Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkällä liikunnalla ei laihdu!

Vierailija
09.04.2008 |

Se on fakta ja sen voin sanoa myös omasta kokemuksesta. Jos olen laihduttaessani liikkunut paljon ja syönyt normaalisti, niin paino ei ole pudonnut. Jos taas söin kevyesti ja vaikka en liikkunut ollenkaan, niin paino putosi.

Syömisellä se paino nousee ja sen keventämisellä se laskee. Jos haluaa laihtua, ei voi herkutella päivittäin ja mielin määrin. Kerran viikossa yhtenä päivänä voi herkutella miten huvittaa, kunhan sitten palaa takaisin ruotuun.

Siis, niinkuin muutkin tässä ovat kommentoineet, kiinnitä huomiota syömiseen, ei niinkään liikkumiseen. Toki liikunta on hyvänä tukena ja kiinteyttää kroppaa. Ei sitäkään kannata unohtaa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajatelkaa liikunnan muita hyötyjä!

Itse en ainakaan ole syönyt sen kummemmin lisää liikkumisen lisäännyttyäkään. Minulle liikunta aiheuttaa sellaista mielihyvää, etten sitten tarvitse sitä pullaa kahvin kanssa! Nukun myös paremmin ja silloin ruokahalukin pysyy kurissa.

Vierailija
22/36 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaatekoko on muuttunut koosta 40 kokoon 36 (pituus 166) tässä vuoden alussa, ja jumppaan 3-4krt viikossa. Silti syön ihan normaalia kotiruokaa + mässäilen viikonloppuna. Onko joku muu syönyt mun karkit vai kuinka tää laihtuminen on voinut tapahtua, kun en laske kaloreita :O

Olen aiemmin laihduttanut ruokavaliolla, mutta siinä hävisi lihakset. Nyt on mukavan kiinteä olemus, painosta en kyllä tiedä koska ei ole vaakaa, mutta vaatekoko mielestäni kertoo jotain.

Eli uskon vakaasti että liikkumalla laihtuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse treenasin puolimaratoniin ja lihoin 3 kg kolmessa kk:ssa.... Luulin nääs, että voin syödä hyvin vapaasti, kun juoksen 5 kertaa viikossa 5-12 km. No, nyt olen viisaampi.

Vierailija
24/36 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain syömisellä olen.

Vierailija
25/36 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pitää syödä hyvin että jaksaa kuntoilla. Ja silloin ei kyllä laihdu.

Vierailija
26/36 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvattaa kamalasti ruokahalua, ja sit se laihduttaminen on vielä hirveämpää tai sit sitä sortuu ja syö liikaa. Laihduttamisen jälkeen liikunta on ihan must, että saa pidettyä sen painon kurissa. Liikunta onkin ennen kaikkea painonhallintakeino, ei laihdutuskeino. Mutta toki, ainahan liikunta on hyväksi sitten noin muuten, ja kroppa kiinteytyy.

Vierailija
27/36 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas laihdun kun liikun (=käytän energiaa normaalia enemmän) ja samalla syöty energiamäärä on vakio. Mistä teille muille sitten tulee ne lisäenergiat, jos ette laihdu? Ilmastako? :)

Vierailija
28/36 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän lääkäritkin tämän tunnustaa. Tottakai kaikkien on hyvä liikkua ja auttaa se laihduttajaa kiinteytymisessä, mutta paras hyöty laihduttajalle on varmaan se, että on poissa lihapatojen äärestä.

Vierailija
29/36 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaa´an lukema, mutta varmasti kiinteytyy ja rasvakudos muuttuu lihaskudokseksi.. Haloo!!

Vierailija
30/36 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikunta loppujen lopuksi kuluttaa energiaa aika vähän

Vierailija
31/36 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin takuulla laihdun!

Vierailija
32/36 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sen nyt jokainen voi selvittää ja ymmärtää, miten paljon jokin liikunta kuluttaa verrattuna sohvalla löhöämiseen. Kumma juttu jos luulee laihtuvansa kun vähän käyskentelee ulkona. :) Ja samalla syö enemmän...

Vierailija
33/36 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän kuin muuten söisit. Eli laihtumisen kannalta ei vaikutusta. Mutta tosiaan onhan sillä sitten muuten vaikutusta, kropan ulkonäköön ja omaan mielialaan. Mutta kyllä fakta on se, että ruokavalio on se ykkös laihdutuskeino, liikunta on siinä rinnalla hyvä lisä, mutta ei yksin riitä.

Vierailija
34/36 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä itse ainakin " uskallan" herkutella n 300kcal:n edestä lihoomatta.

Vierailija
35/36 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 70 kiloisella naisella se on noin 2100kcal/vrk. Tämä siis on se luku, jonka voi ' syödä' lihomatta. Jos haluaa laihtua, tulee kalorimäärää pienentää noin 500:lla. Silloin laihtuu noin 500g/vko.

Tässä selitys sille, joka ihmetteli, että ilmastako se lisäenergia tulee. Ihmisen elintoiminnot, aivot, sydän, lihkaset: kaikki, mitä pitää liikuttaa tai mitkä tekevät töitä ihmsen hengissä pitämiseksi, kuluttavat siis energiaa. Tästä koostuu se perusaineenvaihtdunta, joka määräytyy BMI:n mukaan (pituuden suhde painoon)

Liikuntaa pitäisi siis harrastaa 500 kilokalorin verran päivässä, joka päivä, jotta laihtuisi pelkästään liikkumisella sen puoli kiloa viikossa.

Toki on muistettava, että mitä suuremmat lihakset, sen suurempi perusaineenvaihdunta ja jälkipoltto liikuntasuorituksen jälkeen.

Vierailija
36/36 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnassa kulutetuista kaloreista pitää vähentää ensin se peruskulutuskin, joten pieniksi jää liikunnan hyödyt. Tai jos jaksaa joka päivä juosta 10 km, niin sitten voi puolisen kiloa viikossa laihtua.

Itse siis kulutan 10 km:llä n. 700 kcal....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan