Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, tätä en kehtaa Kelassa kysyä

Vierailija
08.04.2008 |

Eli kyse siis äitiysrahan hakemisesta 6 kk:n tulojen perusteella.

Hakemuslomakkeessa on kohta, jossa kysytään vähennyksiä: ammattiliittomaksuja, työmatkakuluja, muita vähennyksiä (työhön liittyviä tarvikkeita), siis periaatteessa samaan tyyliin kuin verotuksessakin.

MUTTA tyhmän pääni tenkkapoo on nyt se, että vaikuttaako nämä vähennykset äitiysrahaani alentavasti vai nostavasti? Kun en vaan kertakaikkiaan tajua... Ainakin Kelan netissä olevan laskurin mukaan tulokseksi tuli se, että mitä enemmän pistin noita vähennyksiä (ilman että tulot muuttuu), niin sitä enemmän saamani tuki pienenisi. Eli että niitä ei kannata kauheesti alkaa laittamaan, ainakaan siis keksimään mitään " ylimääräisiä" työtarvikkeita tms.

Siksi tämä juttu jotenkin hämää, kun verotuksessa asia menee just toisin päin: mitä enemmän vähennyksiä, sen enemmän verohelpotusta.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sinulla ä-loman aikana ole esim. työmatkakuluja.

Vierailija
2/2 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittelin itse 6kk tulojen perusteella laskettua päivärahaa tänään kelasta.

Eka vastasi, että kirjaudu pankkitunnuksilla sisään ja katso itse, mutta ei kyllä toiminut ihan noin.

Kelan laskurit auttaa vähän, mutta ei tarpeeksi.

Vastaus kysymykseesi tuli jo, mutta tässä on muutama lisää.

Lasketaanko matkapuhelinetu palkaksi, enkä bonukset ja tunnit, joita on itse tehnyt varastoon ja ottaa ne rahana? En saa lomaltapaluu rahoja 6kk jakson aikana, lasketaanko ne vuosituloon mukaan silti?

Tällä hetkellä mulla on toi homma 200eurosta kiinni. Jos raha tulee 2006 tuloilla se on 350¿ kuussa huonompi, harmittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi