Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elotähkät vko 49-50

02.12.2008 |

Hyvää joulukuuta!

Ajattelin aloittaa uuden keskustelun, kun sellaista en vielä nähnyt. Täällä on ollut aika hiljaista meidän osaltamme viime aikoina, mutta toivottavasti nämä meidän jutustelut eivät ihan kokonaan kuivu kokoon...

Meillä on nyt sitten sairastettu ensimmäinen nuha. Alussa pojan nenä rohisi ihan hirveästi ja vieläkin tuhisee, mutta poispäin on onneksi jo menossa. Kuumetta ei ole ollut, ainoastaan nenä tukossa. Luulin kyllä oikeasti, että täysimetys suojelisi nuhaltakin, mutta eipä vaan tehnyt.

Perunaa on myös maisteltu nyt muutamana päivänä ja tänään aion laittaa sekaan hieman porkkanaa. Saapi nähdä mitä poika tykkää. Ihmeen hyvin on tuota pelkkää perunaakin syönyt, vaikkei se selvästikään ole mitään superhyvää.

Jokos teillä on jouluvalmistelut aloitettu? Itse olen joulukortteja hieman askarrellut, mutta enpä paljon muuta. Leipomuksia en taida juurikaan itse tehdä, kun vietämme joulun kuitenkin mummolassa.

Mutta nyt kuului sellainen "löräys", että taitaa olla parasta lähteä vaipan vaihtoon ;)

t.Tinja82

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jaksamista maija.mansikalle. Kyllähän sitä on itsekin aina välillä varmaan pinna kireämpi kuin tavallista ja välillä tuntuu, että itse saa tehdä kaiken. Mutta kyllä se siitä.

Täällä on paljon muisteltu raskaustestin tekemistä ja itsekin muistan, kuinka tein sen viime joulukuun 10 päivä. Itsenäisyyspäivän aikoihin vielä jännättiin, kun olimme sopineet ettei heti rynnätä apteekkiin. Mutta kyllä se siinä vaiheessa jo aika varmalta tuntui. Hymyssä suin muistelen tuotakin hetkeä.

Mutta, sellainen ajatus tuli mieleen viikonloppuna, että olisikohan uskaltanut painaa kangasvärillä pojan jalankuvia esim. kangaskassiin? Ettei tulisi mitään iho-oireita. Ja käytännössä se voi olla aika haastavaa puuhaa, mutta jalkapohjan painaminen onnistuisi varmasti paremmin kuin kämmenen. Voisi antaa tällaisia kasseja vaikka mummoille joululahjaksi. Ja olisihan se sitten kiva verrata muutaman kuukauden päästä kuinka se jalka on taas kasvanut. Käden jälki olisi kanssa tosi kiva, mutta kun tuo käsi on melkein aina nyrkissä ja suussa, niin ei taida onnistua.

T.Tinja ja Vili

Vierailija
22/31 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Tinja* Mulla kävi sellanen juttu mielessä, että jospa ottaisit vaikka punajuuresta sitä väriä, nii ei tartte pelätä sitä, että onko väristä jotain haittaa. Ja jos otat ihan kangasvärin käyttöön, nii eihän se kauan kerkeä olemaan siinä jalkapohjassa, että siitä jotain haittaa olisi...Hyvä idea sulla :)

Saas nähä milloin meillä tehään seuraava raskaustesti ;) Annettiin miehen kans seuraavalle lupa tulla heti, kun on tullakseen. Ite oon helppo raskautumaan, että saas nähä milloin alkaa masun kasvatus taas. Tää Elotähkä lähti meinaan heti eka kerrasta ja aikasempaa "tehtiin" vain kuukausi, pari. Ja niinhän se on, että synnytyksen jälkeen kroppa on vastaanottavaisempi. Mietin vaan sitä, että miten sitä jaksaa, mutta jaksaahan ne muutkin...Oonkos ihan hullu?!

Nyt neiti vaatii seuraa, joten menen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin siskoni kanssa mummollu (siis meidän äidille) lasten käden ja jalan jäljillä koristellut tyynyliinat. Lapset oli tuolloin kolme ja yksi vee. Touhu oli aika sotkuista, vaati kaksi aikuista. Kyllä itse uskaltaisin noita jalkoja painaa, kun väri lähtee hyvin pois jos heti pesee. Käsistä jäämät voisi mennä suuhun. Tai sitten painaa just punajuurella tms., ja rajaa jäljen kangasvärillä, tai maalaa päälle.

Aloitimme mössöjen maistelun eilen. Neljä kk tulee viikon päästä täyteen, mutta oma mitta tuli täyteen repaleisia öitä. Eihän ne vielä tietenkään loppuneet, mutta toivottavasti sitten, kun syömisen idea tytylle avautuu ja saadaan iltoihin tukevampaa evästä.

Nyt yritän saada kukkujan unilleen, että itsekin pääsis...

Vierailija
24/31 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin aloiteltiin jo maistelemaan bataattia vaikka poika tulee 4kk sunnuntaina. Hyvin maistuu :D puolet ruuasta on kyllä ihan jossain muualla kuin suussa.

Aateltiin alotella jo maistelu kun ei tuo nukkuminen oo mitenkään superhyvää, vaikka syödäänkin vaan kerran yössä niin herätään pahimmillaan 10 kertaa/yö. Viime yönä jahdattiin varpaita joiden olemassa olon mies hoksas eilen :).

Hirvee stressi on joulusta. Pitäs ostaa vielä miljoona lahjaa ja tehdä pipareita jne jne.

Nyt käy kutsu....

Vierailija
25/31 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-J: Mahtava homma (hieman kateellisena olen täällä ;) ) toivottavasti saisit uuden elotähkän ;) kyllä sitä jaksaa, jos kolmen kanssakin pärjäät niin eiköhän se 4:kin mene ;) Tuuhan kertoileen fiiliksiä, äläkä "hylkää" meitä, sittenkun sinne odotuspuolelle takasin pääset ;) Plussaonnea teille =)

Älyttömän nopeaa menee vauvan kehitys ja kasvu kausi, kohta Santeri täyttää jo 5kk ja osaa vaikka mitä. Joulua kovasti ootellaan täällä ainakin ja varsinkin esikoinen huh huh. Esikoisella on muutenkin aivan hirveä uhma, kauanko sitä oikein kestää???!!!!!Santeri vain hymyilee ja naureskelee, todella iloinen vesseli ei pahemmin itkeskele..=) Ihan erilainen on kuin esikoinen..

Mitäs tänne muuta, ilmeisesti kaikilla joulu tohinat päällä..=) hmm..mulla taisi olla mielen päällä vielä jotain, mutta en nyt muista enää mitä. Pitää lähteä jatkamaan tenttiin lukua, kun Santerikin jo nukkuu. Heips..

Terkuin:Sanna

Vierailija
26/31 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Sannami* Meille toi muksu ois tässä talossa viides, ei neljäs ;) Ja jos oisin raskautunut, nii la ois ens syyskuussa ja ois sitten nuorimmat meillä 07/07, 08/08 ja 09/09 - hyvä sarja!

Meillä neiti on nyt oppinut kääntymään selältä vatsalleen ja oon antanut soseita melko laiskasti vielä, kerkeää kyllä. On se muuten vain jännää, ettei sitä enää ressaa sillä lailla vauvan kans, ko aikaisemmin. No sitähän sanotaankin, että kokemus tuo varmuutta. Ja meillä on kans tolla nollaseiskalaisella aivan tajuton uhma päällä ja kaupan päälle vielä tekee 4 isoa hammasta yhtä aikaa! Huh huh! Nyt tuli kaveriksi tähän läppärille, joten menen (eilen sai tästä koneesta kaks näppäintä irti).

Terveisiä kaikille ja koittakaa jaksaa!

Vierailija
27/31 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hienon "sarjan" A-J saisitte, jos nyt tärppäisi. Tulehan sitten heti kertomaan uutisia tännekin, kun saat tietää. Kiva jännätä puolestanne ihan näin netinkin välityksellä. Me olemme kanssa hieman puhuneet toisesta lapsesta, sillä haluaisimme sisaren pojallemme melko pian. Tosin itse haluaisin, että ikäeroksi tulisi ainakin yksi vuosi, eli ehkäpä ensi keväänä-kesän kynnyksellä voisi yrityksen aloittaa. Lisäksi jos nyt on jonkinlainen lama tulossa, niin itselleni olisi ehkä parempi olla reilusti kotiäitinä sen aikaa ja etsiä töitä sitten paremman työllisyyden aikoihin.

No nyt poika jo heräsi, jatkan taas kohta kirjoittelua...

Vierailija
28/31 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika heräsi ja juttelee nyt leikkimattonsa päällä leluilleen.

Mitähän minulla oli mielessä äsken... Juu, eilen aloitimme myös päärynän maistelun. Mies tykkäsi, että hän haluaa syöttää näitä "hyviä" ruokia ja minä saan syöttää pahaa peruna-porkkana-maissi sosetta ;) Olemme siis jo tämän viikon maistelleet tuota maissiakin perunan ja porkkanan seassa. Sauvasekoittimella kun muussaan kaikki ihan hienoksi, niin aika hyvin poika niitä suostuu jo syömään. Ehkä kolme neljä kertaa aukoo jopa suutaan, mutta sen jälkeen se meneekin sitten tiukasti kiinni.

Kävimme eilen myös 4kk neuvolassa ja neuvolatätikin sanoi, että on varmasti ihan hyvä, että olemme jo aloitelleet kiinteitä. Hieman itseä jännitti, mitä siellä sanotaan, mutta kun tuo poika on koko ajan hieman laihanpuoleinen ja yölläkin syödään parin tunnin välein, niin ajattelin jo aloittaa lisäruoan antamisen hieman suosituksia aiemmin. Poika painaa siis hieman alle 5900g ja on 65 cm pitkä.

Ai niin, kävin hieman muuallakin lukemassa elokuussa syntyneiden ajatuksia ja siellä keskusteltiin parisuhteen tilasta. Mites teillä parisuhde voi vauva-arjessa? Meillä miehestä on kyllä ollut kova apu vauvan hoidossa, mutta myönnettäköön, että välillä poika täyttää kaikki ajatukset ja miehen paijaaminen jää vähemmälle. On tullut hieman sanomistakin asiasta, vaikka ihan ymmärrettäväähän se on tässä tilanteessa. Nyt alkaa kuitenkin itsekin jotenkin jaksamaan paremmin ja iltaisin saattaa riittää virtaa vielä miehenkin "paijaamiseen" pojan nukkumaan menon jälkeen. Välillä on ollut hieman huono omatuntokin siitä, kun mies haluaisi ja minua ei vaan huvita. Mutta kaiken kaikkiaan meillä menee mielestäni oikein hyvin. On kyllä puhuttu, että jatkossakin meidän täytyisi päästä käymään jossakin kaksistaan ainakin kerran vuodessa. Siis ihan yön yli reissussa.

Mutta nyt pitää mennä seurustelemaan pojan kanssa, kun tuntuu olevan niin juttutuulella. Hyvää viikonloppua!

t.Tinja

Vierailija
29/31 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kun alkaa syöttöhommat. Äsken käytiin 4 kk neuvolassa ja tytön strategiset mitat oli 6800g (3618g) ja 64 cm(50 cm).Muuten kaikki ok...paitsi että joudutaan käymään Netan kanssa fysioterapeutin luona kun ei neiti halua tuota päätään kannatella päinmakuulla...argh!Pienen hetken jaksaa mahallaan olla ja sen jälkeen alkaa kauhea ähellys ja huuto ja nokittaa vaan koko ajan=)

A-J:Tsemppiä teille yritykseen!Älä sit tosiaan hylkää meitä kun tärppi tulee=)

Ai niin ja tosta parisuhteesta...Kait tuo ihan hyvin voi, mutta täytyy myöntää että lakanoita ei ole pöllytetty ihan vähään aikaan.jotenkin sitä on illalla niin poikki eikä oikein tahdo löytyä oikeaa vaihdetta päälle;)Mut jos sitä sit vaikka jouluna...heh=)

Mut nyt Netta alkaa vaatia ruokaa...

Sismus ja Netta

Vierailija
30/31 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti köllöttelee mun vieressä tässä lattialla, toinen kuulostaa tekevän keittiössä omia keitoksiaan :) Katotaan mitä saan aikaseksi naputella.

*Sismus* Meillä kans tahtoo mennä nokkimiseksi mahallaan ollessaan, mutta sylissä pitää kyllä päätä ite, mutta en ole vielä huolissani tuosta asiasta. Pitis vaan pitää enemmän mahallaan neitiä. Meillä ens viikolla 4 kk nla, joten sitten ollaan "viisaampia". Täällä se on lääkärineuvola - miten muuten muilla?

*Parisuhde* Olensuorastaan yllättynyt siitä, kuinka meillä on nyt loksahtanut kaikki palaset kohilleen tän tyttären syntymän jälkeen ja ite oon kuin uudelleen rakastunut mieheeni. Seksielämää on ;) Asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä ja muutenkin elämä maistuu (mitä nyt nuo isommat pojat aiheuttavat välistä päänvaivaa). Joku vois pitää mua jollain tasolla hulluna, mutta mie oon hulluna elämääni. Ja varmasti asioihin vaikuttaa se, että mies on nykyään enemmän kotona eikä oo enää niin työnarkkis, ko aikasemmin. Sen olen saanu huomata, että asioista pitää puhua eikä jäähä yksin niitä murehtimaan.

Nyt neiti on liian hiljaa keittiössä, joten menen...

ps. Enkä mie mihinkään oo täältä lähössä, vaikka hiljaselta palsta taas vaikuttaa....

Vierailija
31/31 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-J: Anteeksi, väärin muistin teidän lapsi luvun =)

Taitaa olla kaikilla joulukiireet menossa eikä kuulumisia kerkee kirjoitella..=)

Mitäs olitte jutellu..parisuhde hmm..sitä on ja ei oo heh, illalla on kyllä niin poikki ettei oikein mitään jaksa edes.

No joo onneksi mies on ymmärtäväinen ja kyllä se ajan kanssa paranee.

Mitäs lahjoja olette vauvoillenne ostaneet?

äh, hirvee meteli alkoi esikoisen leikeistä pitää lähteä vähän seuraileen mitä tuolla tapahtuu, mutta oikein mukavaa viikonlopun jatkoja kaikille =)

Sanna