Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kulkeeko kukaan muu kierrätys-/kirppisvaatteissa?

Vierailija
09.04.2008 |

Tässä yksi kolmikymppinen joka on ikänsä ostanut vaatteensa (ja lasten/joskus miehen vaatteet myös) kierrätyksestä ja kirpputoreilta. Ja en todellakaan ole mikään ryysyläinen vaan monet kehuvat ja ihastelevat kuinka minulla on aina niin ihania, trendikkäitä vaatteita. Hankin viikoittain uusia vaatteita ja nautin kauniisiin vaatteisiin pukeutumisesta. Vaateostokseni tulevat todella halvaksi: ostan yleensä kerralla muovikassillisen vaatetta kierrätyskeskuksesta ja hintaa tuolle läjälle tulee yleensä n. 10-15e! En enää aikoihin ole raskinut ostaa vaatteita kaupasta, joskus ehkä -70% alerekistä (alusvaatteet, sukat ym.) Laukut ja kengätkin löydän käytettyinä, kengät tietenkin pitää olla suht. hyväkuntoisia. Viimeisimmät kierrätyslöydöt ovat H&M villakangastakki 4,5e, Mango laukku 3e, ballerinakengät 2e, käyttämättömät Madonna farkut 2e. Kaupan vaatteet tuntuvat superkalliilta kun on tottunut maksamaan farkuista 2e, paidoista 0,5-1e, laukuista 0,5-2e ja kengistä max. 3e!! Löytyykö muita kirppisfriikkejä? Mitkä ovat olleet parhaita löytöjänne?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin puolet vaatteistani on kirppikseltä, ja melkein kaikki loput alennusmyynnistä. Ja pukeudun aina tyylikkäästi.

Paras löytö on nahkaiset piikkikorkkarisaappaat, olivatkohan 9 euroa... ovh varmaan monta sataa.

Nyt käytössä tummanruskea H&M:n samettijakku, jotain 3 euroa...

Vierailija
2/19 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavaa että tällaista tarvitsee edes kysyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

astioita ja muita esineitä kyllä ostan, ja lapsille vaatteita

Vierailija
4/19 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tullut kanssa toi efekti, etten raaski enää mitään täyshintaista ostaakkaan. Ja sen mitä en löydä kirppikseltä ostan yleensä alesta.

Lasten ulkovaatteet ja perheen kengät kyllä ostan uutena.

Ja lapsille aina muutaman kevään/syksyn hittivaatteen uutena mutta mahdollisimman paljon kirppareilta.

Kirpparissa parasta on se, että vaatteita voi sit vielä itekkin kierrättää ja ei haittaa vaikka ostaisi vaaatteita useamminkin.

Vierailija
5/19 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä meilläkin lasten ulkovaatteet monesti ostetaan kaupasta, alerekistä tottakai!

Vierailija
6/19 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yx kolmikymppinen kirppisfriikki, joka vko käyn kirppareilla ja etenkin lapsille löydän kaikki sieltä, sisustus ja vaatteet sekä lelut.

Toki ostan osan uutenakin, mutta todellakin usein alesta.

Mun paras löytö on uusi marimekon pallopaita vain 4euroa tai coretex kengät, nekin uudet 5euroa :)

...vanha sananlasku, viisas maksaa vähän ;)

Kierrätys kunniaan!!!

Vierailija
7/19 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ostan gore-tex puvut itselleni lasten kanssa ulkoiluun kelillä kuin kelillä ja lapsille Reiman toppapuvut ja Rukan sadevetimet. Kengissäkään en säästele, mutta sisävaatteet lapsilla ovatkin melkein järjestään kirppiskamaa. ja itselleni löydän paidat ja puserot kirpputorilta, housuja harvemmin omituisen mallisen alakroppani takia ;)

Mies ostelee vaatteensa itse pääasiassa, joskus tuon jonkun siistin kauluspaidan töihin.

Leluja ei kirpparilta oikein ehjiä saa, mutta kirjoja ja lehtiä kyllä!

Vierailija
8/19 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kirppiksellä käyn yleensä 3-4 krt kuussa. Varasin juuri oman pöydän, että saa taas tilaa kaappeihin. :) Ihanin löytö viime aikoina oli lasten pussilakana ihanan raikkaalla retrokuosilla 50 snt. Tytölle keväthuppari 10 snt ja ulkohousut 50 snt. Nuo siis kuivalle kelille ja hiekkalaatikolle omiaan, kuitenkin täysin ehjät ja hyvät, muodikkaatkin. -ostin vasta huutonetistä uuden remu-puvun päiväkotiin. Maksoin siitä alle puolet norm. hinnasta. (Meidän kaupan alerekissä ei enää ollut sopivaa kokoa jäljellä, muuten olisin ostanut sen sieltä.)

Vierailija
9/19 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päällä ja sitä että kaupan vaatteet ovat kalliita. Eksyin eräänä päivänä kirppikselle ja siellähän oli vaatteita ja halpoja sellaisia ja huomattavasti parempia kuin omat vanhani. Yksi pusero lähti jo mukaani 2e ja suunnitelmissa on että ajan kanssa alan kiertelemään kirppiksiä ja tekemään löytöjä.

Vierailija
10/19 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttövaatteet kirppiksiltä. Vain muutama kyläilyvaate kaupasta.

Vierailija
11/19 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkee

Vierailija
12/19 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkisin, mutta olen sen kokoinen, ettei noilta kirppareilta löydy mitään mun päälle sopivaa.

Vierailija
13/19 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joskus mutta tosi harvoin löytyy mun kokoa. Viime talvena löytyi sopivan kokoinen toppatakki 25e.

Vierailija
14/19 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lähes kaiken kirpparilta. Zizzistä haen tai tilailen joskus jotain, kun alennukset vähintään 50%. 

En osta mitään kulahtanutta, pesunukkaista, rikkinäistä enkä väriltään haalistunutta eli olen tosi kranttu. Nettikirppisvaateostaminen ei tule kuuloonkaan, sen verran huonoja kokemuksia on laadusta.

Oon tarkka väreistä ja materiaaleista myös eli ei mitään keinokuituja eikä mummomallin kukkatunikoita eikä muutenkaan kuviollisia paitsi viime aikoina takeissa ihan vähän lipsunut

Talvikengät pitäis löytää, mutta ne on varmaan pakko ostaa kaupasta. Leveä jalka niin sopivat kengät maksaa noin 200 tai vähän ylikin

Vierailija
15/19 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan lähes kaiken kirpparilta. Zizzistä haen tai tilailen joskus jotain, kun alennukset vähintään 50%. 

En osta mitään kulahtanutta, pesunukkaista, rikkinäistä enkä väriltään haalistunutta eli olen tosi kranttu. Nettikirppisvaateostaminen ei tule kuuloonkaan, sen verran huonoja kokemuksia on laadusta.

Oon tarkka väreistä ja materiaaleista myös eli ei mitään keinokuituja eikä mummomallin kukkatunikoita eikä muutenkaan kuviollisia paitsi viime aikoina takeissa ihan vähän lipsunut

Talvikengät pitäis löytää, mutta ne on varmaan pakko ostaa kaupasta. Leveä jalka niin sopivat kengät maksaa noin 200 tai vähän ylikin

Ketjussa oli varmaan tarkoitus pohdiskella löytyykö kirpparilta sopivia vaatteita, eikä leveillä yli 200 euron kengillä.

Vierailija
16/19 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulkisin, mutta olen sen kokoinen, ettei noilta kirppareilta löydy mitään mun päälle sopivaa.

Laihduta!

Vierailija
17/19 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin kulkevan kun tuskin ne muut ostaisi sieltä jos ei käyttäisi.

Vierailija
18/19 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduta!

Joo. Minä voin laihduttaa, mutta sinä olet vuodesta toiseen kusipää.

Vierailija
19/19 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduta!

Mitäs se hyödyttää kun kaikki vaatteet siellä on liian isoja? Senkin pölijä. Onko pölijän mielestä kaikki sopimattomat vaatteet liian pieniä?