G: Kuinka moni jättää Sampon? Mihin pankkiin siirryt asiakkaaksi?
Kommentit (14)
Pankit voi ja pitääkin kilpailuttaa ja uskon että moni pankki tulee vastaan, kun siirrätte tilinne Samposta heille.
Onhan ohjelmistossa ollut tosi paljon vikoja. Vika ei ole itse pankin vaan 1. ohjelmistossa käytetyn javan, joka useilta kotikoneilta uupuu eli pitää asentaa. ja 2. verkko-ongelmat johtui IBM:stä a la Tanska.
Minä oysyn sammossa!
Nettisivuilla on paljon hyvääkin aiempaan verrattuna!
aluksi ilmoitettiin, ettei uusi nettipankki toimi ollenkaan macilla jne.
Ihan naurettavaa toimintaa. Vaihdan osuuspankkiin.
vaan asia olisi vaatinut käynnin! Muilla pankeilla sopi asian puiminen myös puhelimessa... Olemme vielä pitkäaikaisia ja ns. hyviä asiakkaita Sammossa. Vaihtoon meni, onneksi jo ennen sekoiluja!
Onnekis vaihdoin Sammosta Tapiolaan jo vuoden alusta...
10 vuotta mentiin taaksepäin verkkopankissa. tanskassa asioivat vielä paljon konttorilla ja se tyyli tuli nyt takaisin Suomeenkin. Mitään erikoista ei enää voi tehdä netissä vaan pitää mennä konttoriin.
Ylimieliset tanskalaiset kuvittelivat että heidän mopo-verkkopankkinsa kelpaa suomalaisille, mutta luulivat väärin. Suomen verkkopankkien taso ja käytettävyys on paljon edellä muita eurooppalaisia. Mitään IT:stä tietämättämät tanskalaispomot tekivät päätöksen että pääsiäisenä 2008 vaihtuu järjestelmä. Vaikka selkeästi on näyty että uusi järjestelmä on testaamaton ja käyttettäyys on erittäin huono, niin silti se ottettiin käyttöön kun niin kerta oli päätetty.
Jokainen IT-alalla työskentelevä tietää että suurta ohjelmistokonversiota ei tehdä vuodessa kun on erilaiset lait, käyttäytymistavat ja vaatimustasot. Mutta tanskalaiset johtajat syvässä viisaudessaan kuvittelivat ' tietävänsä' asiakkaiden halut ilman mielipidekyselyitä. Mutta tärkeintähän oli budjetissa ja aikataulussa pysyminen ei asiakkaat. Tiedoitusjohtajan lausunnot ovat olleet ala-arvoisia.
Kiitos vaan tanskalaisille että ryssivät erinomaisen ja ´toimivan verkkopankin. Uuden samanlaisen rakentaminen vie vuosia ja paljon rahaa. Vuosisäästötkin taitavat vaihtua kohta tappioiksi.
...asuntolainat on olleet jo 20 v siellä
osti koko tietojärjestelmän. Milläs ne on koko vuoden sitä pyörittäneet?
:-o
Kyllä tanskalaiset saa niellä karvasta kalkkia ja en voikuin sanoa että ihan oikein heille.
Muutenhan sillä ei periaatteessa ole mitään merkitystä!
Mutta Osuuspankkia en suosittele!
Jos siitä osa häviäisi jonnekin, niin eipä haittaisi yhtään. Palkkatilejä ei kyllä luvalla sanoen olla vielä sattuneista syistä siirretty, mutta siirretään kun saavat linjansa kuntoon.
Vierailija:
Onhan ohjelmistossa ollut tosi paljon vikoja. Vika ei ole itse pankin vaan 1. ohjelmistossa käytetyn javan, joka useilta kotikoneilta uupuu eli pitää asentaa. ja 2. verkko-ongelmat johtui IBM:stä a la Tanska.Minä oysyn sammossa!
Nettisivuilla on paljon hyvääkin aiempaan verrattuna!
Siis että vika on jonkin tietyn ohjelmistokomponentin? Miksi sitten muilla pankeilla ei tätä vikaa ole?
On Sammon päätös, että se alkaa käyttää javaa (joka uupuu useilta kotikoneilta). Eli vika on Sammon.
mulla ei ole siellä tiliä, onneksi..
Jos ei olis asuntolainaa, oltas jo vaihdettu. Nyt työläämpää, niin katsellaan vielä