Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mankeloitko/ omistatko mankelia?

Vierailija
09.04.2008 |

Anoppini jaksaa aina ihmetellä, miksen mankeloi liinavaatteita. Kotonani ei ole koskaan ollut mankelia, lakanat vedän pesun jälkeen, tyynyliinat silitän. Mites muut?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntteudella ei ole mankeloimisen kanssa mitään tekemistä. Jos vertaa mankeloitua ja ryppyisen karheaa mankeloimatonta lakanaa toisiinsa niin ero on valtaisa, mankeloitu on ihanan sileä ja siisti. Olkoonkin junttiutta niin meilläpä äiteen oppien mukaisesti mankeloidaan kaikki lakanat ja pussilakanat ja a vot, miten ihanaa on nukkua sileissä lakanoissa!

Vierailija
2/12 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mankeloida, on parempaakin tekemistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi nukkua ryppyisissä lakanoissa.

Vierailija
4/12 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mankeloida, on parempaakin tekemistä!

Vierailija
5/12 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain äidiltäni mankelin, jota hän ei itse tarvinnut, koska silittää lakanat. No, kun olin jo ehtinyt oppia itsekin silittämään lakanani, niin mankeloiminen oli siihen verrattuna vain vähän nopeampaa (mm. koska viikkaaminen on tarkempaa) ja jälki paljon huonompaa. Palasin siis höyryrautaan - ja ah, MINÄ nukun sileissä lakanoissa

(ei, en silitä alusvaatteita ; )

Vierailija
6/12 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mankelointi vähentää vuoteen pölyyntymistä. Mieluummin mankeloin kuin silitän, siinä on mun mielestä kova työ. En voisi ikinä nukkua vain vedetyillä lakanoilla.

Vierailija
7/12 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mankeloi ken tahtoo, minä en jaksa moista.

Etenkin kun miellä on tuplapeite, jossa on tuplaleveät pussilakanat. Olen joskus pesutuvassa yrittänyt mankeloida niitä, ei siitä mitään tullut, mankeli oli liian kapea näihin.

Samoin aluslakanamme ovat tuplaleveitä, eli niistäkään ei oikeen tule hirveän sileitä mankeleissa.

Ellei sitten olis joku superleveä teollisuusmankeli.....

Vierailija
8/12 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpottaa kummasti meitä allergisia

Vierailija
9/12 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin heti kun vaan oli kämppä johon mahtui. Mankeloidut lakanat on ihanaa luksusta... Ennen silitin, pirun hidasta.

Mankelointi muuten vähentää kangaspölyä 90 %, eli parantaa nukkumisilmaa.

Vierailija
10/12 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kesällä voin laittaa ulkona kuivatut lakanat suoraan sänkyyn, mutta harvemmin. Meillä on siitepölyallerginen poika, joten kesällä ei kovin usein kuivata pyykkiä pihalla.

Vierailija
11/12 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mankeloi ken tahtoo, minä en jaksa moista.

Etenkin kun miellä on tuplapeite, jossa on tuplaleveät pussilakanat. Olen joskus pesutuvassa yrittänyt mankeloida niitä, ei siitä mitään tullut, mankeli oli liian kapea näihin.

Samoin aluslakanamme ovat tuplaleveitä, eli niistäkään ei oikeen tule hirveän sileitä mankeleissa.

Ellei sitten olis joku superleveä teollisuusmankeli.....

Vierailija
12/12 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole viitsinyt opetella käyttämään, turhaa vie tilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi