Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvinkään tilanteesta?

08.04.2008 |

Heips kanssasisaret!

Kysyisin teiltä tuosta Hyvinkään sairaalan tilanteesta. Sattumalta osui silmiin " lauantain sulku" eräästä ketjusta.

Olen tässä ihan viittävajaa synnyttämässä, laskettu aika tällä viikolla ja supistelee ajoittain hyvinkin. Mieleen ei ole edes juolahtanut, että Hyvinkään sairaalaan ei pääsisi sisään... Tai että siellä olisi vain neljän hengen huoneita... Ei taida perhehuoneeseen olla mahdollisuutta?

Käännyttääkö ne ovelta pois vaiko pitääkö sieltä tiedustella etukäteen tilannetta?

Onko siellä ongelmia saada ruuhkan takia ajoissa anestesialääkäriä epiduraaliin, olisko kellään kokemusta lähiajoilta?

Kiitoksia vastauksista näin etukäteen jo! :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tosin laskettu aika vasta heinäkuussa, mutta valitsimme hyvinkään siksi että siellä ei varmasti ole sulkuja...

Mutta onko totuus siis toinen?

Mulla kaikki (2 aiempaa) synnytykset olleet syöksysynnytyksiä, joten olisi ihan kiva jos ei enää tarvitsisi miettiä mihin sairaalaan menee...

Ja nuo 4-hengen huoneet kuulostavat aivan kamalilta....

Viivi

Vierailija
2/11 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin juuri su-ma välisenä yönä hyvinkäällä synnyttämässä ja kun sinne menin ei ruuhkaa ollut. Mutta yön aikana salit olivat täynnä. Kun olin synnyttänyt joutuivat hoitajat arpomaan kuka meistä saa osastopaikan(paikkoja siis vain yksi ja meitä kolme...) Ylilääkärikään kun ei sulkuun antanut lupaa. Minä sain paikan ja se oli 4hengen huone(vanha varasto josta tehty huone, puhelimet oli näön vuoksi paikoillaan mutta ei toimineet..)

Tottakai kannattaa soittaa ennen sinne menoa!

tokihan uusi osasto pitäisi ihan näillä hetkillä valmistua!

mutta näin tällä viikolla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinköhän ne kaksi muuta laitettiin?!

Vierailija
4/11 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olisin tulossa varmaankin kuun loppuun mennessä sinne synnyttämään. Apua jos tilanne on tuollainen!

Esikoinen tuli ulos tosi nopeasti joten uskon vakaasti että tämä toinen on vielä vauhdikkaammin maailmassa joten en todellakaan halua lähteä yhtään pidemmälle kun en halua synnyttää autossa ilman lievityksiä..

Eli laitelkaa tänne infoa jos vaan jotain tiedätte tilanteen kehittymisestä.

äiti-05-08 rv 37+3

Vierailija
5/11 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juu alkaa hirvittää tää tilanne. Juuri eilen sain tässä Hyvinkäällä kuulla juuri äidistä, joka oli käännytetty Jorviin viikko sitten synnyttämään. Eli ei ne sulut näytä hirmu harvinaisia olevan...

Meillä kanssa tilanne se, että pikkukolmonen olis tulossa, la 13.4. eli sunnuntai. Ekassa muksussa kesti kauan, mutta toinen tuli kolmessa tunnissa. Ei kiinnostais lähteä täältä Jorviin asti ajeleen, ja jos vielä nopeutuu, ehtiikö, milloin pitäis lähteä jne... Ja sit just, jos vuodepaikat on kortilla. Mä saan itselleni kehitettyä kriisin, jos mietin liikaa...

No, ei auta. Eiköhän kaik jotenkin järjesty... Mutta laitelkaa infoa ja itsekkin laitan, kun kokemusta löytyy... :)

Vierailija
6/11 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kyselisin onko kellään tuoretta tietoa hyvinkään tilanteesta? Joko siellä aletaan palata normaaliin päivärytmiin vai onko vielä kaaosta?

Itsellä olis meno sinne parin viikon sisällä..

rv 39

Vierailija
7/11 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että loppukesästä pitäisi olla remontin kai kokonaan valmis. Eli valmista siellä ei vielä pitkään aikaan ole...

En sitten tiedä missä vaiheessa tuo remontti etenee...

Viivi

Vierailija
8/11 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnytin helmikuun lopulla Hyvinkäällä ja silloin sanottiin, että täytyy aina soittaa ennen kuin menee. Me soitimme sinne sitten eräänä aamuna, ja oli sulku päällä, passittivat Jorviin. Eivät suostuneet katsomaan edes kohdunsuun tilannetta (mulla oli kolmas lapsi tulossa ja nopeat synnytykset takana). Teimme sitten turhan käynnin Jorviin, koska vaikka kaula oli lyhentynyt, ei synnytys ollut käynnissä vaikka oli koko yön supistellut. Eli olisimme välttäneet turhan käynnin jos olisivat katsoneet tilanteen Hyvinkäällä.. Olispa ollut mielenkiintoista myös synnyttää moottoritiellä jos synnytys olisikin ollut käynnissä. Yksi vaihtoehtohan on aina soittaa ambulanssi, mutte eipä sitäkään tiedä mihin sairaalaan vie.

Jorvissa annettiin ymmärtää, että jos synnytys on käynnissä, eivät tietenkään käännytä Hyvinkäältä. Siispä saman päivän yönä menimme vähän yli puolenyön Hyvinkäälle synnyttämään, olin 6cm auki, varmistin ettei mua vain käännytetä.. Ja sulut oli kai pois päältä, tai ainakin yksi sali oli vapaana.

Sairaalaan soittamalla varmasti saa parhainta tietoa remonttitilanteesta.

Vierailija
9/11 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi anestesialääkäri oli varattuna eli jouduin odottamaan tunnin puudutusta, eli semmoiseenkin täytyy varautua kun on ruuhkaa.

Vierailija
10/11 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsinpäs sittenkin synnyttämään Hyvinkäälle, vauveli syntyi maanantaina aamulla. Siellä on otettu lisää synnytyssaleja käyttöön ja ilmeisesti uusi synnyttäneiden vuodeosasto on tällä viikolla valmis... mutta ruuhkaa siellä kyllä on.

Mekin su-ma yönä ajeltiin ensin sulun takia kättärille, mutta siellä sanoivat et kun kolme cm auki ja supparit epäsäännöllisiä, niin ehditään vielä rauhassa (!) ajeleen takas Hyvinkäälle, kun sielä oli sulku otettu pois. No, kyllä siinä kaasua sai painaa, ja kun puoli 8 päästiin sairaalalle, vajaa 2 h kesti, niin poika jo syntyi. :) Mut oli kyllä kiva synnyttää hyvinkäällä.

Mut eli, sulkuihin kannattaapi varautua, mutta ilmeisesti koko ajan helpottanee. :) Ja te jotka pääsette uusiin tiloihin, nauttikaahan!

Vierailija
11/11 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin helmikuun puolessa välissä Hyvinkäällä synnyttämässä. Kun siine aamulla mentiin, ei ruuhkaa ollut, synnyttäjiäkään ei mun lisäkseni sillä hetkellä ollut yhtään. Kun sitten alkoi ilta lähestyä ja vaihtui yöksi (itse siis edelleenkin synnyttämässä) niin synnytyssalit olivat kaikki käytössä ja yksi tuttuni oli juuri sinä yönä yrittänyt Hyvinkäälle soittaa että tulisi, mutta koska siellä oli sillä hetkellä niin kova kiire ja salit täynnä, hän joutui lähtemään Jorviin.

Kuitenkin kun mä sillon aamulla sairaalaan soitin, niin sanoivat että laittavat johonkin ylös että oon tulossa, niin osaavat sen mukaan ottaa muita synnyttäjiä sisälle.

Eli kannattaa soittaa heti kun tietää synnytyksen alkaneen, niin osaavat siellä odottaa sua saapuvaksi ja sillon sulla on paikka siellä odottamassa kun sairaalaan saavut.

Näin ainakin mä olen ymmärtänyt..

Jos en olisi tiennyt että siellä remontti on käynnissä niin en olis sitä kyllä huomannut. Eli ei se niin paljoa hämminkiä siellä aiheuta, tai ainakaan mun mielestä.