Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elotähkät vko 49-50

02.12.2008 |

Hyvää joulukuuta!

Ajattelin aloittaa uuden keskustelun, kun sellaista en vielä nähnyt. Täällä on ollut aika hiljaista meidän osaltamme viime aikoina, mutta toivottavasti nämä meidän jutustelut eivät ihan kokonaan kuivu kokoon...

Meillä on nyt sitten sairastettu ensimmäinen nuha. Alussa pojan nenä rohisi ihan hirveästi ja vieläkin tuhisee, mutta poispäin on onneksi jo menossa. Kuumetta ei ole ollut, ainoastaan nenä tukossa. Luulin kyllä oikeasti, että täysimetys suojelisi nuhaltakin, mutta eipä vaan tehnyt.

Perunaa on myös maisteltu nyt muutamana päivänä ja tänään aion laittaa sekaan hieman porkkanaa. Saapi nähdä mitä poika tykkää. Ihmeen hyvin on tuota pelkkää perunaakin syönyt, vaikkei se selvästikään ole mitään superhyvää.

Jokos teillä on jouluvalmistelut aloitettu? Itse olen joulukortteja hieman askarrellut, mutta enpä paljon muuta. Leipomuksia en taida juurikaan itse tehdä, kun vietämme joulun kuitenkin mummolassa.

Mutta nyt kuului sellainen "löräys", että taitaa olla parasta lähteä vaipan vaihtoon ;)

t.Tinja82

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan synkkää on kun sataa vaan vettä, tulis ees lunta. Ei saa oikeen mitään aikaiseksikaan kun on noi ilmat niin masentavia. Joulua oon yrittäny vähän jo tehdä; verhoja laitellu ja jouluvaloja. Ens viikolla pitäs lähtee pikkumiehen kanssa joulu ostoksille, saas nnähä miten sujuu. Miten te imetätte kun ootte kaupungilla?

Pikkumies kasvaa ja kehittyy hurjaa vauhtia, kohta kääntyy jo ite ympäri, pari kertaa on vahingossa menny selältä mahalleen. Ikää siis miehellä 3kk3vko. Itellä alkaa olla jo vauvakuume :) positiivista että miehellä on kanssa, ei vaan ehkä ihan vielä haluais olla raskaana.

Meillä nukutaan yötkin jo yhellä syötöllä! Nukkumaan menee n. klo.22 ja ekan kerran syö siinä 04 ja sit herää n. klo. 07. Ihanaa kun saa itekin nukkua. Peunaa meinattiin alkaa maistelemaan vaikka rintamaito vielä riittää, mutta kun illalla menee aina vähintään se 4dl korviketta ja sitä syödään se 2h niin jos sitä syöntiä sais kiinteillä hieman lyhennettyä.

Tällästä tänne, toivottavasti jaksaa Elotähkät kirjotella. Mukava on käydä aina lukemassa muiden kuulumisia.

Saska ja Akseli

Vierailija
2/31 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa..en taas ole yhtään ehtiny kirjottelemaan. kovin hiljaselta täällä elotähkien puolella vaikuttaa. Yritetääs nyt vähän tsempata taas...jookos?

Täälläkin satelee vaan vettä. Viikonlopuks on sentään luvattu lunta...on niin paljon pirteempää kun on valkoinen maa eikä koko ajan pimeää. Mä en paljon joulujuttuja ajtellu tänä vuonna tehdä kun ollaan reissussa koko joulu viikko. Eilen tuli joulukortit valmiina ja nyt pitäis taas ettiä kaikkien osoitteet jostain....joka vuosi sama homma!Mikähän siinäkin on ettei niitä saa aikaseks kirjottaa johonkin ylös että ne olis seuraavaa vuotta varten valmiina.

Netta kasvaa huristaa ja äiti ihmettelee että mihin se pikkuvauva meni?=)Tuntuu olevinaan jo niin isolle tytölle. Kait sitä pientä vauvalämpöilyä on täälläkin suunnalla....mut jos nyt ei kuitenkaan vielä. Netta syö jo soseita kaks kertaa päivässä ja hyvin tuntuu uppoavan. Nyt ollaan maistettu perunaa,porkkanaa, maissia, kukkakaalia, ruusunmarjaa ja luumua. Ens viikolla luvassa mustikkaa=)

Mullakin on vielä muutama joululahja ostamatta mut täytynee ens viikolla käydä sit ostelemassa loput. Tänä vuonna oonkin aika paljon tilannu netistä...se on niin kätevää kun ei tarvii tytön kanssa lähteä kaupungille pyörimään.

Täytyy kokeilla saiskos sitä kuvan liitettyä....viimeks leikkas just sopivasti sivut jumiin kun yritin.

Mukavaa joulun odotusta kaikille!!

Sismus ja Netta 4 kk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=455d7caa-c064-11dd-8e79-…!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa täällä meillä ainakin olla, kun viime viikolla veivattiin poikien kanssa pipareita. voi olla, että ne piparit on ennen joulua syöty... Pakkasessa on toinen kilo taikinaa jemmassa, ja piparitaloon pitää ehkä hakea lisää. Tänään perhekahvilassa mietittiin toisen äidin kanssa, että eipä ole tainnut ikinä tulla tehtyä itse piparitaikinaa... Lahjat alkaa olla ostettu / tilattu, paketointiurakka on tosin jäljellä. Pitää varmaan lykätä mies poikien kanssa johonkin vauvan uniaikaan, niin saa niitä urakoida. Kauheaa stressiä en joulusta ota, vaikka kyllähän sitä leivotaan jotain, laitetaan kuusi ja ruokaakin veivataan. Omalla porukalla vietetään omannäköistä joulua, mummolassa käydään sitten perinteisemmällä kinkkumeiningillä.

Ellanoorakin tuntuu jo kovin isolta. Minulla ei ole sellaista vauvakuumetta, että haluaisin pian uuden vauvan, mutta kylläkin sellaista, että vielä haluaisin jossain vaiheessa sen neljännen ja viimeisen... mutta ei kovin monen vuoden päästä enää kuitenkaan.

Neiti on vielä täysimetyseväillä pärjännyt, vaikka yöt ovatkin repaleiset. Varmaan joulun alla aloitellaan jotain kiinteää, ja lisäksi pitäisi varmaan ruveta syöttämään yöllä hereillä ja palauttaa neiti sänkyynsä, josko sekin helpottaisi öitä.

Neiti nauttii kovin Bailatinoharrastuksesta. Mitä hurjempi kieputus ja vauhti, sen parempaa. Siitäkin huomaa, ettei ole enää pikkuvauva, kun riehutus saa aikaan riemunkiljahduksia.

Toivottavasti säät kylmenevät ja tulee lisää lunta. Mutta sitä odotellessa leppoisaa viikkoa kaikille!

Vierailija
4/31 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku edellä kyseli, miten ruokailut kauppa-asioiden lomassa on hoidettu. Itse olen sovitellut asioinnit aamupäivän uniaikaan, kun neiti tuolloin nukkuu pari, kolme tuntia. Jos on kuitenkin tarvinnut imettää,olen sitten etsiytynyt kahvilaan tms. rauhaliseen pöytään. En viitsi vallata imetyssessiolla sitä ainokaista lastenhoitohuonetta. Tähäm asti ruokailut ovat näin onnistuneet, saa nähdä, miten jatkossa, sillä hälinä ympärillä on alkanut neitokaista kiinnostaa välillä ruokailua enemmän. Mutta jouluostokset on onneksi pääosin hoidettu, huomenna pääsen nopsasti käymään yksin kaupungilla. Pari viikkoa sitten olin kaikkien kolmen tenavan kanssa ostoksilla, ja onnistuin hankkimaan joululahjoja ilman, että 4- ja 6-veet tajusivat!

Vielä tuosta julki-imetyksestä: Imetyspaidat ovat minusta toimivia tässä käytössä, samoin suojaisa viritys on neuletakki tms. suojakerros. Harso toimii kanssa 'telttana', eikä ruokailusta häiriinny ympäristö ja ruokailijakin saa rauhan.

Mutta nyt lähden haisulipepun putsaukseen.

Vierailija
5/31 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole paljon kirjottelemaan ehtinyt, neiti vaatii aikas paljon huomiota, eikä vieläkään ole oikein oppinut nukkumaan kuin puolen tunnin päikkäreitä...(paitsi liikkuvissa vaunuissa)

joulua en ole vielä aatellut, kortit kyllä pitäis kirjottaa. joulu vietetään kuiteskin mummiloissa, niin ei tarvi ite tehä sen kummemmin valmisteluja.

torstaina syntyi miedän tytölle serkku ja käytiin sitten pe kattomassa. kyllä tää neiti vaikutti ihan jättiläiseltä!!

imetyksestä: mä olen suosinut kauppakeskuksia ja mennyt sitten johonkin kahvilaan imetyssessiolle ja sumpille kun tarve vaatii. mulla ei imetyspaitoja ole, mutta imetysliivin päällä toppi jossa tarpeeksi venyvä kaula-aukko ja villapuseroa sitten nostan helmasta, niin eipä tuota tissiä juurikaan näy, kun vauvan pää vielä siinä edessä.

nyt täytyy taas lopettaa, neiti alkaa valittaa

Vierailija
6/31 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole paljon kirjottelemaan ehtinyt, neiti vaatii aikas paljon huomiota, eikä vieläkään ole oikein oppinut nukkumaan kuin puolen tunnin päikkäreitä...(paitsi liikkuvissa vaunuissa)

joulua en ole vielä aatellut, kortit kyllä pitäis kirjottaa. joulu vietetään kuiteskin mummiloissa, niin ei tarvi ite tehä sen kummemmin valmisteluja.

torstaina syntyi miedän tytölle serkku ja käytiin sitten pe kattomassa. kyllä tää neiti vaikutti ihan jättiläiseltä!!

imetyksestä: mä olen suosinut kauppakeskuksia ja mennyt sitten johonkin kahvilaan imetyssessiolle ja sumpille kun tarve vaatii. mulla ei imetyspaitoja ole, mutta imetysliivin päällä toppi jossa tarpeeksi venyvä kaula-aukko ja villapuseroa sitten nostan helmasta, niin eipä tuota tissiä juurikaan näy, kun vauvan pää vielä siinä edessä.

nyt täytyy taas lopettaa, neiti alkaa valittaa

Vierailija
7/31 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tää sivusto toimii sitten hyvin...;)

Vierailija
8/31 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tuntuu että se pikkuvauva on jo kasvanu isoksi vauvaksi- ja vauvakuume nostaa päätään. Ollaan kyllä oikeesti sitä mieltä että nää kaksi poikaa meille riittää, mutta tiedän kyllä vauvakuumeen tulevan ;) Vauvat on vaan niin ihania.

Mie imetän kahviloissa liikkeellä ollessa ja ihan hyvin sujuu joskus jos vaippakin pitää vaihtaa ni sit saatan toki imettää siellä vauvanhoito huoneessa, mutta julkinen imetys ei miusta ole mitenkään kamalaa.

Joululahjat on muutamaa vaille ostettuina- yllättävän aikasin. Ja huomenna aattelin mennä ostelemaan joulukoristeita kotiin. Joulukortit oon jälleen kerran päättänyt tehdä ite, vaikka mies aina onkii sitä mieltä että hullun homma. Kun mie tosiaan aion lähettää ne 40 korttia. Mutta miusta on vaan niin kiva lähettää ja saada itsetehtyjä kortteja. Suurin ongelma on vaan keksiä mimmosia kortteja tekis...

eipä kai tälläkertaa muuta... kivaa joulun odotusta kaikille :)

Fiona77 ja Pikkumies 3kk1,5vko

Vierailija
9/31 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirusta pitää..

Ei tullut meille onneksi mitään sivuoireita rokotuksesta, vähän jännitti kun tuo keskimmäinen sai kaiken mahdollisen viimeisimmästä rokotuksestaan. Mutta siis hyvin kasvetaan pelkällä rintamaidolla ja sillä mennään jos kasvu jatkuu näin hyvin ja nukutaan myös hyvin. Viime yönä oli vain yksi syönti (tietysti nukkumaan mennessä ja nyt aamulla myös syötiin, mutta kerran vain piti syöntiä varten herätä) ja vielä sattui sellainen ihme ettei kukaan muukaan lapsista herättänyt, joten tässähän on ihan virkeänä tänä aamuna =)

Muuten meidän jässikkä on iloinen ja nauravainen pikku poika, vielä ei ole kääntynyt mutta ei vaikuttaisi olevan kovin syvässä. Tyytyväisenä saatta tunninkin lattia katsella ympäristöä.

Valokuvaus on jäänyt vähälle, muistan kun esikoista kuvattiin joka käänteessä ja nyt mie jo ristiäisissä epäilin että seuraavan kerran joku muistaa kuvata häntä varmaan rippijuhlissa =) Kuopuksen arkea, kait...

Mie olen imettänyt siellä missä satun olemaan, vähän yritän etsiä rauhallisemman nurkan ja kääntää selkää "yleisölle" mutta en kyllä yleensä jaksa lähteä kovin kauas, niin no jos jossain kylässä ollaan, kysäisen kyllä yleensä että passaako että syötän siinä vai onko jotain soppea mihin mennä.

Jepulista täytyy hyödyntää tämä energisyys..

Lumista viikonloppua kaikkille

-E- ja poju 3,5 kk

Vierailija
10/31 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yrittänyt useampaan otteeseen kirjotella mut aina sivut tökkii.Koitan nyt uudemman kerran ja lyhyesti ettei tarvi turhaan kirjotella.

Poika paino 3kk nla:ssa 7050g ja 64cm.Vatsalleen kääntynyt samoihin aikoihin.Nauravainen ja villi vauva.Parina iltana ollut tosi villissä ku nukkumaan laitettu.Tarrailee sängyn pinnoihin ja pyörii ku häkkyrä.Ja kiljuu..Piti laittaa peitto tiukasti patjan alle et rauhottu.Nyt koklaan toimiiko tää....T:roosa ja Kristian

Vierailija
11/31 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululauluja kuunnellaan pojan kanssa. :) Eilen piti ihan ostaa yksi joulucd, että saisi vähän jouluista tunnelmaa kotiinkin. Ulos kun ei oikein passaa katsoa, mikäli jouluista tai edes talvista tunnelmaa haluaa.

Itse en ole juurikaan uskaltautunut pojan kanssa kaupoille. Vaunuilla olisi kiva käydä lähimmässä kauppakeskuksessa, mutta näin "talvi"-aikaan pojalle tulee hyvin äkkiä liian kuuma sisätiloissa. Ja illalla on helpompi jättää poika isänsä hoiviin ja pistäytyä nopeasti kaupassa.

Aloitimme muuten porkkanan maistelun tällä viikolla, mutta se näyttäisi tulevan aikalailla läpi. Siis kakkaa aika tarkasti parin tunnin päästä syömisestä ja kakan seassa on selvästi ihan pieniä porkkanan palasia. Mietin, että eikö porkkana vielä sovi pojalle. Massu ei kuitenkaan ole yhtään kipeä eikä kakkaaminen tuota ongelmia. Aloitimme kyllä näiden kiinteiden maistelun jo 3½kk iässä, liekkö sitten kuitenkin liian aikaisin... Ensi viikolla on 4kk neuvola, täytyy kysyä neuvolatädinkin mielipidettä asiasta. Mutta onko kellään ollut samanlaisia kokemuksia?

Selältä vatsalleen kääntymisen poika oppi viime viikonloppuna, mutta nyt viikolla ei ole jaksanut enää pyöriä. Saa nähdä milloinka taas muistaa tämän uuden taidon.

T.Tinja & Vili

Vierailija
12/31 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyskuisiin odotusaikana kuuluin mut poika synty 28.8 joten ajattelin täältä kysellä tällästä että koska olette alkaneet / voi alkaa hieman istuttaa vauvaa jo ja koska viimein kannattaa alkaa hankkiimaan syöttötuolia? kysymykset voi kuulostaa hölmöiltä mutta en haluaisi olla liian aikaisessa sen tuolin kanssa.

Josuliini & Kristian 3kk

Vierailija
13/31 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa kerkeen tännekin. Tosiaan opiskelut jatkuneet niin siihen loppui meikäläisen mammeli lomat :( onneksi alkaa kohta joululoma.

Santeri kehittyy kovaa vauhtia, kääntyy jo, mutta ei oikein viihdy lattialla, että jaksaisi enemmän treenata kääntymistä. Kiinteitä syös myös jo mukavasti, yöt heräilee 2-4 kertaa vielä tissille. Imetys alkaa jäämään jo taka-alalle, kun maidon eritys hiipuu pikku hiljaa koulun vuoksi.

JOulu juttujakin on jo hankittu ja vielä pitäisi lopullinen joulu siivous tehdä, tietäis vain missä välissä =)

Ihanaa kun teillä on jo vauvakuumeita päällä, mulla on kans, mutta olen päättänyt, että koulu nyt loppuun ja sitten jos luoja vielä suo niin kolmonen saa tulla =)

Mitäs lahjoja olette hankkineet vauvoille?? =)

Itse olen ostanut pari fisher pricen lelua, koiran ja ääni kirjan, ne oli kyllä + 6kk mutta kohtahan Santeri onkin jo sen ikäinen.

No mutta nyt on liikaa meteliä, esikoinen riehuu palailen taas

Sanna

Vierailija
14/31 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 3 kk rokotukset sekoitti yörutiinit taas ihan täysin. Siihen asti mentiin jo kivasti jopa 9h öitä heräten kerran syömään. Ja nyt tuntuu että 2 tuntia on jo pitkä aika. Tällä viikolla neiti jo onneksi nukahtaa heti uudelleen kun on syönyt. Myös päiväunet on pätkitty max. tunnin pätkiin. Aikaisemmin nukkui pihalla jopa 4 tuntia. Huoh.

Väsymyksen takia neiti oli ensimmäistä kertaa yökylässä lauantaina. Mummi pärjäsi mimmin kanssa hyvin, ja miksei olisi? Neiti nukkui 23-04 ja eväiden jälkeen kuuteen ja taas syötyään unta palloon. Miksei kotona? Jos olisi tilaa niin saisi nukkua jo omassa huoneessa. Ei heräilisi ainakaan meidän kääntyilyyn.

Perunaa maistellaan pikkuhiljaa, jos saataisi energiaa nukkumiseen. Toiveajattelua ehkä. Soseita tein itse pakkaseen.

Joululahjat odottelee kiltisti kaupassa... Varmaan vielä muutaman viiko ;)

T. Maija ja Oona 3 ½ kk

Vierailija
15/31 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa tajuta, että mikä näitä sivuja taas vaivaa, ko en koskaan saa läpi omia kirjotuksiani ja on moneen kertaan meinannu lentää läppäri ikkunasta ulos :p

*Josuliinille* teretulemasta vaan tänne joukkoomme. Ja mie oon kuullut sellasen säännön tosta istuttamisesta, että EI ennen puolta vuotta saa istuttamalla istuttaa, ettei lapsen luut kärsi, kun ovat vielä niin pehmeät. Makaavassa puoli-istuvassa asennossa sitterissä on meillä neiti vielä ja syöttikseen isken vasta joskus aikojen päästä - syötän sitterissä kiinteätkin.

Joulua oon tänään saanu laitettua meillekkin, olohuoneeseen ja keittiön vaihdoin verhot. Jouluvalot/kynttelikkö ollut jo reilun viikon. Lahjoja ostanut tänään ensimmäiset eiko joo, teinhän mie ne valokuvakalenteri isovanhemmille :) Joulukortteja en oo ees vielä miettinyt. Jouluaatoksi ostin tänään HenkkaMaukalta suloisen tonttupuvun pikkuneitille tonttulakkeineen, hih!

Meillä neiti on perustyytyväinen, mutta seurantarve on aivan valtaisa. Kiinteitä syö jo vähitellen (alotin hedelmäsoseella) ja meinasin rauhassa mennä eteenpäin, kun vaikuttaa olevan suht pieniruokainen verrattuna meän toiseen tyäreen.

Nyt saunaan!

AJ

ps. kuvan olen monta kertaa myös yrittänyt laittaa, mutta eipä oo vielä onnistunut :(

Vierailija
16/31 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joten kokeilen vielä sitä kuvaa laittaa tulemaan :)

AJ
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=f931368b-c235-11dd-8e79-…!

Vierailija
17/31 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona pikku pikku pakkanen ja tyttö nukkuu vaunuissa päikkäreitään. Kohta heittäydyn sohvalle lukemaan uutta vauvalehteä mut ennen sitä piti tulla vielä täällä pyörähtämään..

Huomenna tämä mamma lähtee kaverin kanssa illalla ulos syömään ja saatanpa muutaman siiderinkin maistaa=)Ensimmäisen kerran lähen illalla ulos...siis muuallekin kun kauppaan ilman tyttöä. Kuinkahan sitä osaakaan olla kyttäämättä puhelinta ja soittelematta kotiin?!

Josuliinille: Tervetuloa joukkoon! Tosta istuttamisesta mäkin oon kuullu että ei ennen puokta vuotta pitäis istuttaa. Tossa kuvassa missä meillä netta istuu saa istuttaa jo kolmen kuukauden iästä alkaen, mut siinäkin ollaan pidetty ihan pieniä aikoja.

nyt soi puhelin....ja sit lukemaan sitä lehteä. yvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Sismus ja Netta 4 kk

Vierailija
18/31 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas sekava sepustus toi aikasempi. Huomaa että puhuin puhelimessa samaan aikaan. Tarkennan vielä. Eli kuvassa Netta istuu Bumbo-istuimessa, jossa saa istuttaa kolmen kuukauden iästä alkaen. Edellyttäen tietysti, että lapsen fysiikka antaa jo myöten istuttaa....

Nii ja sehän mun piti vielä mainita, että tänään on tullut kuluneeksi tasan vuosi siitä kun saatiin tietää odottavamme Nettaa=)Vastahan tuijotin epäuskoisena sitä tikkua, johon kaks viivaa ilmestyi...ja siitäkin jo vuosi.

No mut nyt jos menis lukemaan sitä lehteä...Hyvää itsenäisyyspäivää!!

S+N

Vierailija
19/31 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... viime itsenäisyyspäivänä taisin minäkin raskaustestiä tehdä. Hui, miten aika on mennyt nopeasti.

Odottelen ensi viikkoa kuin kuuta nousevaa. Miehellä pitäisi olla muutama vapaapäivä, mikä tarkoittaisi hieman helpompia aamuja.Kun vauvan kanssa illat venyvät ja yöllä heräilee, on välillä aika tuskaista nousta laittamaan esikoista esikouluun. Onneksi koulukyyti vie pojan, koska yhtenäkään aamuna ei ole tainnut muilla kuin kyytiin lähtijällä olla päivävaatteita päällä - en mitenkään ehtisi häntä ajallaan viemään. Tai varmaan aamunsa aikatauluttaisi toisella tavalla.

Nyt iltapuuhiin.

Vierailija
20/31 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..itselläkin se oli. Ja taidan kipaista ostamassa seuraavan. Etiäinen pikkukakkosesta vaivaa, Toivottavasti ei vielä...

Tekisi mieli laittaa ukko vaihtoon. Kamalaa taistelua siivoamisesta kun näyttöä varten piti laittaa kamoja kasaan. Hän ei kuulemma ole muuta tehnyt koko päivänä kuin autanut, eli pyydettäessä jopa tiskannut ja pyyhkinyt pöydän. Ja suutuspäissäni riidan päätteeksi huusin että me pärjäämme paremmin kahdestaan. Rakentavaa...

Ehkä se tästä vielä joku päivä.