Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

meitä on viisi henkinen perhe ja ruokaan menee paljon rahaa.

Vierailija
09.04.2008 |

antakaa vinkkejä miten pystyisin ostamaan halvemmalla ruokaa niin että vatsa täyttyisi eikä tarvi nähdä nälkää. kuukaudessa meillä menee nyt noin 900-1100 euroa. 2w aikuista ja kolme alle 7-vuotiasta. jään hoitovapaalle ja pitäisi pärjätä pienemmällä rahasummalla.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Huomaan itse ruokalaskusta että kalliiksi tulee se hedelmien ja marjojen ja vastaavien tarjoaminen lapsille. Pyrin siihen että meillä on koko ajan erilaisia hedelmiä tarjolla, se tarkoittaa noin 10kg ostoksia viikossa (nyt: banaania, omenoita, mansikoita, melonia). Haluan myös lasten kokeilevan erilaisia hedelmiä ja vihanneksia ja sekin maksaa...

Samoin maksaa jos haluaa tarjoata heille kunnon lihaa. Maitoa kuluu 15 litraa viikossa - 60 e kuussa pelkästään siihen. Ja jugurtit! Ostan halvinta, mutta kulutus on reilusti yli 50 purkkia viikossa (aamupala, välipala, iltapala = 3 prk/lapsi / pv = 63 purkkia lapsille, siihen päälle minun ja miehen jugurtit. kääk!) Eli jugurttiin noin 100e/kk. Ja sitten juustot. Ja leikkeleet (halvimpia). Ja salaattiaineet - varsinkin tähän vuodenaikaan. *huoh*

Haluaisin vähentää ruokalaskua, tietysti, mutta en ruuan terveellisyyden kustannuksella.

T. 3 pojan äiti

Siis ihanko tosissaan lapset syö kolme purkkia jogurttia päivässä?? Epäterveellistä jos mikä!

Vierailija
42/53 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin syötän heille jogurttia. Ainakin rahkassa on vähemmän sokeria ja enemmän vitamiinia.

Jos annan lapsille jogurttia, sekoitan yleensä sokerijogurttiin luonnonjogurttia puolet. Eivät lapset sitä mitenkään protestoi kun ovat tottuneet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mun lisäks yks lapsi ja ruokaan menee 350¿/kk.

Ja syödään ihan perusruokaa;salaatit on esim kalliita mut pakkohan niitäkin on syödä. Joo ja käytetään Pirkkaa ym. Eikä olla ylipainoisia ja herkutellaan yhtenä päivänä viikossa.

Maitoa menee(sitä laktoositonta) n.45 litraa/kk joka on jo sekin 80¿. Sit päälle juustot,lihat,perunat,kasvikset ym. Ja jos joku tulee vielä sanoo et terveellisesti syöminen ei oo kallista niin lyön päin näköö;pieni pussi tomaatteja maksoi 4¿!! Niitäkin menee ainakin kaks pussia/viikko.

Vierailija
44/53 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kilo kaalia hinta 70 senttiä, kilo porkkanaa 60 senttiä, raasta ne, lisää joukkoon vaikka appelsiinia, ja hyvää oliivi- tai rypsiöljyä. Syötte siitä varmaan aika monta päivää.. On varmasti terveellistä ja edullista.

Vierailija
45/53 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vinkkejä sinulla. Pitääkin käydä ostamassa siemeniä ja laittaa vähän parvekkeelle syötävää tulemaan.

Kiitos vinkeistä.

Eräs sivustaseuraaja..

Vierailija
46/53 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös suuri ruokalasku, mutta sille ei voi mitään.

Jos haluamme syödä monipuolisesti, tervellisesti ja nauttien siitä, ei pysty pihistämään.

Syömme esimerkiksi paljon salaatteja, mikä on aika kallista tänä päivänä. Toki voisimme siirtyä kaali-porkkana-vaihtoehtoon, mutta kuka siitä mitään nautintoa saa?

Vierailija
47/53 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole mikään kovin sivistyneen ihmisen merkki, jos tämän täytyy saada jäävuorisalaattinsa päivittäin myös talvella...ja niitä marjoja yms. voi ostaa pakasteena eikä niitäkään tarvitse joka päivä syödä! Jos maitoa kuluu paljon, tilalle kalkkitabletit joissa D-vitamiini.

Vierailija
48/53 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä 2 aikuista ja 4 alle 8v lasta. Ruokaan menee n 500e-550e/kk

Ja tuntuis että tuostakin vois pihistää jos tarkkaan katsoo mitä syö, mutta halutaan välillä ostaa valmisruokia. Mie syö ainoastaa 200e danone-jugurtteja, mutta suomme hänelle sen nautinnon:)

1-2 kertaa kuussa ostan palsen savulohta jonka kg hinta 20e.

1-2 kertaa kuussa otetaan myös kalliimpaa lihaa.

Meillä syödään paljon tuoreita(erilaisia) vihanneksia ja hedelmiä.

Musta tuntuu että me tuhlataan liikaakin, mutta näköjään ostetaan " normaali" summalla ruokaa ja tuohon kuuluu 1 vaippapaketti joka kestää sen kuukauden.

Vierailija
49/53 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanenkin saattaisi auttaa, että laitatte joka viikolle tietyn rahamäärän joka on käytettävissä ruokaan. Siinä sitten tulee helpommin mietittyä milloin on varaa ostaa niitä pihvejä tai kannattaako nyt tuhlata rahaa tuohon sipisipussiin vai ei?

Vierailija
50/53 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästääkö siinä itse leipomisessa todella rahaa ja jos, niin kuinka paljon? Mun leipomista sämpylöistä tulee kyllä niin tuhteja, ettei kaupasta saa ikinä, ts. niihin menee enemmän jauhoja ja muuta " oikeaa" ainetta ja vähemmän kohottavaa höttöä.

Vierailija
51/53 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

karppaaminen käy kukkarolle. Kaikki tässäkin toistelevat, että peruna, makaroni jne ovat halpoja, kotimaiset kasvikset kalliita.

Vierailija
52/53 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laihtunut n. 9 kiloa 4 kuukaudessa sillä, että olen syönyt paljon protskua, hedelmiä, vihanneksia... Olen vähentänyt HUONOJA hiilihydraatteja. Nyt syön kyllä niitäkin, mutta en niin paljon kuin aikaisemmin. Syön vain täysjyväpastaa yms. Kalliimpia nekin on kuin tavalliset pastat...

Mutta kyllä tämä kalliiksi tulee!!!

Tosin säästäähän siinäkin ettei osta karkkia, ei sipsejä, ei pullaa yms.... Nekin ovat toooosi kalliita!

Vierailija
53/53 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ymmärrä miksi pitää nuukaalla ruuassa. Syöttää kaikkea p.. lapsille kun vain halvalla saa. Kyllä säästökohteita löytyy muualta enemmän kuin ruuasta. Esim. merkkivaatteet(ei ulkov tai kengät) ulkona syöminen, meikit, alko, tupakki, lehdet, limsat, sipsit, karkit, kahvi....

Meillä menee se ruokaan mitä menee muusta sitte tingitään jos tarve

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi