Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on hyvä synnyttäjä?

06.11.2006 |

Tämä ei ehkä kuuluisi odotus-puolelle, mutta laitan kuitenkin kun tuntuu että täällä ollaan niin aktiivisia :)

Olen törmäänyt nyt kahteen otteeseen käsitteeseen " hyvä synnyttäjä" .

Neuvolassa th tarkoitti tällä sellaista henkistä asennetta synnyttämiseen, kun saonoi että olet varmasti hyvä synnyttäjä. Sairaalassa taas lääkäri tarkoitti tällä fyysistä " sopivuutta" synnyttämiseen.

Mutta voiko tällaista määritellä, siis että on hyvä synnyttäjä...musta tällainen määritelmä on kurja, varsinkin kun odotukset ja synnytykset ovat niin erilaisia. Kukaan ei voi niitä fyysisiä ominaisuuksiaan määrittää, ja toiset esimerkiksi pelkäävät ja toiset eivät. Lisäkis synnytykseen et voi itse vaikuttaa, siinä tavallaan luonto vie, ja tiettyihin asioihin ei vaan voi vaikuttaa itse.

Mutta onko jollain oikeus sanoa, että olet hyvä synnyttäjä? Millainen on sitten huono synnyttäjä? Mun mielestä sellaisia ei kai olekaan.....vai mitä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]Synnyttivät sitten sektiolla tai alateitse. Toivottavasti kenellekkään ei ole lääkäri tai vastaava sanonut, että olet huono synnyttäjä :/

Vierailija
2/2 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen synnytyksen perusteella (niistä kaksi aika epätoivoista yritystä alateitse) minulla on käsitys itsestäni synnyttäjänä. Uskallan sanoa, että minun kohtu ei supistele tarpeeksi, että se toisi vauvan ulos maailmaan.

On erittäin tärkeää, että kohtu supistelee hyvin ja riittävästi, että vauva voi ylipäätään tulla ulos. Jos kohtu ei supistele, vauva ei liiku mihinkään ja silloin pitää ottaa apukeinot esiin: imukuppi, pihdit, sektio.

Luulen, että tätäkin lääkärikin tarkoittaa sanoessaan, että on hyvä synnyttäjä. Samoin ' hyvällä' synnyttäjällä on riittävän leveä lantio lapsen tulla.

En koe itseäni kovin hyväksi synnyttäjäksi, silti se ei estä minua olemasta jälleen raskaana ja toivoa tätäkin lasta maailmaan, kylläkin taas sektiolla.

Jälkeen ajatellen, on aivan sama, miten vauva tulee ulos, kunhan tulee elävänä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla