Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mille alalle voisin vaihtaa luokanopen koulutuksella?

Vierailija
08.04.2008 |

Olen yksi niistä luokanopettajista, jotka ovat suunnitelleet vaihtavansa alaa. En karsasta lisäkouluttautumista.

Työni on mieluista, mutta en voi kuvitella tekeväni sitä pitkään, sillä minua vaivaa kehittymisen ja vaihtelun tarve! Olen jo opiskellut rehtoriopinnot ja luonnontieteitä aineenopettajan pätevyyteen saakka.

Mille aloille on järkevää/mahdollista suunnata, jos ja kun päätän lähteä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiassa aineenopettaja ja rehtori eivät kiinnosta, etenkään ensimmäinen. Tuntuu, että huitoisin ilmaa opinnoillani, kun tämä ala on niin näköalatonta etenemisen ja työtehtävien moninaisuuden osalta.

Toki työ on monipuolista, mutta olen vain kyllästynyt siihen hösäämiseen ja samojen ongelmien ratkomiseen. Yksikin häirikkö kun viipyy meillä 6 v, joten siinä tulee " yhteenotto" jos toinenkin...

Vierailija
2/11 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkijakoulussa mitään mieltä noin niinkuin perheellisen kannalta? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vaihdoin yksityiselle puolelle vakityöhön lasten ollessa ajankohtaisia. En siis suosittele yliopistouraa. Voit toki tehdä jatko-opintoja opehommien ohella, mutta itse en luopuisi pitkästä kesälomasta ja virkasuhteesta, jos minulla sellaiset olisi.

Vierailija
4/11 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta? Johtuukohan yliopistojen yleiset henkilökemiaongelmat tuosta? Kapea-alaisesti lahjakkaat, mutta sosiaalisesti vähemmän kyvykkäät pääsevät akateemisilla ansioilla korkeimpiin virkoihin...?

Ap

Vierailija
5/11 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatko-opinnot on harrastuksena kiva juttu ja perheelliselle apurahalla työskennellen loistomahdollisuus yhdistää työ ja äitiys, mutta en ikinä minäkään irtisanoutuisi vakituisesta virasta ja heittäytyisi pätkätyön maailmaan yliopistolle. Ennemmin kannattaa hakea suunnittelijan tai kirjantekijän hommiin nykyisellä koulutuksella tai opiskella kokonaan toisen alan tutkinto (se vie vain yhtä kauan kuin tohtorin tutkinto omalta alalta).

Otapa aluksi vaikka virkavapaata nykyisestä työstäsi ja tee jotain ihan muuta vaihteeksi. Tai vaihda edes koulua, sehän on myös mahdollista ainakin isoissa kunnissa :)

Vierailija
6/11 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

virhevalinnan. Miten kauan olet toiminut lo:na? Haastetta luulisi löytyvän siitä hommasta millä tahansa mittarilla mitattuna. Vai onko siis ongelma uralla eteneminen? Omituista, ettet huomannut alalle hakeutuessasi, että urakehitys ei tule koulussa olemaan kummoinen.

Vierailija
7/11 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun laitoit jäitä hattuun. Pitää varmaan alkaa perehtyä puutarhan hoitoon tai aloittaa vaikka uuden kielen opiskelu työväenopistossa ;-) Ap

Vierailija
8/11 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoojaksi , assan vessan kassaksi jne..

Vierailija
9/11 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli aineenopettajan työssä samat naamat ovat siellä luokassa vain 3 vuotta, oppilaat vaihtuvat monta kertaa päivässä. Voi viedä vaikka kuinka haasteelliseksi homman, tehdä integraatiota muiden aineiden opettajien kanssa, toteuttaa erilaisia projekteja koulussa... Kokeilla monenlaisia opetusmenetelmiä. Itse en keksi miten ihmeessä työstäni saisi tylsää ja itseään toistavaa.. toisaalta olen ollut alalla vasta vähän aikaa, ja taideaineen opettaja.

Vierailija
10/11 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työstä saa monipuolista, mutta sen älyllinen haastavuus " tyssää" kuitenkin tietylle tasolle, vaikka olen opettanut kaikkia alakoulun aineita kaikilla luokka-asteilla. Ap

Vierailija
11/11 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tutkijakoulussa mitään mieltä noin niinkuin perheellisen kannalta? Ap

niin en suosittele tutkijakoulutusta tai tutkijanuraa. On meinaan koko ajan konflikteja pahempien häiriköitten kanssa, aspergeritten ja autistien ja adhd-tapausten (joo, tiedän että niillä on dg:t) ja muuten vaan omaan erinomaisuuteensa tikahtuvien tyyppien kanssa. Ero alakouluun on siinä, että täällä SINÄ olet alemmassa asemassa ja sopeudut niihden " häiriköiden" sääntöihin...