Syödäänkö teillä kasviksia ja hedelmiä?
Tuli tällainen kysymys mieleen, kun vanhempani ovat niin juurtuneet liha-perunaruokiinsa ja kasviksia ei nimeksikään. Perustelevat sillä että kasvikset ovat hirveän kalliita. Mutta, mutta mites toi liha, jos sitä jättäis puolet pois, niin eikös sillä sais jo ison pussillisen kasviksia ja hedelmiä tilalle ja lisäksi terveellisen ruokavalion...?
Meillä on kotona mies, 3v tyttö ja minä. Syömme päivittäin kasviksia ja hedelmiä. Jopa mies on alkanut syömään niitä kun teen salaatin jossa on kohtuudella mukana jotakin vähärasvaista juustoa (esim feta tms, Polar 5%...) ja hedelmäsalaatteja. Yks päivä jopa sanoi että " kohta mä kuorin itse jonkun päärynän täältä jos et tee sitä ihanaa hedelmäsalaattia" ... ;) Totesin vain että kuoripa vaan niin otan valokuvan ja pistän hyvään talteen :)
Mites teillä?
Kommentit (4)
Paljon noita. Ja tarjotaan lapsellekin alusta asti kunhan kasvaa.
Yritän itse syödä ainakin pari hedelmää päivässä, lisäksi kasviksia joka aterialla, joko tuoreita ja pakasteita. Mies syö myös hedelmiä.
Lapsille yritän laittaa joka ilita jonkin hedelmän tarjolle. Tykkävät kyllä. Kasviksia syövät aika huonosti, siksi yritän sekoittaa niitä joihinkin kastikkeisiin tai patoihin.
VAnhempani eivät kyllä mitään salaatteja syö. Hedelmiäkin huonosti. Kesisin ja syksyisin syövät marjoja kylläkin ja oman maan vihanneksia.
Meillä mies ja lapset syö paljon hedelmiä ja minä salaatteja. Marjoja syödään kaikki melko paljon.
Ja onko se sitten edullista sairastella ym. heikon ruokavalion takia ;)?