkkäsin hälle babyshowerit, kun hällä on ollut lapsi niiiin pitkään toiveissa ja kun viimein tärppäsi niin olihan se juhlinnan aihe :) Taitaa nyt tulla vastapalvelus :))

Rouva 32+3

Vierailija
4/50 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Enää ois vessan siivous ja pari mattoa pitää kantaa sisälle. Mies muovaili esikoisen kanssa sillä aikaa kun minä imuroin, se sujuikin oikein rattoisasti.

Neuvolakäynneistä: Mulla on kahden viikon välein neuvola / lääkäri.

Tänään pitää vielä lähteä jossain vaiheessa Prismaan ostoksille. Vaihdettiin tuota osuuskauppaa tänne Lappeenrantaan ja nyt meillä on taas väliaikaiset bonuskortit. Eli niillä kun ei voi maksaa kaupassa, niin täytyy käydä nostamassa Prismasta rahaa (ens viikolla tulee vasta miehelle palkka, nyt eletään viikonloppu bonuksilla).

Pian onkin taas lounasaika. Ruuaksi on eilistä lohikeittoa. Illalla tehdään sitten kanaa.

Jes, mulla on eilinen Greyn anatomia nauhalla. Kohta pääsen rentoutumaan ja katsomaan sitä. Ei tää siivous muuten ota koville, mutta tuo lantio jotenkin muljahtaa " pois paikoiltaan" ja sitten vihloo vasemmalle puolelle lantiota. Kun menee selälleen ja vähän kääntelee niin se saattaa loksahtaa taas oikealle paikalle. En pystykään makaamaan raskaana kovalla lattialla, koska tuo lantio muljahtelee ikävästi.

Vitsi että on ärsyttävää kun tuo neiti kiipeilee missä sattuu. Koko ajan saa olla varuillaan, että milloin tipahtaa.

Millaiset siivousrutiinit teillä on? Meillä siivotaan kahden viikon välein kunnolla, johon siis liittyy mattojen ulos vienti, petivaatteiden tuuletus, lakanoiden vaihto ym. tarkempaa siivousta (kahvinkeittimen pesu, leivänpaahtimen tyhjennys muruista ym.).

Kerran viikossa sitten tehdään pienempi siivous, joka sisältää imuroinnin, pölyjen pyyhinnän, vessan pesun ja tyynyliinojen vaihdon + käsipyyhkeiden vaihdon puhtaisiin.

Yleensä siivouspäiväksi on muodostunut lauantai, mutta nyt kun minä jäin kotiin, niin siivoan aina arkisin. Ei sit tartte tuhlata viikonloppua.

No mutta nyt minä taidan tehdä tämän siivouksen loppuun asti. Äsken tyhmä naapuri tuprutteli tupakkaa partsilla, joten en halunnut mennä sinne.

Tytteli-83 rv 32+3

Vierailija
5/50 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riipii, vihloo, puristaa ja hengästyttää. 2,5h kaupungilla juoksemisen maraton on tällä erää ohi. Kuopukselle löysin Remu haalarin kokoa 86cm, sekä Reiman duffelikankaisen lämpöhaalarin, puuvillatumput ja kevätpipon...ja minun piti mennä vain katsomaan kuopukselle kenkiä, joita en muuten edes löytänyt. Täytyy katsastaa mitä Prismassa olisi tarjolla.

Noita välikausihaalareita ei myyjän mukaan tule enää syksyllä myyntiin, joten kannattaa hommata sellainen nyt, ellei halua pukea lastaan jo syyskuussa talvihaalariin...

Kävelin kotiin ja tulin ruokakaupan kautta. Täytyy sanoa, että viimeinen kilometri oli yhtä tuskaa. Alavatsa ja ristiselkä olivat aivan tulessa, mutta kävellä käpsyttelin kippurassa ankantahtiin ontuen takapuoli pystyssä kotiin saakka kaikkine kasseineni ja kuopus rattaissa suomalaisella sisulla, ärräpäitä mielessäni lietsoen. Hitsit kun ei noihin nykyvaunuihin voi sulloa mitään sinne alaostoskoriin. Tuntuu olevan ihan näön vuoksi sekin sinne asennettuna :-/

Nyt yritän saada neitosen nukkumaan, jotta pääsen pitkäkseni sohvalle.

Täälläpä olikin melko monelle iskenyt siivouskärpänen...millähän sitä motivoituisi itsekin? Täytyy jättää kyllä huomiseen, nyt on aivan liian kaput siihen hommaan.

Viime yön nukuin Panadolin avulla melko hyvin. Heräsin jo ennen seitsemää, mutta pakotin itseni vielä jäämään petiin, vaikka eihän sinne voinut jäädä kuin hetkeksi kun tuo kuopus alkoi heräillä myös.

Minnekään tuota meidän 1v4kk ikäístä ei voi jättää yksin, eilenkin oli kiivennyt siskonsa työpöydän tuolille ja eikös vain tullutkin sieltä päälleen alas sekunnin sadasosassa. Onneksi tuli vain pieni ruhje ja sekin lähinnä egoon...

Jep, nyt nukuttamaan tuota pikkuneitiä...

Kanelisokeri ja Jättis 31+6

Vierailija
6/50 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaunujen tavaratilakommentti on täyttä totta ja kannattaa kiinnittää siihen huomiota, ketkä vaunujen hankintaa vielä miettii. Siis riippuu tietenkin tarpeista, mutta me valittiin lopulta tukeva metallikori vaunun alla kääntöaisan sijaan, sillä mulle oli tärkeätä että saa sinne tarvittaessa kauppakassia ja reissulla matkatavaroita. Nimim. kaikkea ei tosiaankaan jaksa kantaa...

Minä en kuulu ahkeroiden siivoojien joukkoon, vaikka olisikin kiva jos olisi siistiä. Perussiivous on tietty pakko tehdä viikottain, mutta tuota perinpohjausta siivousta (matot ulos jne) tehdään meillä silloin kun jaksetaan ja tulee inspiraatio. Mulla on kai jäänyt jotain hampaankoloon lapsuudenkodista, jossa lauantain perinpohjainen siivous kuului ohjelmaan joka viikko...murkkuiästä muistan, että se aloitettiin jo silloin kun minä vielä nukuin. Meillä siivotaan yleensä viikolla, viikonloppuisin ollaan aika paljon poissa. Mies hoitelee imuroinnin sinä iltana kun kerhoilen tytön kanssa, muita siivousjuttuja sitä onkin jo paljon vaikeampi saada tekemään... vessat ja pölyt ja pyykit ja silitykset jää mulle. Nakitin miehen jossain vaiheessa hoitelemaan myös tiskauksen, jonka seurauksena meillä on nyt tiskikone :) Miehen hommiin kuuluu myös puiden kantaminen sisään, puulämmityksellä kun elellään. Joskus oli puhetta tuosta yöheräilystäkin. Mies on mullakin niin sikeäuninen, ettei todellakaan herää siihen, jos esim. tyttö haluaa yöllä pissille (ei mene yksin) tai tarttee muuta hoivaa. Pärjäävät kyllä keskenään ollessaan, joten kai sekin jossain vaiheessa herää, mutta mulla on se kynnys huomattavasti matalampi.

Mukavaa loppuviikkoa!

Taika

Vierailija
7/50 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla kirjoittamaan, kun tänään rv on tasan 30 JEE! Siihen se riemuitseminen sit loppuukin kun joka paikkaa kolottaa:( Minulla on lievä skolioosi joka on, joka raskaudessa aiheuttanut alaselkä kipua ja issias vaivaa. Enkä nyttenkään ole niiltä säästynyt:( Liikkeelle lähtö ja pidempään kävely, seisominen, istuminen tai makaaminen sattuu tai puuduttaa jalat:(. Mun auto hajosi ja nyt ollaan kahtena päivänä kävelty jumppaan ja muskariin n.2km/suunta. Jonka jälkeen olen ollut loppu päivän ihan puhki. Onneksi flunssa alkaa helpottaa, jos se edes vähän jeesais tähän väsymykseen.

Lopettelen tältä erää kirjottamisen, kun en mitää ilosempaa kirjottamista keksi. Menen katsomaan myös Greyn anatomian nauhalta:)

ilonella rv30

Vierailija
8/50 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=MediumSlateBlue]Siivouksesta en edes suuremmin kommentoi olen NIIN huono siivoamaan, ainakin tätä vuokrakämppää (ei vain kiinnosta). Aamulla tosin kävimme poikien kanssa tontilla pesemässä perinteisesti koneellisen astioita ja samalla luuttusin enimmät rakennuspölyt lattioista...

Pirkkokos se oli tapetoinut seiniä? Käykääpä tuolla minun blogiviritelmässä kurkkaamassa millaisia tapetteja meille on tulossa uuteen (tai siis ovat jo seinässä) ; )

Neuvolasta: minulla vkosta 29 2vkon välein¿

Kanelisokeri: kiitos taas kerran, nimittäin nyt tuosta kommentista koskien tuota nuorimmaista. Eli sama täällä MINEKKÄÄN EI SITÄ VOI YKSIN JÄTTÄÄÄ, kokoajan jotain keksimässä!!!!!!

Joo mutta nyt kaffen keittoon ¿ otettiin raksanpakkasesta mukaan jätsiä joten namia syömään myös ; )/color]

[color=MediumVioletRed]♥ art rv 32+3[/color]

Vierailija
9/50 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shoppailu se rankkaa on, juu. Samaa mieltä.

Raahasin just Elfan korisetin kotiin, pojan kaa paukuteltiin se kuosiin. Saapi siihen laittaa tulokkaan vaatteet valmiiksi. Sit löytyi saunaan uusi saunajakkara, tai siis pesuhuoneeseen. Siellä kun ei vielä ollut istuinta. ja itselle hankit parit uudet rintsikat. Edelliset heitin roskiin, on ollut pikkuisen kovassa käytössä. Imetysliivit löysin puoleen hintaan. Trimphin Mamabel-mallistoa. Entiset imetysliivit oli myös samanmerkkikset, ne oli hyvät alussa, kun maito nousi. Nehän ei niin tukevat olleet kuin Anitat, mutta uudet Anitat hankin sitten vasta, kun maidon tulo tasaantuu.

Heh, ja sit löysin miehelle yläkerran vessaan maastokuivioidun vessapaperitelineen. En tiedä arvostaako hän mutta mun mielestä se oli niin hauska. Ajattelin muutenkin että yläkerran vessasta vois tehdä sellasen " äijämäisen" :)

Jees, mutta pitää ajaa säärikarvat ennen jalkojenhoitoiltaa. Ei viiti ihan apinana mennä sinne.

Jos vaikka kävis suihkussa samalla.

Rouva

Vierailija
10/50 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous? SIIVOUS???? Mitä se on??? Rutiineista puhumattakaan....

Voi kuulkaa syvä huokaus tätä läävää. Ainoa toimiva rutiini tälle tönölle olisi tuikata perustuksista tuleen ja roihuttaa maan tasalle koko hörskä kamoineen. Ei tätä läävää muutoin ikinä puhtaaksi saa. Olen maailman surkein siivooja vaikka mieluusti itsekin katselisin supersiistiä asuntoa. Vaan kaipa se minullakin jotain lapsuudentraumoja kun äitini oli aivan sairaalloinen luuttuamaan, mitään muuta ei hänen elämäänsä mahdu vieläkään kuin pölytön huusholli. Huonekalutkin on siellä peitetty lakanoin likaantumisen pelosta...

Mies kieltämättä välillä urputtaa, mutta kun hän ei itse edes tiedä miltä imuri näyttää saatika mikä on astianpesukone, niin urputtakoon vaan aivan rauhassa. Niin kauan kun minä yksin joudun hoitamaan kodin ja lapset niin en letkautakaan korviani :-D

Meillä siis sopiva tasajako eli mies käy töissä ja elättää perheen ja hoitaa sitten nuo halonhakkuut ja ne " miehiset" työt, minä sitten tässä MUKAMAS yritän pitää huushollia pystyssä ja leipasta pullaa - eli käytännössä lorvin kotona kakaroitten kanssa pullat poskessa enkä kovin raskaaksi tätä eloa siis kehtaa väittää. Hyi minua ja mies raukkaa ;-)) (ei siis raukkaparan ole koskaan tarvinnut esim herätä öisin lasten takia tai kuopukselle koskaan vaippaa vaihtanut - paitsi silloin kun olin kuopusta synnyttämässä ja nyt ennen pääsiäistä sairaalassa...)

Tänään kyllä PITI aloittaa urakkasiivous ja leipomisurakka kun lauantaina olisi esikoisten synttärit, mutta huomiseen iltapäivään jää. Kuten aina, viime tippaan.

Päätin meinaan virittää kameran ja ikuistaa kerrankin oman mahan kuviin kun aiemmin ei sitä ole tullut tehtyä (eikä myöskään aiemmissa raskauksissa) ja pakotin vielä lapsetkin mukaan... Lahjonta-kiristys-uhkailu rules ja nyt sitten palkkioksi rääkistä saavat katsoa videonpätkän kun uloskaan ei tänään päästy nuhakuumeen takia. hittolainen.

Mutta nyt muihin hommiin - eli sohvalle lorvimaan. Aurinkoa ja kevätsäätä kaikille

nappula ja U-U 32+2

Vierailija
11/50 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan,

Paljon on tänne kirjoteltu, kiva kiva!! :)

Ite viimeks eilen aamuna niin tuntuu että tosi paljon juttuja..

Eilen tosiaan päivällä mulla oli kaveri kylässä mukanaan poitsu 5,5kk. Kivaa :)

Sitten myöhemmin tapasin äitiäni ja oltiin vauvanvaateostoksilla :) Ihanaa! Eihän tuleva mummi antanut mun maksaa mitään, hän halus kaiken ostaa. Kaikkea kivaa tarttui matkaan.. Mutta pidettiin järki matkassa :D Ja sitten kiva ostella myös kun tietää kumpi sieltä tulee.

Eilen niitä sitten pesinkin jo kovasti. On niitä niin ihana laittaa kuivumaan kun ovat niiiin pieniä :)

Eilen ei tainnut supistella. Olenkin ottanut iisisti ja huomaa että se on kyllä auttanut niin paljon kun ei tartte olla töissä istumassa 8h/pvä!!

Kamala väsy oli illalla.. samoin taas oksetusolo. Sitä ollut taas n.viikon ajan joka ilta 2-3h kerrallaan. Mikään ei jääkaapissa houkuttanut, yök.. Yökkimässäkin kävin kerran :(

Olihan tässä 10 viikkoa väliä ettei ollut pahoja oloja..

Yö on tullut nukuttua todella hyvin. Valvoin mä 5.30-7, hyörin, pyörin, kävin vessassa.. Sit 7 aikaan päätin että hitto, nyt on nukuttava vielä. Ja arvatkaas mitä? Mä sit kans nukuin! :o Heräsin sit vasta 10.20!! Olin niin ihmeissäni kun heräsin että täh. Käsittämätöntä. Oli sit univelkaa vissiin. Ja kun eilen jäi päikkärit välistä..

Eipä oo tänään tarttenu päikkäreitä ottaakaan ;))

Tää päivä mennyt nopsaan ton myöhäisen heräämisen takia. Kotihommia jonkun verran, ei muuta ihmeempää.

Tunnin päästä lähdetään taas moikkamaan kummipoikaamme (9kk). Häntä aina kiva nähdä :)

Alcatraz kyseli äitiysvalmennuksesta. Meillä täällä oli tasan yks tutustumiskäynti synnytyssairaalaan ja se oli jo maaliskuun alussa. Muuta ei ole.. Mutta koin että se oli ihan hyvä käynti.

Tervetuloa Zuritelle mukaan! Tänne vaan kirjottelemaan :)

Vauvan asennosta. Ite en oo ihan sata varma mitenpäin pötkis tuolla majailee mutta kyllä taitaa pää alaspäin olla. Mutta peppu on se mitä tunkee sit navan kohdasta läpi. Pitäiskö sen kääntyä sit vielä niin että jalat tulee navasta läpi, ei peppu?

No, huomennahan tuokin asia selviää kun on se aika sinne äitipolille!!! Sitä ultraa ootan!!

Selma kyseli neuvolatapaamisista. Meillä oli viimeks viime to (sitä ennen 4 viikkoo aiemmin) mutta nyt tästä eteenpäin tihenee et on 2 viikon välein, eli ens ti on jo seuraava käynti.

Siivouksesta. Meillä siivotaan millon siivotaan. Ei ole mitään rutiineja :) Nyt usean viikon ajan (tai kuukauden sanoisinkos..) mies on hoitanut imuroinnit. Mä olen sit yrittänyt hoitaa pyykkäykset,pölyt, vessojen pesut. Ruokaa laitetaan aina yhdessä ja onneks kone pesee astiat ;)

Kumpikaan ei olla mitään siivousfriikkejä, päinvastoin ;) Ja lohduttavaa kuulla ettei siivous kaikkia kiinnosta. Oishan se tosiaan ihanaa jos aina ois joka paikka tiptop mutta..niin ei vaan ole :D

Hyvää illan jatkoa!

a_j + pötkis 32+0 (ja viikot vierii...)

Vierailija
12/50 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvolapäivä. Oma terkka oli sairaana ja siellä oli opiskelija mua " tutkimassa" . Mulla on ollut sama täti kokoajan ja aina odotan innolla neuvolakäyntejä, kun meillä on aina niin mukava rupattelutuokio. Nyt jäi heti sitten käynnistä jotenkin ontto olo. Mutta kaikki oli hyvin, HB vihdoinkin noussut ja painokin nousee, vaikken syö enkä herkuttele sen enempää kuin ennenkään. Mutta pakkohan noita kiloja on tullakin, ei sille mitään voi. Nyt on tullut 7,5 kg lisää.

SELMA kyseli neuvolakäyntien tiheydestä. Mulla on nyt kahden viikon välein ja oliko se niin, että viimeisen kuukauden ajan kerran viikossa. Ja ole ihan hyvällä omalla tunnolla saikulla. Sehän on vaan hyvä juttu, jos ei ole supisteluja ja kipuja kotona ollessa. Ajattele niin, että ne alkais kuitenkin jos menisit takas töihin. Leukapystyyn ja sohvalle makailemaan :)

Niin ja mulle terkka on pitkään sanonut vauvan olevan rt:ssa. Tämän ovat todistaneet myös lääkäri ja ultra. Tällä vaavilla onkin pää niin alhaalla lantiossa, että varmaan tipahtaa vaan ulos :) Terkka kysyikin onko ollut liitoskipuja. Ei ole ollut, eikä toivottavasti tulekaan.

Mä olen ihan kade teille kaikille, jotka jaksatte innokkaasti siivota. Munkin pitäisi siivota, mutta kun ei innosta eikä tällä viikolla ole ehtinytkään. Kait sitä huomenna täytyy jotain pientä siivousta tehdä. Harvoin jaksan tehdä koko kämpän perusteellista puunausta.

Vaunujen tavarakorista kommentoin sen verran, että mä en vaunuja kauppareissuihin tarvinnut. Mutta kyllä sinne sai esim. Repun ja jotain muutakin laitettua jos tarvi. Eikä se siinä ole kuin sellainen kankainen tavaratila. Meillä toimi.

Meillä NAPPULA vähän sama meininki. En voi sanoa, etteikö mies mitään tekisi, mutta kyllä mä hoidan huushollin siivouksen pääosin. Ja että mua sieppaa, kun toinen sitte urputtaa että voi hitsi kun on likaista ja tarttis imuroida. Mä välillä sanonkin, että ole hyvä vaan tiedät missä imuri on. Nyt on kyllä useampi kerta siivottu niin, että mä olen ehdottanut/sanonut että jos lauantaina siivottais ja siten saan apua siivousurakkaan.

Nyt täytyy mennä pelaamaan esikoisen kanssa kimbleä.

Eliador 31+6

Vierailija
13/50 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon ihmeen paljon kans jaksanu siivoilla vaikka se ei muuten mun lempiharrastuksii kuulu. kiva kattoo ku rupee paikat kiiltää. :) katotaa vaa kuin kauan. :O

toisina päivinä jaksaa painaa ku pien hevonen ja toisina taas riittää yks koneellinen pyykkiä ni jo supistelee.. ihmetys.

meillä mies muute aika hyvin siivoillu kans mut nyt ku en oo enää töissä ni se on jotenki jääny vaa mulle. mut ei kuulkaas tuu olee pysyvää. ;)

ja mies nauranu mulle ku innoissaa pitää välillä koittaa työnnellä noita uusia rattaita. :) niissä näkyy olevan kyl ihan hyvin tilaa tossa alhaalla. tai niissä on kyllä tommone korkeudensäätömahollisuus, mut oon ite aikas lyhyt.. että kyl sinne silti ainaki pari kassia menee.

meillä kans neuvola kahen viikon välein, ja sit rv35 eteenpäin viikon välein.

mä rupeen jo huolestuu ku pikkune ei käänny. :/ puoliks poikittain ja puoliks pää ylhäällä. monottaa aina vasenta kylkee ja vasemmalle alas.. mut eiks sillä oo vielä muutama viikko aikaa kääntyä ite??

toivottavasti!

jakselkaa. :)

alf 31+6

Vierailija
14/50 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli tasan 30 viikkoa täyteen - ihan tuntui kun olisi jotain suurtakin saavuttanut :) Kyllä tuo viikkojen vieriminen alkaa tuntua olossakin. Maanantaina erehdyin siivousintoisena rehkimään vähän enemmän ja olin kyllä sitten loppupäivän aina eiliseen asti vähän " kipeenä" . Maha oli jotenkin väsynyt tai jotain, kun ihan alavatsaan sattui aina liikkuessa. Nyt on jo helpottanut, onneksi! Oli hiukan epämukavaa varoa aina, miten tekee mitäkin ja miten nousee vaikka sohvalta ylös.

Siivouksesta täällä olikin ollut juttua. Meillä tehdään viikkosiivous yleensä lauantaisin, sis. lähinnä imuroinnin, pölyjen pyyhinnän ja vessan pesun. Sitten ehkäpä kerran kuussa moppailen. Lakanoita vaihdetaan millon mitenkin. Tällä hetkellä työnjako menee niin, että mies tiskaa ja mä teen kaiken muun. Toistaiseksi onnistunut näin oikein mukavasti, mä kun inhoan tiskaamista yli kaiken ja mies ei esim. pöyjen pyyhkimisestä oikein välitä. Tarvittaessa mies kuitenkin auttaa ja mattojen tuuletus on sen hommia. Jotain uutta työnjakoon tulee varmaan vauvan synnyttyä, mutta katsotaan sitä sitten. Oon kyllä jo miehelle asiasta vihjannut, että saa sitten osallistua enemmän.

Vaunut pitäisi hakea reilu viikon päästä. Vähän mietityttää, että missä niitä nyt sitten säilyttää, mutta eiköhän niille joku nurkka löydy. Maanantain siivouspuuskassa raivasin kyllä eteisen kaappeihin ja vaatehuoneeseen lisätilaa, mutta saa nähdä, millä tuo lisätila tulee loppujen lopuks täytettyä. Vaatehuoneen alahylly sai ainakin vauvan vaatteet kannateltavakseen. Tein tossa alkuviikosta vähän kartotusta, että mitä kaikkia vaatteita pitäs vielä hommata, niin enää ei puutu kuin sukkia ja joku yöasu. Muita lisäjuttuja voi sitten hommata vauvan synnyttyä :)

Juu...ei kai tänne kummempia. Paitsi että niitä neuvolakäyntejä on mulla nyt parin viikon välein, ens viikolla olis seuraava.

Kivoja kevätpäiviä kaikille :)

makri, 30+1

Vierailija
15/50 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#DC143C]A_j: Mulla on kans tuota pahoinvointia pukannut uudestaan. Monena aamuna olen oksentanut kaikki pihalle oikein voimalla. Vähänkin jos erehtyy syömään liikaa, niin alkaa oksettamaan. Mut nyt on jo niin voiton puolella tässä odotuksessa, että ei haittaa. Eikä tää nyt ole mitään verrattuna siihen alkuraskauden pahoinvointiin.

Vaunuista: Meillä on Teutonia Mistralit. Saatiin ne mun isältä kun sillä on tällä hetkellä 4-vuotias lapsi. Tekivät vielä uuden vaimon kanssa iltatähden. Eli miun 4-vuotias veli on miun 2-vuotiaalle tyttärelle eno =)

No, joo. En hirveästi tykkää noista vaunuista. Isä oli ostanut ne sillä ajatuksella, että ne autoilee paljon. Ne on suht matalat ja menee sit vissiin suhteessa pieneen tilaan. Meillä taas ei ole autoa ja tarvittais just isoa tavaratilaa. Noissa Mistraleissa tavaratila on tosi matala ja matalalla. Se jää sinne selkänojan alle piiloon. Tän mahan kanssa alkaa jo olla ongelmia laittaa sinne maitopurkkia. Muutenkin noissa vaunuissa on kauheasti muoviosia, mitkä onkin napsahtaneet rikki. Kantokopassa on kiinnioleva lämpöpeitto, mikä on kesällä erittäin hankala. Se pitää rullata sinne jalkopäähän. Ihan tyhmää ettei se lähde irti. Jos itse ostaisin vaunut, niin ne ois ehdottomasti Briot. Ne sellaiset perusbriot, missä on se häkkikori.

Jes, eilen tuli veroehdotukset ja saatiin miehen kanssa yhteensä yli 600e palautuksia. Mulle tuli 350e. Kiva näin, koska joulukuussa erääntyy aina nuo opintolainan korot, sinne uppoaa monta sataa euroa. Taidan kyllä tulevaisuudessa suunnitella niin, että maksan korkoa joka kuukausi. Ärsyttää kun tulee aina hirveä potti kerralla maksettavaksi.

Hitsi, kello juoksee. Pitää mennä meikkaamaan ja lähteä koulutukseen. Aika luksusta onkin ollut tää aamu kun esikoinen meni vielä yhdeksi päiväksi hoitoon, ne lähti miehen kanssa jo klo 7. Oon saanut olla koko aamuun omassa rauhassa.

Tytteli-83 rv 32+4

Vierailija
16/50 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas kahvikupin kanssa istuskelen. Kävin eilen työpaikalla ja pari tuntia meni, kun hoisin asioita, vein papereita sinne ja toisia tänne. Tällasta sairaslomaa täälläpäin;) Noh, heti kun menin sinne, alkoi supistella ja mahaa särkeä. Olenkohan mä allerginen työpaikalle? Kai se ainainen kiire myös juoksemisen ohella tekee siellä tehtävänsä. Mun työkaverit sano, että nyt kotiin siitä ja lepäämään, kyllä täällä pärjätään. Ihania ovat, kun eivät yhtään ajattele, että turhaan lomailen. Yksi vielä huomautti, että miten sun maha on jo noin alhaalla, olehan varovainen ettei kohta jo synny. Mä ihan pelästyin, ja olen nyt sitten tiiraillut peilistä, että kuinka alhaalla se oikein on. MAha kyllä tuntuukin olevan alempana kuin ennen. Ajattelin, että oliskos se siitä, että vaavi olisi kääntynyt pää alaspäin. Liikkeet tuntuu kuitenkin tosi alhaalla, ihan kohdunsuulla. Ja jotkut liikkeet oikealla kyljessä. Mitenköhän se kaveri siellä lymyää. Olisi ihana nähdä ultralla, mitä tuonne masuun kuuluu. Oikein kateeksi käy teitä, joilla on neuvolassakin ultra. Täällä Tampereella ei kyllä saa yhtään ultraa yli pakollisten...

Näin muuten viime yönä ekan vauvaunen. Tää syntyi 20.5., eli kuukausi ennen laskettua aikaa. Ja sitten mä ihmettelin siinä unessa, kun aika oli mennyt niin nopeasti, etten muistanut vauvan vauva olleenkaan, vaan oli jo taapero ;) Niinköhän lepposasti se vauva-aika menee..

Mutta nyt pitäis urakalla ruveta lukemaan tenttiin, taas yksi hyvä syy olla siivoomatta;) Pian on kyllä pakko! Pitäisi nimittäin vihdoin laittaa kämppä myyntiin. Ilman lämpenemistä odotan kovasti, jotta pääsisi pihaa rapsuttelemaan, se on mun himoni! Ja nyt jos saa olla kotona, niin on aikaakin!

Mukavaa perjantaita kaikille!

Selma 29+3

Vierailija
17/50 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Meikäläinen heräs sit tänä aamuna 5:ltä enkä enää unta saanut. No, tässä nyt sit hereillä.. :o Pöh.

Yritin kovasti saada unen päästä kiinni uudestaan mutta kun ei niin ei.

Illalla käytiin kylässä 9kk ikäisen kummipojan luona. Mainio tapaus :) Konttaa niin tosissaan ja hikihatussa menemään joka suuntaan :)

Illalla myös tuli muutama supistus sit täällä kotona, samoin tässä tänä aamunakin. Niitä ilkeitä menkkamaisia.

Harmi Tytteli että sullakin pahoinvoinnit palasi :o

Mutta se on totta joo, kyllä sen tässä lopussa kestää vallan hyvin!!

Päivällä on se aika sinne äitipolille. Sitä kyllä ootan! Palailen sit myöhemmin kertomaan kuulumisia sieltä.

a_j + pötkis 32+1

Vierailija
18/50 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

Tulipas ihanan pehmeet jalat eilen jalkahoidossa. Yllättävän hyvin sitä taipui sorkkiaan rasvaileen, vaikka iso maha onkin vähän edessä. Tulipa tilattua tuotteitakin sitten, mutta vaikuttivat niin hyviltä, eikä entisiä ole niin eiköhänsitä tän kerran (vielä) itseensä satsaa ;)

Eilen mies toi uuden auton koeajoon, mutta ei oikeen miellyttänyt meitä. Omituinen se sähköinen kaasupoljin ja miestä harmitti moni asia ajossa, joten kokeillaan jotain muuta. Tietenkin, jos hintaa sais tiputettua niin sitten voitas harkita. Mua ei muu harmittanut autossa kuin se outo kaasupoljin, mutta eiköhän sen kanssa oppisi elämään?.. Noh, katellaan..

Siivouksesta: Meillä minä pääasiassa siivoan, mutta kun muutettiin tähän ja mies roudasi tietokonearsenaalinsa ynnä muut yläkertaa, niinsanotusti valloitti koko yläkerran, niin sanoin hänelle, että siivous kuuluu myös ukolle itselleen. Reilu kuukausi kun ollaan tässä asuttu niin hyvin on hoitanut oman osansa. Kissanvessan puhdistamisesta oon kyllä saanut naputtaa...muuta ei tule mieleen.

Mulle jääkin sitten ihan tarpeeksi hoidettavaa, pyykinpesut, vessan pesut, tietenkin kellarikerroksen puhtaanapito myös+ sauna. Ruoankin minä teen pääasiassa, mutta nyt kun kotona olen niin onkin enemmän aikaa. Silloin kun olin töissä meinasi kyrsiä tämä meidän työnjako.. Siivoojaa harkitsin miehelle, että kun vauva syntyy, en välttämättä jaksa siivoilla. Mutta anoppi lupautui auttamaan...Toisaalta, kuinka noloa, kun toinen tulee kylään ja alkaa siivoamaan....

Jos palkkais siivoajan sillain, että kerran kuussa kävin kunnolla moppaan lattiat ja pyyhki pölyt jokapaikasta. Hmm.. miettimistä..

No tulipas sitä avauduttua..

Rouva

Vierailija
19/50 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään näyttäisi jopa aurinkokin vilahtavan, vaikka pilvet näyttävätkin tummilta :)

Keskimmäisen noutoreissullekin pitää taas lähteä kaupunkiin iltapäivästä, mutta sitä ennen pitää siivota. Esikoinen tuo kaverinsa tänään meille ja olisi kiva, jotta pääsisivät täällä eteistä pidemmälle...juuri viikko sitten siivosin, eikä sitä työn jälkeä näy enää missään...miten tuota hiekkaakin tulee koko ajan sisälle :(

Vaunuista täällä on ollut: Minulla on tuon kuopuksen kanssa olleet käytössä Emmaljungan Cerox Kombit ja olen kyllä tykännyt ihan hirmuisesti. Niissä kun on kaikki mahdolliset herkut, joita ilman en enää tulisi toimeen :) Ainoa huono puoli on tuo tavarakori, jonne ei saa mitään sopimaan...

No, joka tapauksessa meinaan ostaa kesäksi Emmaljungan sisarusrattaat. En nyt muista mallia, mutta merkki on kuitenkin selvä. Emmaljungista en vaihda, ellei joku täällä osaa suositella parempia :)

Viime yö meni ihan kivasti, kuopus nukkuu taas vaihteeksi yönsä. Minä se vain välillä joudun vaihtelemaan asentoani jatkuvasti. Pientä helpostusta asentoihin tuo reisien väliin laitettava tukityyny, jonka ostin edellisessä raskaudessa. Pitää lantion suorassa ja selkärangan myös, enkä enää eksy vatsalleni nukkumaan. Jostakin syystä olen ajautunut öisin isosta mahastani huolimatta puoliksi vatsalleni nukkumaan, enkä usko sen tekevän vauvalle hyvää.

Kiva kun tuo meidän pienin meni äsken räpläämään tuota meidän digiboksia :( En yhtään tiedä mikä tallennus siellä oli menossa, mutta se on nyt menneen talven lunta, valitettavasti...jouduin nimittäin buuttaamaan koko laitteen neidin käsittelyn jäljiltä :(

Ärsyttää kun hän räplää noiden näppiensä kanssa kaikkialla...eikä minun tarvitse kuin sanoa tiukasti kulmat kurtussa, että: " TUHMA" niin toinen poraa ihan valtoimenaan ja haluaa syliin...kiva, että tuo sana tehoaa, kun ei noihin meidän isompiin enää tehoa mikään, vaikka huutaisi niin, että tukka hulmuaa huudon voimasta sanoman vastaanottajan päässä, isompi (10v) räpättää vielä takaisin... :/

Eilen illalla närästi vähän ja olin jo toiveikas vauvan asennon suhteen...tänä aamuna tuntuu taas samalta vaakatasoiselta tuo vatsanroikale, eli se kaipa Jättis siellä mammii vielä poikittain... :(

Nyt pitää alkaa siivoamaan täällä...vaikka fiilistä ei ole lainkaan.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Kanelisokeri 32+0 (jiihaaa!!)

Vierailija
20/50 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans meinaa pahoinvointi tulla takaisin =( Olen nyt tällä viikolla huomannut että aina syönnin päätteeksi meinaa oksetus iskeä. Mut se on ainakin toistaiseksi pysynyt kurissa kun menen heti syötyäni hetkeksi pitkälleni. Kuopuksemme (pian 4v) sairastui vesirokkoon ja sitä nyt täällä sairastelemme, itsellänikin on ihoa kutissut mutta en suko et mulle tulee tota rokkoa kun olen sen mielestäni (tai pikemminkin äitini mielestä) sairastanut. Oletan että kyse on mulla kuivasta ihosta, ainakin niin toivon.

Siivoilusta: Yleensä kyllä yritän että kahden viikon välein ois aina isompi siivous eli matot ulos, imurointi, moppaus, pölyjen pyyhintä ja vuodevaatteiden vaihto ja tuuletus ja tietty vessat. Minä hoidan pääosin siivoilut kun kuiteskin olen kotiäitinä täs ja ukko hommaa leivän pöytään. Toki mieheni auttaa parhaansa mukaan eli välillä vuorostaan kokkailee ruokaa, täyttää/tyhjentää tiskikonetta ja moppiinkin tarttuu mukisematta kun pyydetään =)

Mä kans luotan emmaljungan vaunuihin =) Mulla on 2001 vuoden yhdistelmävaunut mitkä silloin ostimme esikoisellemme uutena. Niissä nukkui myös kuopuksemme ja tämä tuleva pallero =)

Nyt toinen kupillinen kahvia kiitos!

Kauris ja pulla rv30+0 (näin se aika hupenee )