Vanhempien tyytyväisyys! (pph asiaa)
On hankala miellyttää kaikkia. Lapsi joka herää kotona 05 ja tulee hoitoon 06, on valmis nukkumaan kello 11.00. Toinen lapsi on herännyt 9 ja tulee hoitoon 10.00, on vasta syönyt aamupalan ja vanhemmat toivovat, että ruoka olisi vasta 12.00. Lapsi joka haetaan 15.00 haluaisi ulkoilla ennen kotiin lähtöä mutta ne lapset jotka ovat 17.00 asti hoidossa eivät jaksa ulkoilla 3h. Meillä aamupala on 7.00-8, lounas 11.00 ja välipala 14-14.30. Siihen vanhempien on tyytyminen.
Kommentit (3)
Minä olen ottanut jo heti alusta sen kannan, ettei kaikkia yksinkertaisesti voi miellyttää. Toki ymmärrän vanhempien huolen, että saako se oma kullannuppu juuri hänelle räätälöidyn rytmin, mutta kun se ei yksinkertaisesti ole mahdollista!
Nyt ollaan minun kotonani, ja taatakseni KAIKILLE lapsille turvallisen ja kaikkien kannalta hyvät rytmit, on hoitolapseni (ja vanhempansa) tyytyminen minun luomiini rytmeihin. PISTE FI!!
siihen rytmiin joka meillä on. Toki otan huomioon mahdolliset toiveet. Mutta harva ymmärtää esim. sitä, että " päiväunettomia" lapsia on jossakin tapauksessa melkein mahdoton pitää hereillä. Kun osa hoidokeista on niin pieniä, että tarvitsee kunnon RAUHALLISET päiväunet. JOtkut vanhemmat eivät meinaa sulattaa edes lepohetkeä, koska lähes takuuvarmasti se " päiväuneton" lapsi nukahtaa ihan hetkessä :/