G: Yli 42 viikkoa raskaana olleet, käynnityikö itsestään ja
tasan millä viikolla? Katsotaan kenellä pisin raskaus :D
Minulla esikoinen: 42+2 ja käynnistyi itse
kolmas: 42+3 ja käynnistyi itse
Molemmat syntyi muuten perjantai päivänä ja ovat tyttöjä :) Keskimmäinen ei siis menny niin paljoa yli lasketun ajan ja on poika. Onkohan tytöillä taipumus viivytellä enemmän kuin pojilla?
Kommentit (4)
Tyttö syntyi seuraavana yönä (42+3).
Nyt rv.34+5 ja poika pitäis tulla.
Haluaisin aik.synnyttää jos voisin vaikuttaa ja ei käynnistyksellä.
...viikolle 42 + 3 asti jolloin käynnistettiin vähäisen lapsiveden takia ja syntyi sitten yöllä klo 00.05 eli 42 + 4!!
Toinen onneksi lähti itsestään käyntiin ja syntyi 41 + 4 ja nyt odotellaan kolmatta viimeisillä viikoilla... mielenkiintoista nähdä millä aikataululla nyt mennään :-)
Ja käynnistettynä. Seuraava olisi varmaan mennyt samoille viikoille, mutta jouduttiin käynnistämään täydellisen vedettömyyden takia viikoilla 41+5. Kolmas ja neljäs käynnistettiin lasketun päivän tienoissa ja syntyivät muutamaa päivää yli lasketun. Nyt juuri olin synnytyssuunnittelussa ettei viidettä tarvitse odotella kovin pitkään, kun ei spontaania käynnistymistä ole kuitenkaan odotettavissa.
Käynnistys, eka yritys pelkällä tipalla rv 42+2, ei käynnistynyt. Seuraavana aamuna kalvot puhki ja tippa käteen, silloin käynnistyi lähes välittömästi. Tyttö tuli, syntyi siis rv 42+3.
Epäilen kyllä että toi laskettu aika minkä mukaan viikot oli, ei ollut oikea, sillä sain ekassa yksityisellä tehdyssä ultrassa viisi päivää myöhäisemmän la:n kuin sairaalan ultrassa. Yksityisellä ultra tehtiin rv 7+0 ja pitäisi olla niinä aikoina hyvin tarkka. No, neiti antoi odottaa itseään, mutta hyvää kannattaa odottaa...
Mulla eka käynnistettiin 40+6, syntyi 41+0 (poika) ja toka käynnistyi itsestään 40+2, syntyi 40+3 (tyttö)